Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-24, 00:15   #31
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej igen!
Jag vill bara tacka Mawkish för Script-fixen och det var bra.
MickeL:s fix var också bra, men inte till dvärgarna för alla lampor lyser. Så jag uppdaterade bara till H-signalerna.
Tack alla som ställde upp i den här tråden.

Senast redigerad av Totte den 2013-01-24 klockan 10:28.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 00:32   #32
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Jag kom på den vitblåa bommarna, de dröjer för länge innan fällningen sker.
Finns det möjlighet att få dem fälla ner direkt när loket nått länken?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 02:03   #33
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Vilka är egentligen de senaste filerna för signalerna i originalskick? Är det de man laddar hem på newS sida eller är det de filer Micke har lagt upp i download tråden? Jag utgick i vilket fall från de som fanns på newS sida men när jag nu testar de filer som Micke laddat upp och gör ovanstående ändringar så är det inte mycket som fungerar Otroligt förvirrande är det i vilket fall
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 03:10   #34
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Återstår bara en sak, stoppa bilarna.
Det kan du göra genom att gömma en Level Crossing UK Historic vid korsningen.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 10:46   #35
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mawkish Visa inlägg
Vilka är egentligen de senaste filerna för signalerna i originalskick? Är det de man laddar hem på newS sida eller är det de filer Micke har lagt upp i download tråden? Jag utgick i vilket fall från de som fanns på newS sida men när jag nu testar de filer som Micke laddat upp och gör ovanstående ändringar så är det inte mycket som fungerar Otroligt förvirrande är det i vilket fall
Ja precis jag håller med dig! Föreslår en ny uppladdning av rätt signalsystem till BanByggarna.
KMW:s och newS download tror jag inte på. Och MickeL:s bara dvärg är inte bra heller.
KMW:s har fel filkatalogsystem.
Din script var ju bra uppdatering.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 20:50   #36
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Efter en hel del testkörning har jag kommit fram till att allt fungerar som det ska förutom i vissa situationer vid dubbelspår, eller snarare övergång mellan dubbelspår och enkelspår.

Exempel från Jönköpingsbanan:

I Bankeryd finns en plankorsning över dubbelspåret vid stationen. VF-signalernas länkar är placerade på linjen där det är enkelspår. Vägskyddet fortsätter signalera och bommarna ligger nere efter passage på spår 1 (sidospår). När man kör in på spår 1 blinkar också VF-signalen, fast den korrekt aktiverar vägskyddet. På spår 2 fungerar allt som det ska.

I Jönköping finns en plankorsning vid hamnen strax öster om stationen. Vid korsningen är det enkelspår men vid stationen finns fyra spår. Alla fyra spåren har VF-länkar. Allt fungerar som det ska vid passage österut (från något av stationens spår ut på den enkelspåriga linjen). Vid passage västerut (in på något av de fyra spåren vid stationen) går inte bommarna upp efter passage och signalerna fortsätter signalera.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 21:40   #37
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Efter en hel del testkörning har jag kommit fram till att allt fungerar som det ska förutom i vissa situationer vid dubbelspår, eller snarare övergång mellan dubbelspår och enkelspår.

Exempel från Jönköpingsbanan:

I Bankeryd finns en plankorsning över dubbelspåret vid stationen. VF-signalernas länkar är placerade på linjen där det är enkelspår. Vägskyddet fortsätter signalera och bommarna ligger nere efter passage på spår 1 (sidospår). När man kör in på spår 1 blinkar också VF-signalen, fast den korrekt aktiverar vägskyddet. På spår 2 fungerar allt som det ska.

I Jönköping finns en plankorsning vid hamnen strax öster om stationen. Vid korsningen är det enkelspår men vid stationen finns fyra spår. Alla fyra spåren har VF-länkar. Allt fungerar som det ska vid passage österut (från något av stationens spår ut på den enkelspåriga linjen). Vid passage västerut (in på något av de fyra spåren vid stationen) går inte bommarna upp efter passage och signalerna fortsätter signalera.
Växlade du till önskad spår innan tåget passerade VF-länken? Om du växlade efter tåget passerat VF-länken så går inte bommarna upp.
Jag upptäckte att man ska växla till önskat spår innan tåget ha passerat VF-länken idag.

Senast redigerad av Totte den 2013-01-24 klockan 21:42.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 23:58   #38
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Det är möjligt att det är en del av problemet. Ska undersöka det!
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 01:17   #39
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
KMW:s har fel filkatalogsystem.
Du får gärna förklara vad du menar?

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 01:43   #40
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Du får gärna förklara vad du menar?

Det var Hgv som upptäckte att signals-mappen som låg fel plats i våras. De låg troligen under Sweden-mappen istället för rätt plats i RailNetwork-mappen. Inte bara din utan även också newS. Det var så hos min dator. Det var kaos och de funkade inte.
Se sidan om detta. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=32574&page=5

Senast redigerad av Totte den 2013-01-26 klockan 02:07.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 13:50   #41
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Det var Hgv som upptäckte att signals-mappen som låg fel plats i våras. De låg troligen under Sweden-mappen istället för rätt plats i RailNetwork-mappen. Inte bara din utan även också newS. Det var så hos min dator. Det var kaos och de funkade inte.
Se sidan om detta. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=32574&page=5
Jag hittar inget på sidan du länkar till som nämner något om att filerna ligger i fel mapp?
Det är inte direkt lättare att hjälpa till när man måste gissa vad som menas!

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 14:01   #42
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Jag hittar inget på sidan du länkar till som nämner något om att filerna ligger i fel mapp?
Det är inte direkt lättare att hjälpa till när man måste gissa vad som menas!

Inlägg 61 menar Hgv att jag flyttar filerna till rätt mapp, vilket de var på fel plats då jag installerade via Package Manager.

Senast redigerad av Totte den 2013-01-26 klockan 14:02.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 18:34   #43
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Okej, en sida tidigare än vad du länkade till, det var inte så enkelt att förstå.
Klickar man på inläggets nummer i högra övre hörnet kan man få en länk direkt till det inlägg man vill referera till vilket underlättar.

Fast jag förstår fortfarande inte vad du menar är fel plats.
Det som angavs i inlägg 61 ser jag inget direkt fel med.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 19:31   #44
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Det är så här jag hämtade signaler och crossing från BB och installerade via package manager och filerna hamnade inte rätt.
Jag trodde allt var okej tills Hgv upptäckte att filerna var på fel plats i systemet, därför skrev Hgv inlägget 61 att jag skulle flytta filerna till rätt plats.
Kommer inte ihåg vilken plats i systemet som var felaktigt. Hoppas du fattar vad jag menar.
Kanske får Hgv förklara tydligare.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 19:47   #45
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Jag minns faktiskt inte. Är rejält förvirrad själv över alla filer, olika versioner och var dom ska placeras!

Möjligen vore det en idé att slå fast vilka filer som är de senaste och bäst fungerande, lägga upp detta i ett nytt paket och ta bort gamla paket för att undvika förvirring?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009