Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-14, 15:37   #1
LTA
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 2
Standard Behöver hjälp med min förvirringen om simulatorer

Hej!

Jag har en fråga om tågsimulatorer som jag alltid blandar ihop.

För en snart tio år sedan köpte jag MSTS och för kanske en åtta år sedan köpte jag en annan tågsimulator som heter Trainz Railway Simulator Passenger Edition. Det står vidare på CD-omslaget: Developed by Auran. www.auran.com och www.justtrains.net

När jag går in på den här sidan http://www.banbyggarna.se/stl/motorvagnar/page1.html så står det att jag kan ladda ner olika grejer. På nedladdningsknapparna står det ”TANE/TS20xx”.

Oj, vad bra, tänkte jag då… Jag har ju redan Trainz Railway Simulator Passenger Edition, så då kan jag ladda ner motorvagnarna. MEN, se det går inte och jag misstänker att huvudprogrammet är fel program.
Jag skulle vilja ha hjälp med att välja ett huvudprogram för att kunna ladda ned från http://www.banbyggarna.se/stl/motorvagnar/page1.html gärna en direktlänk till en lämplig simulator.

Väniliga hälsningar Daniel
LTA besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 00:06   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Hej och välkommen till den mycket förvirrande världen med simulatorer som alla heter likadant!

Det du har är en uråldrig version av simulatorserien Trainz (notera stavningen med Z) som ursprungligen utvecklades av Auran, numera N3v.

De nedladdningarna du har hittat på STLs hemsida är för nyare versioner av Trainz. De som heter "TS20xx" ska fungera i TS2009, TS2010 och TS2012. (där TS står för Trainz Simulator).
(Dessa ska för övrigt inte blandas ihop med TS2013, TS2014, TS2015, TS2016 och TS2017 där TS står för Train Simulator, vilket är en helt annan simulatorserie som inte alls är kompatibel med Trainz)

Men om du inte har någon av dessa nyare Trainz-versionerna och vill uppgradera dig så borde du köpa den senaste versionen av spelet, vilket allt material på våran hemsida fungerar med och allt nytt material som släpps uteslutande utvecklas för. Denna version heter Trainz: A New Era vilket oftast förkortas med TANE. Länk till officiella informationssidan om simulatorn: http://www.trainzgetonboard.com/
Denna version finns att köpa i de flesta online-spelbutiker och går nog även att hitta i flera fysiska spelbutiker.

Har du fler frågor rörande Trainz så är det nog smidigare att få svar om du postar i "Auran Trainz"-delen av detta forum.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 00:28   #3
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Tips: Det finns en standardversion av TANE som är betydligt billigare än "lyxvarianterna". Den heter kort och gott Standard, cirka 400 svenska kronor.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 13:33   #4
LTA
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 2
Standard

Tackar och bugar!
__________________
/DL
LTA besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009