Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-23, 21:46   #1
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard NTB.....kommer INTE att öppna DANMARK

NTB är ett nytt företag i den virituella världen.
Ägaren av det nya bolaget är ledningen efter det sålda SGTK.

NTB kommer att öppna banan Danmark.
Trafiken på denna banan kommer att gå från Helsingborg genom Skåne land till Malmö.
Över bron till Köpenhamn.
Sedan stora delar av Själland på den danska sidan.
Det är även linje över till Jyland och söder ut till Volingsborg.

NTB och SVTTL kommer att under den närmsta tiden att utforma hur detta skall fungera.
NTB har som målsättning att öpnna denna banan inom några veckor, närmare tidpunkt kommer att tillkännages så snart detta är beslutat.

Vi tar naturligtvis emot era åsikter här i forumet.

NTB.
alaska besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 01:50   #2
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Swedish Train anmäler härmed sitt intresse att få trafikera DANMARK.

Finns några fler uppgifter om banan? Ex elpriser (Danmark har ju dyr el???), är banan elektrificerad förresten? Dubbelspår? Ungefärlig linjekarta? Etc...



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 12:09   #3
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

NTB och SVTTL har idag kommit överens om följande.

Dom bolag som idag finns på SVTTL kan även köra tåg i Danmark, med det bolag man har idag.
För ekonomin enkelhet kommer det att vara samma pris på el och disel.
Alla svenska diseltåg kommer att kunna köra i hela Danmark.

NTB kommer att sköta handeln med dom danska tågen. Precis som SVTTL gör med dom svenska.

NTB kommer nu att göra en sammanstälning på avstånd och dyligt av rutten. Det ska i sammband med SVTTL göras klart så trafik kan sättas igång, vilket är beräknat till V20-V21.

Ntb kommer att inom en framtid ha en hemsida klar.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 12:59   #4
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

OK, jag tolkar detta som att ni ännu inte har fastställt huruvida svenska ellok/elmotorvagnar kan köra i Danmark?

Personligen tycker jag att det vore bra om man försöker efterlikna verkligheten så långt det är möjligt, alltså att svenska ellok får problem i Danmark och vice versa. Dock vore det nog bra om första stationen i DANMARK (t ex Köpenhamn) kan trafikeras av svenska lok så att man har en möjlighet att "länka" sina egna turer i syfte att ge resenärerna en komplett resa.

Var det tillräckligt otydligt [8]



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 15:26   #5
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Kan svara på det direkt.....Svenska el tåg kan inte köra i danmark och vice versa.
Har funderingar just på att svenska eltåg till Köpenhamn oc Danska till Malmö. men det har inte fattas nått beslut om detta än.

Men åter en gång Eltågen är för respektive land.

NTB
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 17:38   #6
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

NTB....infomerar.

Det är nu beslutat att när det gäller ELdrivna tåg, så kommer dom Svenska att få gå till Köpenhamn och dom Danska till Malmö.

Sträckan i Sverige är nu uppmätt.
Helsingborg till malmö, går via Kävlinge och Lund är 86 km.
Det är dubbelspår utom på en 4 km lång sträcka innan Lund.

Malmö till Köpenhamn är 33 km. Dubbelspår. Byte till danska singnaler och byte av körsida sker på den danska sidan efter tunnelen under en del av öresund, strax innan Kastrup.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 18:30   #7
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Jag anmälde intresse för att köra till Köpenhamn när jag skulle starta med mitt tåg Västerköping-Mönchen GLadbach. Och sen så kan ju vissa svenska tåg gå över till dansk el. Det är ju tågen/loken: EG, X2, X2 Linx, X31 (Som ännu inte finns till msts). Men sen så har vi tänkt att anpassa våran Rc3 för trafik i Danmark så kommer vi att köra runt där.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 18:46   #8
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Jag anmälde intresse för att köra till Köpenhamn när jag skulle starta med mitt tåg Västerköping-Mönchen GLadbach. Och sen så kan ju vissa svenska tåg gå över till dansk el. Det är ju tågen/loken: EG, X2, X2 Linx, X31 (Som ännu inte finns till msts). Men sen så har vi tänkt att anpassa våran Rc3 för trafik i Danmark så kommer vi att köra runt där.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
Ska ni köra över bron med loktåg?

Tänk då på att ni måste instalera nödbromsblockering på lok+vagnar..

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 19:07   #9
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Jag anmälde intresse för att köra till Köpenhamn när jag skulle starta med mitt tåg Västerköping-Mönchen GLadbach. Och sen så kan ju vissa svenska tåg gå över till dansk el. Det är ju tågen/loken: EG, X2, X2 Linx, X31 (Som ännu inte finns till msts). Men sen så har vi tänkt att anpassa våran Rc3 för trafik i Danmark så kommer vi att köra runt där.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
Ska ni köra över bron med loktåg?

