Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-04, 11:38   #1
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Question är det sant att iPhone är för vuxna?

idag när jag frågade min brorsa, så sa han att iPhone är för vuxna som jobbar, men jag tror inte på honom att det är sant och stämmer det att det är för vuxna? alla kan ju använda en iPhone
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 11:54   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Med tanke på hur dyr en iPhone är så skulle jag nog hålla med honom på sätt och vis.

Är man 12-13 år ska man inte ha något mycket mer än en vanlig telefon man kan ringa och SMSa med. En iPhone kostar i runda slängar 6-7000 kr beroende på abonnemang och dylikt och det är helt enkelt för mycket pengar innan man börjat jobba.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 11:57   #3
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Standard

jag är ju 14 år och har en iPod Touch 4G och den är billigare än iPhone 4S, men jag såg att iPhone 4 8GB finns nu och priset har sänkts ner lite grann och det är förra året man fick se en iPhone 4S i en 64 GB vilket dom aldrig har säljt förut och jag köpte min iPod Touch förra året när jag var 13 år i sommras. men jag hatar när dom har den där stålgrejen som är bakom och lägger man dom på ett bord t.ex så kan det bli märken och när man rör skärmen så blir den smutsig! jag har tappat den 2 gånger och skärmen har lite sprickor. hemknappen och volymknapparna är lite konstigt för när man trycker på dom (det funkar ju) när jag ska inte trycka mer så sitter den inte hårt utan löst och jag tycker att Apple ska göra en annan design av iPod Touch och jag vet inte vilken.
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan

Senast redigerad av fargus den 2012-01-04 klockan 12:07.
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 13:23   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Ja, om det hänger på individens ekonomi.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 13:48   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Den är ju inte specialanpassad för enbart vuxna. Men Apple har utvecklat den så att så stor målgrupp som möjligt ska kunna använda den. Den är ju väldigt populär bland företagare osv just för att den är smidig och har bra funktioner.

Men som sagt är den ju inte bara till vuxna, men som Dson säger bör man ju inte skaffa en iphone som första tele när man bara är runt 10-15år.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 15:22   #6
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
jag är ju 14 år och har en iPod Touch 4G och den är billigare än iPhone 4S, men jag såg att iPhone 4 8GB finns nu och priset har sänkts ner lite grann och det är förra året man fick se en iPhone 4S i en 64 GB vilket dom aldrig har säljt förut och jag köpte min iPod Touch förra året när jag var 13 år i sommras. men jag hatar när dom har den där stålgrejen som är bakom och lägger man dom på ett bord t.ex så kan det bli märken och när man rör skärmen så blir den smutsig! jag har tappat den 2 gånger och skärmen har lite sprickor. hemknappen och volymknapparna är lite konstigt för när man trycker på dom (det funkar ju) när jag ska inte trycka mer så sitter den inte hårt utan löst och jag tycker att Apple ska göra en annan design av iPod Touch och jag vet inte vilken.
Det låter inte som att du är rätt person att handskas med en så dyr och ömtålig telefon...
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 17:47   #7
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Question

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Det låter inte som att du är rätt person att handskas med en så dyr och ömtålig telefon...
vad menar du? iPhone 4 8 GB kostar ju 5000-8000 eller nåt (utan abonnemang och med abonnemang blir det billigt, men då måste man betala med pengar varje månad).
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan

