Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-15, 20:43   #1
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard Problem efter nyinstallation

Hej!

Har just installerat MSTS på våran nya dator med Windows XP, men när jag startar spelet och sedan minimerar fönstret så visar sig ett felmeddelande av den typen med två knappalternativ: "Send Error Report" och "Don't send". Det är inget problem med att köra själva spelet, men det känns ändå störande att man får upp ett felmeddelande som tyder på att något inte stämmer. Vet någon vad detta kan bero på?

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-03-15, 21:13   #2
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Jag hade samma problem när ja hade winXP på min dator.
Ja blev så less på de, så ja la in win2000pro/sp4-swe istället, sen funkade allt.

Hawk



Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-15, 22:06   #3
Perre
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Ösmo, Sweden.
Inlägg: 87
Standard

Det betyder alltså att man inte ska köpa en ny dator med Windows XP för att köra MSTS på? Bra att veta innan man lägger ut en massa pengar på en ny dator med WinXP Pro. Vilket Operativsystem fungerar bäst med MSTS? Win98 (har jag nu), WinXP eller Win2000? Tacksam för svar.
Perre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-15, 22:11   #4
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Jag har windows xp pro och det funkar utmärkt för mig med msts, dock krånglar spelet av annan anledning just nu![:I]

Mvh: Olaf Lindström - Vr98olli
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 10:14   #5
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Win XP Pro och MSTS fungerar alldeles utmärkt tillsammans.
Har kört den kombinationen i över ett år och använt både RE och AE utan problem.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 11:10   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Jag har XP home editon och när det gäller minimering har jag problem med själva körsimulatorn. AE och RE är det inga problem. Konstigt tycker jag. [8]

Jag körde Guiden Programkompatibilitet och ändrade till Win 2000 stöd och det hjälpte inte att minimera med musklickning, men däremot fungerar det med tangentknappen Windowsmärket.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 16:21   #7
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Totte

Hej!
Jag har XP home editon och när det gäller minimering har jag problem med själva körsimulatorn. AE och RE är det inga problem. Konstigt tycker jag. [8]

Jag körde Guiden Programkompatibilitet och ändrade till Win 2000 stöd och det hjälpte inte att minimera med musklickning, men däremot fungerar det med tangentknappen Windowsmärket.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Hm, det låter som om du och jag har samma problem Totte. Kanske inte så konstigt eftersom jag också har Windows XP Home Editon. Men det kan väl inte vara så att MSTS inte fungerar korrekt tillsammans med detta operativsystem, det måste väl finnas någon lösning på problemet?

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 18:08   #8
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Det är ett känt problem att MSTS kraschar vid minimering.
Använd ALT-TAB istället om du vill komma ut till skrivbordet eller växla till ett annat program.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-17, 08:13   #9
Erich
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: https://t.me/pump_upp
Inlägg: 237
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej Til alle

Der er i Danmark fundet et nyt problem ved installation af MSTS på en ny computer. En Dansker har købt en computer med 3.8 Ghz processor, 1024 Mb DDR2 ram, tilsvarende hurtigt grafikkort samt SATA hardiske.
Denne Dansker kunne ikke installere MSTS, computeren gik i stå under installationen.
Problemet er at computeren faktisk er for hurtig. Løsningen er at gå i BIOS og sætte processorhastigheden ned til ca 3.0 GHZ. Nu kan MSTS installeres. Herefter i BIOS igen og sætte processorhastigheden op til normal igen. MSTS kører overordentligt godt på denne PC, selv på de væste strækninger ( FPS ) kører togene helt flydende uden dårlig framerat.

Hälsninger til alla
Erich F.
Routebuilder
erich.falensteen@mail.tele.dk
Erich besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med luftledning hgkn Trainz - Allmänt om Trainz 3 2005-01-02 14:09
Har någon annan problem med nedladdning från DS. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 14 2004-11-07 16:13
2st problem. Någon annan med samma? Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-06-30 19:38
Problem med Norton Antivirus 2004 Rogge Off-topic 5 2003-10-09 11:45
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009