Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-10, 22:12   #1
ante
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Mörbylånga, Sweden.
Inlägg: 269
Question Dsb Eg 152

Hej!
Jag har laddat hem DSB EG 152,men när jag försöker göra en consist så kommer det upp att det är fel koppel till tex Sj Hbis. Någon som har någon lösning på detta?

Mvh
Ante
ante besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-02-10, 23:30   #2
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Hej!

Anledning är att loket är utrusta med andra koppel än de svenska vagnarna. Vagnarna har koppeltyp Chain. För att lösa detta problem får du gå in och redigera i lokets eng fil. Den hittar du i lokets mapp i trainset. Filen öppnas med anteckningar som finns under tillbehör i din dator. Det enklaste är att kopiera det du behöver från en annan eng fil se bild 1. Klistra sedan in det i DSB EG 152 så det ser ut ungefär som i bild 2. Spara! Vips så har loket två olika koppel

Hoppas förklaringen fungerar och det inte funkar kan du maila filen till mig så skall jag fixa det under helgen. magnus_y1@yahoo.se

mvh Magnus
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Koppel1.JPG (112.6 KB, 97 visningar)
Filtyp: jpg Koppel2.JPG (77.2 KB, 97 visningar)
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-11, 13:49   #3
LarryB
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Jonsered, Sweden.
Inlägg: 329
Skicka ett meddelande via MSN till LarryB
Standard

Vart tog "radera inlägg" vägen?
__________________
/Lars B

Senast redigerad av LarryB den 2006-02-11 klockan 13:52.
LarryB besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-11, 15:13   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

magnus_y1: Jag har alltid trott att man bara kan ha ett koppel per lok/vagn!???? Går det att ha med Automatic också? Då klarar ju loket alla vagnar!

Tycker det är ganska korkat att ha med 3 olika typer av koppel i en simulator. Det är ju upplagt för problem då!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-11, 18:32   #5
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
magnus_y1: Jag har alltid trott att man bara kan ha ett koppel per lok/vagn!???? Går det att ha med Automatic också? Då klarar ju loket alla vagnar!

Tycker det är ganska korkat att ha med 3 olika typer av koppel i en simulator. Det är ju upplagt för problem då!
Lok typen Rz har både chain och automatic koppel men det kan bli problematiskt då vagnarna med chain koppel inte klarar av att kopplas ihop med vagnar som har automatic koppel.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-11, 19:02   #6
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Det fungera på de lok jag har med två koppel, om tre fungerar vet jag ej har inget sådant lok.

Som du ser på följande bild har många jag några tyska ånglok med denna koppelsättning och det har alldrig varit problem. Har både kört orentexpressen och svenskt snälltåg efter BR01. (orientexpressen har atomatice och svenska vagaran chain)

Kan bara hålla med om det dumma med kopplen.

mvh magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009