Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-29, 15:20   #16
norrtåg
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 37
Standard

Det var då själva f*n, då var det sant alltså, trodde det var fel på datorn. Det betyder att det väller av material där ute som blir helt otillgängligt för användare som inte har råd. Steam tar ju inte vad jag vet betalt för att spela på deras servrar, och den datatrafiken kostar ju helt klart en del med tanke på alla drösar som spelar Counter Strike, m.m., så varför ska då Auran gå ut med en avgift. Tycker DLS krånglat redan innan det blev såhär så vågar inte betala för något som förmodligen inte funkar som det ska...

Vad menades med att det finns ett begränsat och obegränsat FCT? Kostar väl båda två ändå.
norrtåg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-29, 21:13   #17
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag tycker det varit osedvanligt mycket trassel med N3V ett bra tag nu. Men det verkar som om olika användare drabbas olika. Jag har plötsligt fått närmast totalstopp med mitt TS 2010 men vad jag kan förstå har andra inga problem alls. Jag har dessutom en FCT.
Att de tar betalt för denna nedladdningsmöjlighet tycker jag inte är så konstig. Många spel kräver någon typ av "prenumerationskostnad" och N3V:s avgift är ju inte så farlig.
Men, men f**s skit det fungera ju inte och då blir ju kostnaden oändligt stor.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-29, 22:36   #18
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Question

Citat:
Ursprungligen postat av stina Visa inlägg
Inga problem för mig... har bara vid något enstaka tillfälle råkat ut för det ni nämner.. när ni väl är inne glöm inte username "Derelict"... denna person är en hejare på att tillverka objects..
stina, använder du FCT? betalar du? det är första gången jag pratar med dig på forumet! vad kul!
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 19:23   #19
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Jodå...

Har denna version... $12.99 AUD for 3 months ... det blir bara ca 80:-/Skr.. och då kan jag ladda ned det jag vill ha...Gick in på denna o köpte min licens http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php.. förutsatt att du är medlem...
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 10:58   #20
oscar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 3
Question ???

Jag har trainz 2009 men kan ändå inte ladda ner något. Blir bara rött på de sakerna man försöker ladda ner i content manager,
oscar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 11:51   #21
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar Visa inlägg
Jag har trainz 2009 men kan ändå inte ladda ner något. Blir bara rött på de sakerna man försöker ladda ner i content manager,
Beror nog på att du inte har uppdaterat ditt spel med senaste patchen.
Det har inte jag heller gjort, men det går att lösa ändå:

Om man laddar ner något till den vers. av spelet (se bild 1), så får man ett rött utropstecken i Content (se bild 2).

Högerklicka då på objektet du laddat ner, och välj "Edit in explorer".
Sen letar du reda på "Config.txt" och öppnar den med "Anteckningar" t.ex.
Där ändrar du "trainz-build-3.3" till ditt aktuella nummer (jag har 3.1), oxå kan du passa på att byta namn på objektet om du vill på samma gång (se bild 3).

Stäng och spara, högerklicka igen, välj "Edit-commit", och vioola, utropstecknet är borta, objektet har fått ett nytt namn, och funkar i spelet i 99.99% av fallen (se bild 4).
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Untitled 1.jpg (111.5 KB, 58 visningar)
Filtyp: jpg Untitled 2.jpg (115.5 KB, 58 visningar)
Filtyp: jpg Untitled 3.jpg (95.7 KB, 58 visningar)
Filtyp: jpg Untitled 4.jpg (117.2 KB, 58 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009