Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-02, 20:21   #1
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard Intresset för "gratistexturer"!? :)

Hej!

Tänkte att man kudne göra en "texturbank" med rutor, väggar och liknande som är anpassade till använding i msts som 3d byggare kan använda för att slippa göra allt på nytt?

Det finns ju redan en sådan kategori på banbyggarna.com men isåfall kan jag utöka den med sisådär 20st olika objekt? Dessa blir då även möjliga att ta hem på e-buzz framöver förmodligen![8D]


PS. Det beror egentligen på om Pierre som tagit bilderna tillåter det! Annars blir det inte så många texturer!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-08-02, 20:52   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ännu en mycket bra idé från dig Olis!

Självklart tillåter jag att dom används. Det var därför jag tog bilderna....ja, sålänge dom används till freeware!

Vore bra om dom som sysslar med Trainz också kunde använda dom. Kan du ordna det också?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-02, 21:15   #3
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Ja, om någon trainzare som vet hur det ser ut på den sidan kan säga vilka skilnader som finns så ska det säkert gå!(fast fönster och sånt, funkar ju till alla spel egenligen då man måste klippa och klistra först)

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-02, 21:29   #4
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Texturer är ju bara en grafikfil t.ex bmp eller tga-fil och det fungerar på samma sätt oavsett simulator eller var det något mer specefikt ni tänkte på?

Är texturerna som foton eller redan uppdelade i mindre delar (fönster, dörrar, väggar)?

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-02, 21:58   #5
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik

Texturer är ju bara en grafikfil t.ex bmp eller tga-fil och det fungerar på samma sätt oavsett simulator eller var det något mer specefikt ni tänkte på?

Är texturerna som foton eller redan uppdelade i mindre delar (fönster, dörrar, väggar)?

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Tja, jag tänkte mig en "databank" för texturer som är klara att användas i tsm, och sånt!
Men jag har noll koll på om det krävs något speciellt format av gmax och sånt och det är därför jag fårgar!

Fast om det inte är så(vilkt jag uppfattat det som) så är det bara för mig att köra på och dela upp mina färdiga textur i fönster, dörrar och liknande!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kan säga att jag har fått tillbaka intresset... DJTimboy MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2004-06-17 19:19
Intresset för en tågsimulator dag i somma?? prymikom Off-topic 12 2004-04-04 14:26
X9 / Finns intresset!? =) Olaf Lindström 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 8 2003-05-21 15:50



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009