Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-23, 21:43   #1
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard TramSim - Wianesiska spårvagnar med bra grafik

En ny simulator är på gång inom någon eller några veckor. Det handlar om en spårvagnssimulator den här gången, nämligen TramSim som utvecklas av Österrikiska ViewApp i samarbete med Aerosoft. ViewApp är baserade i den Österrikiska huvudstaden Wien och har tidigare utvecklat material till Bussimulatorn OMSI. De har alltså goda kunskaper om Wiens trafiksystem vilket skvallrar om att simulatorn kan komma att bli riktigt detaljerad och välgjord, med funktioner som bland annat:

  • Olika spellägen, exempelvis ett fritt spelläge, linjekörning med tidtabell och olika utmaningar
  • En avancerad AI med passagerare, bilar och gående människor på trottoarer.
  • Stöd för joysticks eller andra spelkontroller.
Kolla in denna lilla trailer från Aerosoft; https://www.youtube.com/watch?v=LbZ58l-gu3E och simulatorns egen sida på Steam: https://store.steampowered.com/app/1314140/TramSim/
De har också en egen hemsida: https://www.tram-sim.com/


Det här kan bli riktigt intressant tycker jag. Framförallt om man, som jag, älskar Österrike och Wien.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 15:40   #2
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Spännande!! Trainz har då fått en rätt stor konkurrent, och Lotus likaså. Ska bli intressant att se vad detta är för något
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 17:03   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Mycket intressant, men hoppas på att det blir mer än bara Wien!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 14:23   #4
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Är nog ändå tyvärr lite besviken, man kör spårvagnen 50 minuter enkel väg ungefär, du får poäng för hur bra du stannar vid varje hållplats och om du ankommer enligt tidtabellen. Sen var det inte så mycket mer, började lagga nåt enormt för mig när det kom en massa träd, råkade trycka på fel knapp och grafiken blev jättepixlig, och spårvagnens ände lyckades på nåt sätt vända på sig och hamna i fel riktning? När jag körde free play så lyckades också spårvagnen hamna jättekonstigt...



BTW: Ni kan köpa en Steamkod på Mmoga för 20€ istället för 35€ på Steam, som ett tips.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 22:00   #5
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Mycket intressant, men hoppas på att det blir mer än bara Wien!
Tanken är nog att det ska utvecklas med fler städer i framtiden, det är i alla fall så jag har förstått det hela.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 22:01   #6
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Är nog ändå tyvärr lite besviken, man kör spårvagnen 50 minuter enkel väg ungefär, du får poäng för hur bra du stannar vid varje hållplats och om du ankommer enligt tidtabellen. Sen var det inte så mycket mer, började lagga nåt enormt för mig när det kom en massa träd, råkade trycka på fel knapp och grafiken blev jättepixlig, och spårvagnens ände lyckades på nåt sätt vända på sig och hamna i fel riktning? När jag körde free play så lyckades också spårvagnen hamna jättekonstigt...



BTW: Ni kan köpa en Steamkod på Mmoga för 20€ istället för 35€ på Steam, som ett tips.
Det där var ju intressant. Måste vara någon bugg som jag misstänker åtgärdas vid en uppdatering.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009