Tänk då på att ni måste instalera nödbromsblockering på lok+vagnar..

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Vi kör med det vi vill helt enkelt, även om det inte går i verkligheten. Fast just nu är jag så himlans trött så jag orkar inte diskutera.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-25, 01:23   #10
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Ska vi verkligen tillåta folk att bygga om sina tåg efter eget behag, det kommer att bli riktigt svårt att hålla reda på vilka tågset/lok som är anpassade för vad när företagen växer. Ponera att ett företag har 10 st Rc3 men att endast 2 är anpassade till danskt system. Efter ett tag när lok omplaceras etc blir det riktigt lurigt att hålla tungen i rätt mun. Vi har ju idag redan svårt att hålla reda på våra lokförare då dessa lånas hit och dit. Och vi minns väl alla problemen med att en del företag misstänktes fuska lite för ett tag sen när vi inte klart och tydligt redogjorde i mail till SVTTL vad vi hade hyrt (ett Rc blev ett Rc2 i dåliga tider och ett Rc6 i bra tider).

Personligen tycker jag att det bästa vore att göra som i verkligheten. Det vill säga dom tåg som är anpassade för danska systemet av någon verklig operatör även skall vara det i den virtuella världen och vice versa. "As real as it gets" är väl grundfilisofin?

Men detta är ju mina personliga åsikter.... övertyga mig gärna om att motsatsen är bättre...



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-25, 08:30   #11
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

I verkligheten går det att bygga om loken för 'tvåspänningsdrift' Borde naturligtvis även gå i vår värld men det kostar. Vad säger ni om 5 miljoner per ombyggt ellok?
Detta går då att hålla reda på i företagens kalkyl där man skriver upp vilka som är ombyggda.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-25, 08:35   #12
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pursche

I verkligheten går det att bygga om loken för 'tvåspänningsdrift' Borde naturligtvis även gå i vår värld men det kostar. Vad säger ni om 5 miljoner per ombyggt ellok?
Detta går då att hålla reda på i företagens kalkyl där man skriver upp vilka som är ombyggda.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Med tanke på att många bolag väljer att bygga om sina lok så rekommenderar jag ett pris på 3 mille per ellok och 4 mille per motorvagn samt 500.000 per varje vagn.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-25, 09:33   #13
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Det var inte att det var svårt att hålla reda på hur många lok som var ombyggda som jag menade utan snarare var loken gick.

Så dyrt som möjligt anser jag [)]
5 mille som sedan följer prisindex?
Och där ges ingen kredit?



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-25, 10:25   #14
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

NTB kommer att ha dom Danska fordonen, på samma sätt som SVTTL har dom svenska.
När det gäller den danska sidan har NTB och DSB kommit överens om att NTB tar över allt som har med försäljning och uthyrning av dom Danska fordonen.
Prislista som kommer att se ut som SVTTLs fordonsdata med priser kommer förhoppningsvis vara klar till sluttet av nästa helg.

När det gäller ombyggnad av lok. Så går det säkert att genomföra, men det ska då ske genom SVTTL och borde kosta minst 5 miljoner om inte 10 miljoner.

Har nu börjat att mäta upp den danska sidan.
NTB kommer att söka efter trabsportör av S-togen, detta är ett tåg som går separat runt Köpenhamn och har egna stationer som övriga tåg inte kan stanna vid, ett separat system.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-25, 15:54   #15
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev alaska

NTB kommer att ha dom Danska fordonen, på samma sätt som SVTTL har dom svenska.
När det gäller den danska sidan har NTB och DSB kommit överens om att NTB tar över allt som har med försäljning och uthyrning av dom Danska fordonen.
Prislista som kommer att se ut som SVTTLs fordonsdata med priser kommer förhoppningsvis vara klar till sluttet av nästa helg.

När det gäller ombyggnad av lok. Så går det säkert att genomföra, men det ska då ske genom SVTTL och borde kosta minst 5 miljoner om inte 10 miljoner.

Har nu börjat att mäta upp den danska sidan.
NTB kommer att söka efter trabsportör av S-togen, detta är ett tåg som går separat runt Köpenhamn och har egna stationer som övriga tåg inte kan stanna vid, ett separat system.
ETAB kan tänka sig att börja köra S-tog, men.... ska vi använda det danska S-toget som finns på www.ts-ef.com ?

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
"Cosmonova Trains" Pson Virtuella Tågbolag 8 2004-06-07 01:08
Senaste nytt från verkstaden tufftuff 3D-design - Trainz 87 2003-10-06 15:06
Tillåter inte MSTS action? Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-09-02 17:28
Går inte att komma in på Svenska 3D-tåg Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-08-22 22:52
XTracks eller inte Banbyggarna MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-06-09 13:45



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009