Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-12, 22:56   #46
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Ny station på gång, denna skall bli elektrifierad. Nu minns jag varför jag bara hade min gamla bi-bana elektrifierad, det tar enormt lång tid och mycket pill att få till det som man vill ha det! Men herregud vad snyggt och levande det blir när man väl lyckats få till ett par bryggor och stolpar!
Uppskattar verkligen de bilder som ni som håller på med elektrifiering lägger upp! Man inser inte vilket enormt jobb det är förns man har hållt på med det lite!
Men med tanke på alla lok som som finns nu så känner jag att jag måste ha huvud banan elektrifierad!

Stay tuned for more soon!



__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 10:51   #47
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Ingen skugga ska falla på alla dom som använder typ dom innbyggda elledningar å stolpar som finns, men det går ju inte att gämföra med dom "riktiga" som du använder .
Och visst, det tar tid, men ska det bli bra och realistiskt, så finns det inga genvägar .
Trösta dej med att man lär sej inställningar mm utantill till slut, om man har pysslat nog länge med grejorna, och att man t.ex kan göra iordning typ en linjestolpe (sceneryobjekt) med alla inställningar, och sedan kopiera ut dessa i mängder utefter linjen, plus lite andra knep som kan spara tid.
Ser fram emot fler snygga bilder .
SNYGGT JOBBAT som vanligt.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 18:36   #48
Egonrow
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 138
Standard

Riktigt fint!! Väldigt intressant och sporrande att se dina bilder, väntan på nya finns!!
Egonrow besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 22:13   #49
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Tack för vänliga ord ekan & egonrow!
__________________________________

Nu är hällekis station halv färdig.
Jag har verkligen hunnit med ovanligt mycket byggande idag!
Nu ska jag spendera kvällen med att köra igenom de bebyggda bitarna i cab view för att se om det är något som jag måste fixa till innan jag bygger vidare!´



__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 22:35   #50
alex
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
Standard

Du har verkligen fått till det riktigt bra! Jag ser fram emot fler bilder!
__________________
Mvh Alexander
alex besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-22, 21:09   #51
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Riktigt snyggt byggt rely!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 16:55   #52
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard

Din rutt ser himla läcker ut, rely! Snygga byggnader, snyggt landskap (snygga tåg förstås!). Du verkar vara en detaljernas man och behärska dem dessutom!

Har du några planer på att göra rutten tillgänglig i något skede? Det känns som det vore en upplevelse att provåka den!
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 20:21   #53
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erafjel Visa inlägg
Din rutt ser himla läcker ut, rely! Snygga byggnader, snyggt landskap (snygga tåg förstås!). Du verkar vara en detaljernas man och behärska dem dessutom!

Har du några planer på att göra rutten tillgänglig i något skede? Det känns som det vore en upplevelse att provåka den!
Tack så mycket! Du kan tacka alla byggare vi har här på forumet för alla hus och tåg osv.
Detaljer och brist på tid är det som gör att rutt byggandet tar oerhört lång tid för mig.

Det finns planer på att släppa rutten någon gång våren 2014 tidigast.. Eftersom att jag precis har byggt klart 2 stationer och en linje på ca 5 km så prövade jag att packa ihop rutten och skickade den till en kompis som är lokförare på riktigt. ( Han ska hjälpa mig med signal systemet senare )
Men eftersom att jag har tillgång till en del content som inte går att få tag på någonstans än / längre så fick han bara ca 75% av den färdigbyggda delen..
Och just nu så vet jag inte hur jag ska lösa det problemet.

Men om folk orkar att själva ersätta de tomma hus platserna så kan jag KANSKE släppa en liten del av rutten redan vintern 2012 eller på våren 2013. Men det beror helt och hållet på dom som ska testa den del som jag planerar att släppa först. Jag vill inte släppa en rutt som inte fungerar som den ska!
Dessutom så kommer jag att inkludera en rekomenderad data spec för att folks datorer inte ska brinna upp!

__________________

Senast redigerad av rely den 2012-07-07 klockan 20:23.
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 20:53   #54
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Nu har jag börjat med att bygga ett fungerande signal system.. Lite smått iallafall!

__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 20:59   #55
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Thumbs up Snyggt... rely..

riktigt snyggt..! 2012 eller hur..?
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 21:35   #56
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Skulle du kunna tänka dig att ge lite exempel på hur du jobbar när du lägger ut landskapet? Du får till det så bra med gräs mm - även om jag använder samma gräs som du så får jag det inte lika snyggt! Du sätter liksom ut det bättre... hur tänker du? Tips?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 21:43   #57
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Det är väl konstnärtalang!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 21:46   #58
legotrainzman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
Post

Vart fick du tag på domdära fackverksbryggorna från STW
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 22:24   #59
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Skulle du kunna tänka dig att ge lite exempel på hur du jobbar när du lägger ut landskapet? Du får till det så bra med gräs mm - även om jag använder samma gräs som du så får jag det inte lika snyggt! Du sätter liksom ut det bättre... hur tänker du? Tips?
Skulle tro att Totte har rätt, talang, känsla, blick för detaljer, etc. kallas det, vare sej man är medveten om det själv, eller inte .
Det är ungefär som att sätta en kamera i tio olika personers händer, och be dom fota exakt samma sak, 9 av bilderna skulla man kasta i soptunnan utan att blinka, den tionde skulle man rama in och sätta upp på väggen.
Frågar man sen den tionde hur han/hon bar sej åt för att ta en sådan bild, skulle man nog få svaret: Inte vet jag, jag bara tryckte på knappen .
Rely är definitift en av dom "tionde", en som bara har "DET" i sej .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 00:43   #60
crille40
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
Thumbs up

Otroligt snyggt. Är det 2012 du kör på?
crille40 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009