Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-26, 21:02   #61
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Kilometertekniskt utgår jag från Hisnorets södra utfart, "mellan"signalerna Hno 1/5 & 2/5 är utplacerade, då de hade bäst bildreferenser och exakt placering enligt linjeboken (8+577 enl. linjeboken.) Kilometertavlan i mitten är bara en personlig anteckning/markering på att 8577 är just på den punkten. (Kilometertavlan placerade jag ut efter att jag tog bilden)

EDIT: Finns det riktiga kilometertavlor med lutningar till TS2014?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-02-26_00001.jpg (171.5 KB, 308 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-02, 00:51   #62
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Work In Progress...

-Gällande hastighet har justerats för att stämma överäns med linjeboken. Sträckor med dubbla hastigheter så har jag överskridande hastighet som primär och standardhastighet som sekundär, tills jag hittar en bättre lösning...
-Alla signaler i Hinsnoret och Ornäs är placerade och namngivna.
-Alla spårs höjd är justerade. De har också bytts ut till SE Wood Track. Lofts är på G.
-Borlänge har fått sina gula sidings i de viktigaste ställerna. De i den stora godsbangården är dock ej namngivna.
- En hel del testkörningar, och provbygge av scenarion...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-03-01_00003.jpg (265.4 KB, 287 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 08:16   #63
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Med tiden när man har placerat ut signaler så gott det går så märker jag att det inte finns så mycket länkar på dessa. Är det något man själv kan ändra på eller måste jag be er objektskapare att fixa scriptet?

Det jag behöver är...
-DV4, DV6, DV7 och H3 med 5 länkar/Tågvägar, varav en huvudlänk.
-H5 entrésignal med 20-25 länkar. Borlänges bangård är stort och har många infarter och utfarter, samt uppställningsspår.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 22:13   #64
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Ännu en update...

-Sträckan Ornäs-Hinsnoret är elektrificerat!
-Några nya spår mot industrier i borlänge är byggda.
...Typ det!

Vad tycks? Lite feedback??
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-03-03_00002.jpg (247.6 KB, 239 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-03_00003.jpg (188.4 KB, 240 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 23:11   #65
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Hej! ser riktigt bra ut
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 23:30   #66
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Med tiden när man har placerat ut signaler så gott det går så märker jag att det inte finns så mycket länkar på dessa. Är det något man själv kan ändra på eller måste jag be er objektskapare att fixa scriptet?

Det jag behöver är...
-DV4, DV6, DV7 och H3 med 5 länkar/Tågvägar, varav en huvudlänk.
-H5 entrésignal med 20-25 länkar. Borlänges bangård är stort och har många infarter och utfarter, samt uppställningsspår.
Stort projekt du håller på med, hoppas du orkar hålla uppe arbetet! Det ser bra ut.

Länkar går att ändra i blueprintet för signalen. Jag skulle nog valt att göra en kopia på de nuvarande signalerna och döpa om dem till något liknande bara för att inte skriva över nuvarande signaler hos andra när/om du släpper rutten. Du kanske bör PMa KMW för tillstånd, men i hans asset mapp så finns t.ex. SE DV4 Signal.xml öppna den med någon form av läsare och hitta raden som säger NumberOfTrackLinks och sätt antal. Jag har inte testat detta själv, men något jag också behöver så bra om det skulle fungera. Vad jag kan läsa av scriptet som styr det så bör inte fler länkar ge några problem, men man vet aldrig.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 23:18   #67
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Äntligen är hela Domarvets spårläggning färdiglagd. Det enda som återstår är höjden, något jag är väldigt osäker om för tillfället. Jag får nog jobba på rätt mycket med landskapet i området.

Även upphängning av kontaktledningen Ornäs och vid infarten till domarvet är klart!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-03-08_00001.jpg (195.4 KB, 204 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08_00002.jpg (186.4 KB, 204 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08_00003.jpg (186.4 KB, 202 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08_00004.jpg (145.9 KB, 204 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08_00005.jpg (195.0 KB, 204 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08_00006.jpg (142.6 KB, 203 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-08_00007.jpg (206.6 KB, 204 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 22:34   #68
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Fler industrispår klara i Borlänge. Bara nåt område söder om stationen och nån område en bit in på siljanbanan som återstår. sedan är hela spårläggningen klar och jag kan börja jobba med resten!

Så just nu letar jag efter 3 betatestare som kan prova min spårläggning och säga vad de tycker om den, vad som ska bättras osv. En person har redan skrivit upp sig, så jag söker två till! PMa mig gärna om du vill testa en tidig alfa! Den borde vara klar i slutet av nästa vecka!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-03-09_00001.jpg (188.7 KB, 188 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-09_00002.jpg (188.6 KB, 186 visningar)
Filtyp: jpg 2014-03-09_00003.jpg (163.6 KB, 187 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 23:21   #69
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Oh, Milda makter! Så stora bangårdar! Större än Göteborg. Det är verkligen mycket jobb du la på.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 23:43   #70
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

jadu Borlänge är verkligen knytpunken när det gäller godstrafik. Bara hallsberg är större, antar jag.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 00:13   #71
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag känner livslusten lämna mig när jag ser de där bangårdarna... Bra jobbat!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 22:07   #72
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Liten update...

En sidospår söder om Borlänge är klar!

Återstår bara nåt område norr om Borlänge i Siljanbanan.

På siljanbanan provade jag smooth-verktyget tillsammans med superelevated. Funkar bra, förutom där de röda trianglarna finns... Får ett litet hum över tekniken, ska nog göra så alla kurvor på den befintliga banan blir superelevated, och mer noggrann efter förebilden. Det gör jag efter alfan, synd att jag redan har elektrificerat sträckan...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-03-13_00001.jpg (223.4 KB, 140 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 12:32   #73
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Vart oförskämd igår och glömde tacka alla för de fina kommentarer jag fick från förra helgens arbete.

Iaf. jag skanar ändå två extra betatestare som kan tänka sig prova på en tidig alfa av banan, där ni kan ge mig konstruktiv kritik och förslag om hur jag ska förbättra spåret.

Skicka mig ett PM med din e-mail så skickar jag den bifogade ruttfilen till dig så du kan prova rutten.

Saker som behövs:
-Rutten är skapad för TS2014.
-Swedish Platforms by newS for TS2014
-Swedish cantenarys v. 2.1
-Swedish signs
-Swedish signals by newS & KMW
-SE Trackrule av KMW
-Altenburg to Wildau by SAD.
-European asset pack.
-Tjeckiska broar och lofts... (Se tottes trollhättanrutts tråd för länk)

Jag återkommer mer detaljerat om vad som behövs, samt länkar till varje downloadsida när jag skicakr ut alfan till betatestare som ställer upp i mitt projekt! en .CSV-fil med all objekt jag använder kommer att inkluderas för att i detalj få veta vad jag har använt i rutten.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 13:36   #74
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

CSV-fil?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 14:44   #75
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

typ en kalkylblad. en filtyp som RW-Tools spottar ut när man vill spara en lista på saker eller rullande materiel som man använder i sin rutt/scenario.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009