Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-27, 17:19   #1
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Unhappy jag är så trött på DLS

hej när jag söker nåt i Trainz så säger den "You will need a First Class Ticket to acess the Download Station" jag önska att det skulle vara gratis där, men är det nån som vet hur jag ska ladda ner nåt där så jag kan få First Class Ticket tillbaka?
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 18:29   #2
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard

Jag har inte first class ticket, å ja tror jag har laddat ner saker därifrån. First class är väl till för de som vil ha lite snabbare åtkomst bara? kanske har fel men nån annan kanske vet bättre.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 18:35   #3
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobo Visa inlägg
Jag har inte first class ticket, å ja tror jag har laddat ner saker därifrån. First class är väl till för de som vil ha lite snabbare åtkomst bara? kanske har fel men nån annan kanske vet bättre.
Helt rätt, ALLT är gratis att ladda ner från DLS, allt som krävs, är att man har reg. spelet hos Auran.

First class ticket gör bara att man kan ladda ner sakerna snabbare .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:14   #4
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Standard

så här står det: You will need an activated First Class Ticket to access the Download Station
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 19:23   #5
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Jag har för mig att Auran nyligen har gjort så att om man har trs06 eller äldre behöver man en FCT för att ladda ner eller så måste man ha registrerat en nyare verision som Ekan säger

synd för dom som har det
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 02:42   #6
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Det har ändrats något på DLS.
se länken
http://forums.auran.com/trainz/showp...01&postcount=1

En FCT gör att man kan ladda ner fortare, och obegränsat. Har du ingen FCT kan man ladda ner max 100mb på 24 timmar.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2010-11-28 klockan 02:46. Anledning: stavade som en kratta
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 02:56   #7
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Thumbs up Inga problem för mig...

Inga problem för mig... har bara vid något enstaka tillfälle råkat ut för det ni nämner.. när ni väl är inne glöm inte username "Derelict"... denna person är en hejare på att tillverka objects..
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 05:53   #8
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av baloo406 Visa inlägg
Det har ändrats något på DLS.
se länken
http://forums.auran.com/trainz/showp...01&postcount=1
Fy fan för Auran.
Nu börjar man visa sitt rätta (ny) jag: PENGAR PENGAR, och SKIT i allt annat.
TVINGA på folk First class ticket, eller att köpa nyare vers av spelet, fast ekonomin kanske inte tillåter för alla, FY FAAAN.
Trodde att man kunnde få göra dom valen själv, utan tvång.

"Trainz life cyckle policy", va är det för jävla skit, har aldrig hört talas om någon annan speltillverkare som har kommit med något så in i helvete korkat hjärndött.
Jag "älskar" mitt Trainz, men börjar HATA Auran.
Känns som det är jävligt nära att kliva av Trainztåget nu, och gynna en simmulator som inte SKITER i sina användare som hjälpt till att göra simmulatorn till vad den är idag (=alla köpare, och skapare av allt ursprungligt material och tidigare ver. av spelet)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 06:14   #9
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Fy fan för Auran.
Nu börjar man visa sitt rätta (ny) jag: PENGAR PENGAR, och SKIT i allt annat.
TVINGA på folk First class ticket, eller att köpa nyare vers av spelet, fast ekonomin kanske inte tillåter för alla, FY FAAAN.
Trodde att man kunnde få göra dom valen själv, utan tvång.

"Trainz life cyckle policy", va är det för jävla skit, har aldrig hört talas om någon annan speltillverkare som har kommit med något så in i helvete korkat hjärndött.
Jag "älskar" mitt Trainz, men börjar HATA Auran.
Känns som det är jävligt nära att kliva av Trainztåget nu, och gynna en simmulator som inte SKITER i sina användare som hjälpt till att göra simmulatorn till vad den är idag (=alla köpare, och skapare av allt ursprungligt material och tidigare ver. av spelet)
Håller med det är inte bra det är inte direkt Auran som gjort spelet. Uttan det är alla byggare/3D byggare som gjort spellet med allt material. Borde vara gratis tycker jag.Visst blir man förbannad! Att man ska vara så snåll Räker det inte med alla tusentals som köper spelet. Hoppas folk E mailar Auran och frågar vad det är för skit dom håller på med. Gillar mitt trainz men utan dom som byggt matrialet till spelet så skulle trainz vara ett riktig tråkig och dåligt simulator spel. Auran Slutta mjölka alla på pengar!
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 08:46   #10
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Question FCT ska vara gratis

jag tycker att FCT ska vara gratis istället är det någon som håller med mig? och nu kan jag inte ladda ner nånting från DLS längre
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan

Senast redigerad av fargus den 2010-11-28 klockan 09:05.
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 11:42   #11
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg
jag tycker att FCT ska vara gratis istället är det någon som håller med mig? och nu kan jag inte ladda ner nånting från DLS längre
Håller inte med om det, låt dom som VILL och har RÅD att betala för snabbare nerladdning få fortsätta med det, MEN tvinga inte dom som inte vill, eller inte har råd, att måsta köpa det.