Senast redigerad av fargus den 2012-01-04 klockan 17:54.
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 17:53   #8
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
vad menar du? iPhone 4 8 GB kostar ju 5000-8000 eller nåt
Och det är inte mycket menar du? För det priset kan man få en ganska bra dator...
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 17:58   #9
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Och det är inte mycket menar du? För det priset kan man få en ganska bra dator...
jo, men dessutom tror inte jag på brorsan utan jag tror mer på er för att iPhone är inte bara för vuxna för dom som jobbar eller så utan alla kan använda en telefon och det är ju en smartphone...
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 18:13   #10
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
vad menar du? iPhone 4 8 GB kostar ju 5000-8000 eller nåt (utan abonnemang och med abonnemang blir det billigt, men då måste man betala med pengar varje månad).
Det blir inte billigt med abonnemang, det blir bara ännu dyrare har jag fått lära mig.. 5-8000 är väldigt mycket pengar när man är 13 år, och sett till hur du skrivit hur du behandlar din ipod skulle jag inte rekommendera dig att köpa en iPhone 4. Om du prompt måste ha en iPhone så kanske du kan kolla på en begagnad iPhone 3 med rejält stålskal? De kostar inte mycket mer än någon tusenlapp nu för tiden...
__________________
M.V.H Mikey
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 18:16   #11
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

En äkta "stenåldersnokia" är alltid bäst! Min har råkat ut för följande:

Badat 3 gånger, totalt ca 4 timmar
Åkt tvättmaskin 2 gånger
Blivit tappad otaliga gånger, ofta i betong/asfalt

Och förutom att jag har fått köpa nytt batteri en gång, funkar den perfekt!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 19:45   #12
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
vad menar du? iPhone 4 8 GB kostar ju 5000-8000 eller nåt (utan abonnemang och med abonnemang blir det billigt, men då måste man betala med pengar varje månad).
När jag var i din ålder hade jag ingen egen mobiltelefon trots ihärdigt tjatande. Jag fick min första ett halvår efter att jag hade fyllt fjorton, och då en av de billigaste som fanns att tillgå (Nokia 3310 för 999:- inkl kontantkort). Jag fick vara nöjd med det, vilket jag också var.
Det verkar som att du är tämligen oförsiktig med tanke på att den har gått i marken och gått sönder så mycket. Otur kan ju alla ha, men det verkar vara mer än så i det här fallet. Ju äldre man blir, desto större respekt får man för pengar och dess värde. Eftersom du säger att 5000-8000 är billigt så är det rätt uppenbart att du saknar den respekten. För mig var 5000 en enormt stor och i princip ouppnåelig pengasumma när jag var tretton. Drömmen var en Sony Ericsson P800 (den tidens "iPhone"), men 6000 som den kostade var inte ens att tänka på.


Nej, jag är nog gammal och bitter. Ber om ursäkt för detta!
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2012-01-04 klockan 19:49.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 20:10   #13
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
När jag var i din ålder hade jag ingen egen mobiltelefon trots ihärdigt tjatande. Jag fick min första ett halvår efter att jag hade fyllt fjorton, och då en av de billigaste som fanns att tillgå (Nokia 3310 för 999:- inkl kontantkort). Jag fick vara nöjd med det, vilket jag också var.
Det verkar som att du är tämligen oförsiktig med tanke på att den har gått i marken och gått sönder så mycket. Otur kan ju alla ha, men det verkar vara mer än så i det här fallet. Ju äldre man blir, desto större respekt får man för pengar och dess värde. Eftersom du säger att 5000-8000 är billigt så är det rätt uppenbart att du saknar den respekten. För mig var 5000 en enormt stor och i princip ouppnåelig pengasumma när jag var tretton. Drömmen var en Sony Ericsson P800 (den tidens "iPhone"), men 6000 som den kostade var inte ens att tänka på.


Nej, jag är nog gammal och bitter. Ber om ursäkt för detta!
jag vet att 5-8000 är dyrt det vet jag
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 10:36   #14
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
En äkta "stenåldersnokia" är alltid bäst! Min har råkat ut för följande:

Badat 3 gånger, totalt ca 4 timmar
Åkt tvättmaskin 2 gånger
Blivit tappad otaliga gånger, ofta i betong/asfalt

Och förutom att jag har fått köpa nytt batteri en gång, funkar den perfekt!
Tappade min i varm olja en gång, den klarade det . (A)
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009