Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-08, 15:45   #16
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Vet inte hur det är med Flight Simulator men nog ska det väl gå att köra i administratörsläge och med kompatibilitetsläge? Prova det!
Jag kör så! Men ändå händer det.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 16:11   #17
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Alt-Tabba eller tryck på windows-tangent en massa gånger brukar funka för mig, fsx är rätt tjurigt på Vista när det gäller den aspekten. Att bara klicka brukar inte duga.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 16:27   #18
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Alt-Tabba eller tryck på windows-tangent en massa gånger brukar funka för mig, fsx är rätt tjurigt på Vista när det gäller den aspekten. Att bara klicka brukar inte duga.
Och sedan har jag en fråga till. Asså, jag har också FSX, men den hackar när jag spelar. Har ATI Raedon HD 4650. är den dålig eller?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 16:38   #19
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Och sedan har jag en fråga till. Asså, jag har också FSX, men den hackar när jag spelar. Har ATI Raedon HD 4650. är den dålig eller?
FSX är ett dåligt optimiserat spel som tenderar att hacka lite grann på de flesta datorer, vet inget om ATI-kort så jag kan inte uttala mig om det är bra eller dåligt, men jag känner folk med riktiga värstinggrejer som inte heller kan köra det helt flytande.

Ett bra tips föra att få bättre flyt utan att tappa så mycket grafisk kvalitet är att sänka trafikinställningarna, gärna stänga av land och sjötrafik helt eftersom de ändå inte påverkar flygningen. Det går mycket kraft att hålla koll på alla aitrafikrutter. Skillnaden är klart märkbar.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 14:24   #20
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Tjenare,
Jag håller på med att göra ett eget flygbolag (Virtual Airlines). Den ska heta Green Flights. Jag ska göra lite Reklam/advertisement och jag tänkte skriva något sådant "Green Flights, var du än befinner dig". Fast hela det kommer att vara på en bild. Så min fråga är hur skriver man på engelska "var du än befinner dig" eller "var du än befinner"? Jag provade med google translator, fast där står det "Where ever you are" Är det rätt eller fel? Eller ska det stå: "Wherever you are"?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 23:04   #21
Victor S
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 147
Skicka ett meddelande via MSN till Victor S
Standard

Where ever you are, eller When ever you need it, hade jag valt. Kanske bägge, Where ever you are, When ever you need it?
Victor S besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 23:33   #22
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Eller ska det stå: "Wherever you are"?
Helt rätt.
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 21:43   #23
kpf93
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 71
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Tjenare,
Jag håller på med att göra ett eget flygbolag (Virtual Airlines). Den ska heta Green Flights. Jag ska göra lite Reklam/advertisement och jag tänkte skriva något sådant "Green Flights, var du än befinner dig". Fast hela det kommer att vara på en bild. Så min fråga är hur skriver man på engelska "var du än befinner dig" eller "var du än befinner"? Jag provade med google translator, fast där står det "Where ever you are" Är det rätt eller fel? Eller ska det stå: "Wherever you are"?
Bara av ren undran, har du tänkt göra det officielt online? Eller ska du vara ett bolag som du ska ha för dig själv? Om du nu hade tänkt köra på online så ska du nog lugna ner dig lite, att skapa ett bolag är rätt svårt.

Har du testat flyga online? Kan vara att bra tips där det finns massa ATC och piloter som kan hjälpa till. Ett tips om du flyger default flygplanen när du har problem, släng dessa planen i väggen, finns massa plan man kan köpa och liknande så får du mer realism. Kan rekomendera PMDG's 737 modeller, riktigt fina, sen finns det 747,757,767,MD-11,Airbus och alla möjliga modeller!

Om du vill ha lite mer tips eller liknande kan du alltid langa iväg ett pm!
Hjälper dig gärna med att t ex komma online eller liknande.

Ha det bra!!

//Christian
kpf93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009