Det är användarna som ska ha möjligheten att VÄLJA, inte Auran som ska TVINGA någon.

Börjar likna rena kommunisttattarfasonerna, typ "Alla har rätt att välja fritt, men det är vi som bestämmer/utesluter alternativen".

Ang. "Trainz life-cyckel policy":
Tänk efter, folk, om t.ex STW-gänget hade blivit "överkört" på det här viset i sin tidiga vagga, och låtit Auran "bestämma" vad som är "Auran-standard" (va fan det nu är), och att vi kanske skulle gått miste om allt svenskt material, hur många av oss svenskar hade då kört Trainz idag?

Ni får ursäkta ordvalet, men man kan inte annat än bli heligt förbannad.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2010-11-28 klockan 11:57.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 12:24   #12
trainz_cj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Bjärsjölagård
Inlägg: 61
Standard

Har ni en uppfattning vad allt datatrafik till och från DLS kostar för Auran?
Trainz är en hobby som alla andra. Jag förstår inte att ni är så upprörder över Aurans beslut.
Om ni hade räknat ut vad en FCT kostar per dag och vad ni få för pengarna, då e det en FCT värd.
Även Trainz kostar pengar som alla andra hobby.

Bara en tanke ...
trainz_cj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 12:57   #13
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trainz_cj Visa inlägg
Har ni en uppfattning vad allt datatrafik till och från DLS kostar för Auran?
Trainz är en hobby som alla andra. Jag förstår inte att ni är så upprörder över Aurans beslut.
Om ni hade räknat ut vad en FCT kostar per dag och vad ni få för pengarna, då e det en FCT värd.
Även Trainz kostar pengar som alla andra hobby.

Bara en tanke ...
Jag håller med trainz_cj.
Anledningen är ju att betala för underhållskostnaderna på DLS servrarna. Även om man skulle önska att det var gratis. Så kostar det att ha servrar. Men jag kan hålla med om att det är inte bra, om gamla användare. Med det menar jag äldre versioner av Trainz. Måste köpa en FCT eller ett nyare spel. Det kunde att gjorts enklare. Dom som en gång köpt spelet, oavsett version. Skulle haft tillgång till DLS


Vi har ju detta spel som hobby. Som ekan skrev, jag "älskar mitt Trainz. Och jämfört med många här, är jag en gröngöling. Men det är sketaskoj, att hålla på med. Man kan bli så frustrerad ibland, att man skulle kunna hiva ut datorn utan att öppna fönstern. Men när man väl sår det att fungera, går man i ett lyckorus en tid.
Men hur man än vänder på det måste dom kunna tjäna pengar för att kunna utveckla spelet. Visst skulle inte spelet varit vad det är i dag, utan alla användare som gör saker, tåg, script och annat.
Låter som en ursäkt för vad dom gjort, men det är det inte. Tyvärr bara verklighet.

PS
Auran finns inte längre idag som företag, om jag läste rätt på det engelska forumet. Det blev uppköpt av N3V games.DS
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 14:27   #14
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trainz_cj Visa inlägg
Har ni en uppfattning vad allt datatrafik till och från DLS kostar för Auran?
Trainz är en hobby som alla andra. Jag förstår inte att ni är så upprörder över Aurans beslut.
Om ni hade räknat ut vad en FCT kostar per dag och vad ni få för pengarna, då e det en FCT värd.
Även Trainz kostar pengar som alla andra hobby.

Bara en tanke ...
En sista åsikt från mej i ämnet (sen har jag "gnällt" färdigt för den här gången).

Ta inte illa upp "trainz_cj" (det är inte dej jag gnäller på ), men det åligger faktiskt inte användarna att spekulera i vilka kostnader administratören av spelet har för datatrafik etc.
Då kan man ju lika gärna börja spekulera i löneförhållandena för alla anställda, om man anlitar "fel" mellanhänder, köpt för dyra servrar mm mm

Däremot är det katastrof att helt plötsligt "straffa" dom som har för gammla ver. av Trainz, och låta dom ta över en del av inkommstjobbet åt administratören (som tydligen inte klarar av det på ett, som Baloo säger, mera smidigt, eller varför inte ett RÄTTVIST sätt).

Over and out .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 16:52   #15
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Blev det inte en förändring efter TRS2006. Om jag tar bort mellanspelet med TC varianterna så tycker jag Auran helt ändrat konceptet med Trainz. Nu är det själva grunden i spelet som de håller på med och är inte lika intresserade utav innehållet. Detta har de överlåtit till mer eller mindre duktiga användare.
När jag ser på de utsökta modeller som enskilda användare var för sig kan åstadkomma kan jag inte bli annat än full av beundran. Sedan kan jag tänka mig vad som hade kunnat vara om dessa olika byggmetoder kunnat samverka i en enda modell.
Så här borde ju alla modeller i Trainz se ut! Jag hade gärna betalat mer för ett Trainz som så bättre ut.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009