Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-24, 16:29   #16
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard

Håller med tidigare inlägg i tråden - de flesta banor som har följt med de olika årgångarna av Trainz har i mitt tycke INTE varit bra - orealistiska, små, slarvigt byggda............förutom Dermmys East Kentucky! Suveränt välbyggd i alla avseenden bra bana som jag kört på under flera år och byggt om/förbättrat/utökat med flera industrier, mm - tröttnade aldrig p g a banans realism! Köpte TRAINZ 2019 och då var det "kört" med Dermmys bana men tänkte att Klippiga Bergen-banan som medföljde spelet skulle vara bra!!! Men icke!! Slarvigt byggd bana med tonvikt på landskap, gräs o stora klippblock - INGEN realism.....inga industrier och endast en station - och den som konstruerat och byggt den stationen verkar inte ha mycket kunskap om hur det ser ut i verkligheten...........stor besvikelse alltså! Så det var bara och "spotta i nävarna" och bygga en egen "Klippiga bergen-bana" - har lagt ned kanske 1 000 timmar på den - men det var det värt - den innehåller allt som jag anser hör till U S railroading.....järn och kolgruvor, sågverk, loopar, timmerlastning, containerhantering, sädessilos, stor hamn med import/export av järn, kol, virke, bensin, olja, styckegods samt sidobanor till sågverk/gruvor med olika tågbolag och naturligtvis överlämningsbangårdar - åsså naturligtvis finns det lite olika museiföreningar som kör med ånglok......betr landskapet så finns det både "vildsint" natur med trånga canyons till skogs- o åkermark, hav, sjöar, floder, öppningsbara broar, mm. Banan är byggd på 290 st boards och det tar ca 2 tim och köra igenom banans huvudspår..........bangårdarna är anpassade till normala godståg i Canada/USA - d v s 50-120 st vagnar i tågen. PS Banan är inte färdigbyggd än.......Så mitt råd är: Bygg egen bana!!
erikgoran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 16:45   #17
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Wow ! Det låter maffigt och stort det
Bygger du på basis av en befintlig eller har du skapat den från noll?


Min bana, BENSLAND, är byggd från noll och pågår fortfarande.
Ben är baserad på min första version (de gula basborden) och genomgår just nu en expansion.

Den är en mix av lite av varje i naturen. Men inte så häftig som din beskrivning, tyvärr. Jag har lust att starta om från nytt och då bygga rejält - såsom du beskriver det. Men först ska jag avsluta Bensland.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 17:09   #18
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Jag har lust att starta om från nytt och då bygga rejält - såsom du beskriver det. Men först ska jag avsluta Bensland.
Hälsningar
Kanske bygga Riksgränsen-Narvik?
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 23:36   #19
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard Min bana

Benkegbg. Bensland verkar ji också vara väldigt stor......Jag har byggt från 0. Tycker Trainz 2019 fungerar otroligt bra speciellt vägskyddsanläggningar och signalsystem - brukar ha ca 5-6 tåg igång samtidigt som får sköta möten, mm automatiskt..............
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Min bana.jpg (261.5 KB, 62 visningar)
Filtyp: jpg Iron City.jpg (293.6 KB, 61 visningar)
erikgoran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 16:22   #20
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rely Visa inlägg
Kanske bygga Riksgränsen-Narvik?
Tack för tipset, men jag tycker du bygger det projektet väldigt bra
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 18:07   #21
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard Trainz Railroad Simulator 2019|East Kentucky Route Rebuild

Hawk!
Var ute på nätet och kollade lite och upptäckte att Dermmy:s suveräna kolbana nu håller på att uppdateras till TRAINZ 2019.............googla
"Trainz East Kentucky 3" så kommer det upp en hel del om banorna "East Kentucky 1, 2 och 3. Kanske det går att ladda ner EK 1 o 2 fortfarande....3:an verkar inte vara riktigt klar än....
Lycka till/Göran
erikgoran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 08:32   #22
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av erikgoran Visa inlägg
Benkegbg. Bensland verkar ji också vara väldigt stor......Jag har byggt från 0. Tycker Trainz 2019 fungerar otroligt bra speciellt vägskyddsanläggningar och signalsystem - brukar ha ca 5-6 tåg igång samtidigt som får sköta möten, mm automatiskt..............
Erikgoran - Det är väl inte STL's Vägskydd och Signalsystem du syftar på? Om det är det vill jag gärna bli instruerad hur du lyckats med det. Jag får det inte att fungera i Trainz 2019. Däremot fungerar det förträffligt i TANE.
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 10:00   #23
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

...ö.ö.......
fel blev de
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2020-11-27 klockan 10:12.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 10:09   #24
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Min bana, BENSLAND, är byggd från noll och pågår fortfarande.
Ben är baserad på min första version (de gula basborden) och genomgår just nu en expansion.

Den är en mix av lite av varje i naturen. Men inte så häftig som din beskrivning, tyvärr. Jag har lust att starta om från nytt och då bygga rejält - såsom du beskriver det. Men först ska jag avsluta Bensland.
Hälsningar
Hej
Mer rejält än din nya Bensland få man nog leta efter..
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 18:10   #25
erikgoran
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Järfälla
Inlägg: 59
Standard Signalsystem o vägskydd

Benkegbg!
Jag kör "nordamerikanskt och använder därför följande:
Vägskydd:
Olika typer av TRC US och även de äldre "wig wam" som fanns förr:
Grade Xing US (olika typer)
Signalsystem:
Signaler på stolpe el brygga: Olika typer av Sig_US_
Dvärgsignaler: Safetrain NS Signal Dwarf (olika typer)
Signalsystemet får man ju ta sig en rejäl funderare på och testa en hel del innan det fungerar som ATC-systemet. Men jag tycker de ovan nämnda fungerar suveränt över hela min anläggning........och även ovannämnda vägskydd - speciellt finessen att om man stannar ett tåg väldigt nära en vägkorsning där bommarna redan gått ner så går bommarna upp när tåget stannat - precis som i verkligheten i USA/Canada - och går ner igen så snart tåget startar!
Jösses vad din "Bensland" ser stor ut - hur många boards är det månntro?
Göran
erikgoran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009