Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-12, 13:27   #1
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Question 10 +04

Hej
Fick mail om erbjudande.
Jag har ju 06, men om jag köper 10, så får jag 04, vad skall jag ha den till och vad skall jag ha 06 till?
Räcker det inte att man har EN version.

EDIT: Måste jag ha 09 oxå?
Jag har den första versionen som kom på skiva, rätt längesen som den köptes för 320 kr.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trs_10_04.JPG (15.6 KB, 116 visningar)
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2010-02-12 klockan 13:29.
Hawk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 14:44   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Fick mail om erbjudande.
Jag har ju 06, men om jag köper 10, så får jag 04, vad skall jag ha den till och vad skall jag ha 06 till?
Räcker det inte att man har EN version.

EDIT: Måste jag ha 09 oxå?
Jag har den första versionen som kom på skiva, rätt längesen som den köptes för 320 kr.
Själv ser jag ingen anledning, att du även ska köpa 04. Då du förmodligen aldrig kommer att använda det, om du har 10 sedan.

Personligen tyckte jag 04 fungerade i många bitar bättre än 06. Men att 09 slår ut dom båda. Ska själv köpa 10 (skulle redan ha gjort detta, om jag nu inte vore så himla lat), då jag tror att 10:an är ett snäpp bättre än 09. Men detta kan jag inte uttala mig om än, då jag inte har hunnit prova 10.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 14:56   #3
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Själv ser jag ingen anledning, att du även ska köpa 04. Då du förmodligen aldrig kommer att använda det, om du har 10 sedan.
Konstigt erbjudande tycker jag, om man ingen nytta har av 04
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 16:53   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Vad gör man om man har en hög med gamla spel som ingen vill ha? Jo, man "ger" bort dem!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 17:02   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Wink

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Vad gör man om man har en hög med gamla spel som ingen vill ha? Jo, man "ger" bort dem!
Jag undrar om min gamla "Ultimate Trainz" har fått antikvärde? Nån som vet eller skall jag gå med den till antikrundan?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 17:12   #6
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Fick mail om erbjudande.
Jag har ju 06, men om jag köper 10, så får jag 04, vad skall jag ha den till och vad skall jag ha 06 till?
Räcker det inte att man har EN version.

EDIT: Måste jag ha 09 oxå?
Jag har den första versionen som kom på skiva, rätt längesen som den köptes för 320 kr.
Det är väl bra att de slår ihop de två bästa versionerna av Trainz i ett och samma paket. Du behöver inte mer. Jag tror att du kan ha glädje av TRS2004 också. Installera båda och avistallera TRS2006, är mitt råd.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 17:22   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Korkat erbjudande, men antagligen sitter dom med ett lager 04 och vet inet hur dom ska bli av med dom!?????
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 17:48   #8
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Korkat erbjudande, men antagligen sitter dom med ett lager 04 och vet inet hur dom ska bli av med dom!?????
Motivera det korkade. TRS2004 följer ju med gratis. Och om man inte redan har TRS2004 så är det mycket värt. Visserligen sämre grafik än TRS2006, men spelmotorn (SP4) är väl den mest buggfria version vi någonsin haft.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-02-12 klockan 17:57.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 18:43   #9
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Motivera det korkade. TRS2004 följer ju med gratis. Och om man inte redan har TRS2004 så är det mycket värt. Visserligen sämre grafik än TRS2006, men spelmotorn (SP4) är väl den mest buggfria version vi någonsin haft.
Där håller jag inte med! Det nya conceptet i 2009/10 med allt i en stor databas är ett steg i rätt riktning och klart överlägset TRS2004:ans world/downloads-custom-koncept. Tänk bara så mycket enklare tillverkning av egna modeller blivit med all felkontroll. Jag vete f-n hur jag lyckades få till något i TRS2004(har ett minne av att håret försvann i den vevan).
Nu är det ett rent nöje(överdrift) att bygga modeller. Hoppas alla snart skippar 2004 och framför allt 2006(Aurans stora miss med hjälp av ny oerfaren personal).

Nej, nu skall vi inte gnälla mer på "gånget och förgånget", nu tar vi nya tag med nya verktyg! "Bakåtkompabilitet kan väl åsnan IOR och andra likasinnade ägna sig åt !".

Nu kastar jag mig, nyförälskad, över gamla ång F!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 21:15   #10
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Där håller jag inte med! Det nya conceptet i 2009/10 med allt i en stor databas är ett steg i rätt riktning och klart överlägset TRS2004:ans world/downloads-custom-koncept. Tänk bara så mycket enklare tillverkning av egna modeller blivit med all felkontroll. Jag vete f-n hur jag lyckades få till något i TRS2004(har ett minne av att håret försvann i den vevan).
Nu är det ett rent nöje(överdrift) att bygga modeller. Hoppas alla snart skippar 2004 och framför allt 2006(Aurans stora miss med hjälp av ny oerfaren personal).

Nej, nu skall vi inte gnälla mer på "gånget och förgånget", nu tar vi nya tag med nya verktyg! "Bakåtkompabilitet kan väl åsnan IOR och andra likasinnade ägna sig åt !".

Nu kastar jag mig, nyförälskad, över gamla ång F!
Allt som man vill missförstå, missförstår man. Förmodligen har jag tappat tråden, men jag utgår från första inlägget (läs också inlägg #6) och tycker att det är bra att man får den mest stabila "gamla" versionen av Trainz på köpet. Jag skulle bli mycket upprörd om de försökt prångla ut TRS2006 istället. Detta har inget med TS2010 att göra!

TS2009 och TS2010 är överlägsna de gamla versionerna, men jag menar att man kan ha mycket glädje av TRS2004 (att föredra före TRS2006) om man vill använda gamla objekt som inte längre fungerar i TS2009/10.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-02-12 klockan 22:08. Anledning: Stavfel
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 00:54   #11
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Wink

Hum, typiskt

Det ända jag köpt är 06, som ja fick för 75 spänn inkl. frakt, trodde ja gjort ett klipp...
Jag har aldrig installerat det, tänkte vänta tills min nya dator var färdig, vilket den är nu.
Men ja kanske kan sälja den första versionen för några hundra, de e ju antikvara nu
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009