Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-24, 05:13   #1
Chronos88
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 51
Standard Patching 2012 när du redan har 2010an= strul ?

Hej försöker att patcha 2012an.. laddat hem senaste patch till 12an.. Men den vägrar och startar patchpogramet till 10an,

Har spelen på olika hårdiskar ska sägas..

Vad göra några tips ?


Mvh
Chronos88 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 00:47   #2
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Har du dom på separata partitioner och med eget OS. De går inte och köra båda från ett OS.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 01:05   #3
Chronos88
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rock Visa inlägg
Har du dom på separata partitioner och med eget OS. De går inte och köra båda från ett OS.
Nej, och då är det kört, har på samma os dessvärre.. ingen möjlighet till två
Chronos88 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 10:44   #4
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard

Det går att köra TS2010 och TS12 på samma OS. Det går att ha dom på samma hårddisk, så länge de är installerade i separata foldrar. Jag har det så själv, har aldrig stött på något problem. Möjligen ska man undvika att köra båda samtidigt.

Ditt problem med patchningen vet jag inte vad det beror på... Om du laddat ner en patch för TS12, startar den - hur ser det ut då? Det finns en ruta med en path till installationen, den ska förstås peka ut TS12- installationen. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att den startar patchprogrammet till 10:an...?
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 10:01   #5
Chronos88
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erafjel Visa inlägg
Det går att köra TS2010 och TS12 på samma OS. Det går att ha dom på samma hårddisk, så länge de är installerade i separata foldrar. Jag har det så själv, har aldrig stött på något problem. Möjligen ska man undvika att köra båda samtidigt.

Ditt problem med patchningen vet jag inte vad det beror på... Om du laddat ner en patch för TS12, startar den - hur ser det ut då? Det finns en ruta med en path till installationen, den ska förstås peka ut TS12- installationen. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att den startar patchprogrammet till 10:an...?
Härligt om det går att lösa, jo det som händer när jag försöker patcha upp 12an med den nerladdade patchen för 12an så försöker 10an aotomatiskt patcha upp sig ocj klagar då givetvis på att patchen inte passar, alltså du vet patch Rutan/pogramet för 10an startar automatiskt när jag klickar på 12ans patch fil..
Chronos88 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 12:35   #6
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag har både 10 och 12 installerade. Samma disk men var sin partition. Jag har nu inte prövat att köra både samtidigt men det går utmärkt att ha bådas Content Manager igång samtidigt. Patcharna till de olika varianterna har jag laddat ner och när jag startar dem så, antingen så hittar de själva eller också är det bara att peka ut rätt väg. När jag vill ladda ner något från DLS så startar jag bara den CM jag vill ha sakerna installerade i.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 22:21   #7
Chronos88
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Jag har både 10 och 12 installerade. Samma disk men var sin partition. Jag har nu inte prövat att köra både samtidigt men det går utmärkt att ha bådas Content Manager igång samtidigt. Patcharna till de olika varianterna har jag laddat ner och när jag startar dem så, antingen så hittar de själva eller också är det bara att peka ut rätt väg. När jag vill ladda ner något från DLS så startar jag bara den CM jag vill ha sakerna installerade i.
Content Manager kan jag ha båda på samma gång..... Men Aurora ptach updatering för 10an tar över när jag försöker patcha 12an och jag har dem på olika hårdiskar...
Chronos88 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-27, 00:02   #8
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chronos88 Visa inlägg
Härligt om det går att lösa, jo det som händer när jag försöker patcha upp 12an med den nerladdade patchen för 12an så försöker 10an aotomatiskt patcha upp sig ocj klagar då givetvis på att patchen inte passar, alltså du vet patch Rutan/pogramet för 10an startar automatiskt när jag klickar på 12ans patch fil..
Låter jättekonstigt... Patchen är ju ett eget program (en exe-fil), den ska inte dra igång något annat program när man startar den...
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 07:21   #9
Chronos88
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erafjel Visa inlägg
Låter jättekonstigt... Patchen är ju ett eget program (en exe-fil), den ska inte dra igång något annat program när man startar den...
Men när jag klickar på Patchen så försöker den patcha 2010an Fast filen är menad till 12an
Chronos88 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 11:06   #10
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard

Så här ser det ut när jag ska applicera en patch på TS12 (dvs jag startar filen/programmet som heter 48249_to_49922). Nu har jag redan patchen inlagd, därför blir det ett felmeddelande. Men viktigt är att pathen i rutan efter "Patching" pekar på installationen för TS12 (pathen kan vara en annan på din dator).

Annars brukar jag låta TS12 auto-patcha, dvs den kollar själv om det finns några patchar när jag startat Trainz (det tar ett tag för den att göra kollen, men efter några minuter dyker det då upp en ruta som frågar om jag vill installera senaste patchen - efter att ha svarat ja, laddas den ner och installeras utan att jag behöver göra något mer). Fungerar inte det för dig?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmklipp.jpg (92.5 KB, 41 visningar)
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 06:48   #11
Chronos88
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erafjel Visa inlägg
Så här ser det ut när jag ska applicera en patch på TS12 (dvs jag startar filen/programmet som heter 48249_to_49922). Nu har jag redan patchen inlagd, därför blir det ett felmeddelande. Men viktigt är att pathen i rutan efter "Patching" pekar på installationen för TS12 (pathen kan vara en annan på din dator).

Annars brukar jag låta TS12 auto-patcha, dvs den kollar själv om det finns några patchar när jag startat Trainz (det tar ett tag för den att göra kollen, men efter några minuter dyker det då upp en ruta som frågar om jag vill installera senaste patchen - efter att ha svarat ja, laddas den ner och installeras utan att jag behöver göra något mer). Fungerar inte det för dig?

Tackar så mycket, Nu fick jag till det.
Chronos88 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-29, 07:12   #12
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Exclamation reply löst problemet

inga problem jag har ts9, ts10, ts12 på samma hårddisk i egna mappar
ladda ner patchen och lägg den i mappen för den version som skall patchas. dvs. skall tx10 patchas så lägg den i den mapp som exe filen för ts10 ligger i och klicka därefter på patchen.
Om du kör windows 7 glöm ej att avblockera patchen och kör den som administratör
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009