Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-01, 23:32   #6736
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Dm-loken drog på 80-talet timmertåg i norra Sverige, bla, Jämtland-Sundsvall som jag förstått det. Ännu en anledning att bygga Mittbanan mao

///Jocke!
En bit in på 90-talet till och med .
Bifogade bilder
Filtyp: jpg unnamed_20131001_0002.jpg (279.2 KB, 370 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20131001_0004.jpg (194.9 KB, 367 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 12:21   #6737
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Ekans snygga ommålningar finns väl på download
Själv hittade jag det jag gjorde på en gammal hårddisk, jag hade tydligen bra ritningar för jag hade gjort "buildingboxar" och börjat på ett SAB-hjul.
Sen fick jag väl andra intressen. Får se om jag får lust att bygga Dm nån gång
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dm2.jpg (98.0 KB, 357 visningar)
Filtyp: jpg dm2_int.jpg (111.4 KB, 350 visningar)
Filtyp: jpg dm3.jpg (79.1 KB, 347 visningar)
Filtyp: jpg sabhjul.jpg (103.4 KB, 346 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 20:12   #6738
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Snyggt ekan! Ska bli kul att se Lennart's Dm framför det där tåget sedan!

Längesedan jag postade något, har inte byggt så mycket i Trainz på sistone, men här kommer lite gammalt med nytt framför, innan Re-loken snart (om dem inte redan är där vill säga) flyttas söderut!

//Jocke





__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 19:36   #6739
trainz_cj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Bjärsjölagård
Inlägg: 61
Standard det var länge sen ...

Hejsan ...

Fina bilder alla

Bilder ifrån Mark Brandenburg med rysk stordiesellok DR BR120.



trainz_cj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 00:15   #6740
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Snygga bilder allihopa!

_________________

I väntan på leverans av tyngre lok, med andra ord Dm samt Dm3 så har man bestämt att rusta upp spåret en aning.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2013-10-11 23-53-54-21.bmp.jpg (172.9 KB, 246 visningar)
Filtyp: jpg trainz 2013-10-12 02-07-39-41.bmp.jpg (179.5 KB, 244 visningar)
__________________

Senast redigerad av rely den 2013-10-12 klockan 02:23.
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 19:08   #6741
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Fyller på med en bild till, denna gång på T44 395 som sågs på Marjak station lite tidigare idag
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2013-10-12 18-11-28-21.bmp.jpg (160.4 KB, 224 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 23:13   #6742
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Rackarns fina bilder allihopa .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 16:58   #6743
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Ett par bilder till.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2013-10-13 16-16-55-50.bmp.jpg (201.0 KB, 193 visningar)
Filtyp: jpg trainz 2013-10-13 16-17-56-11.bmp.jpg (173.4 KB, 193 visningar)
Filtyp: jpg trainz 2013-10-13 16-21-23-12.bmp.jpg (191.4 KB, 194 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 18:09   #6744
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

..:: BÖRJA LÄS UNDER LINJEN OM DU INTE VILL LÄSA OM HUR FÖRBANNAD JAG ÄR!::..

Det finns ju en del personer som har dåligt tålamod och inte kan vänta på saker, men det här är droppen!
Det hela började för någon månad sedan med att jag fick ett mail på min PRIVATA mail där en medlem på detta forum berömde mina bilder och frågade om jag någon gång skulle släppa min rutt, jag svarade med tacksamma ord och att jag inte i nu läget kan svara på om jag kommer eller ens kan släppa min rutt och vad det beror på.
Dagarna gick och jag fick ett nytt mail med frågan om jag inte kunde skicka min rutt till personen i fråga. på detta svarade jag att om jag släpper den så kommer jag att släppa den för alla och inte för utvalda personer. Dagen där på som kom jag hem och såg att jag hade två nya mail. Denna gång så var det personen som tidigare mailat mig som ännu en gång skrivit, denna gång så var tonen inte lika trevlig då jag blev kallad för parasit som bara tog och tog från forumet och aldrig gav något tillbaka. Detta mail svarade jag inte på.
Det andra mailet kom ifrån en annan medlem på forumet som hade fått höra ifrån medlem nr 1 att jag inte vet om jag kommer / kan släppa min rutt och även denna medlem hade en ganska otrevlig ton.
Då bestämde jag mig för att svara med att jag är ledsen över att medlem nr 1 och nr 2 känner så här och att jag inte tänker bråka över att MIN rutt inte är byggd på ett sådan sätt att den kan släppas just nu.
Då fick jag ett ännu osmakligare mail om som bla innehöll saker så som "Om du nu inte kan släppa din route, varför spenderar du så mycket tid på att bygga den då?"
Jag valde att inte svara på detta mail. Nu när jag kom hem idag så har jag fått ännu ett mail ( förlåt för tonen nu.. ) men.. FÅR JAG ETT J*VLA MAIL TILL IFRÅN NÅGON SOM KRÄVER ATT JAG SLÄPPER MIN RUTT SÅ TAR JAG BORT MITT KONTO HÄR OCH LÄGGER NER ALLT SOM HAR MED TRAINZ ATT GÖRA!

Eftersom att medlem nr 1 är en aktiv användare på detta forum så tänker jag inte hänga ut användaren men se detta som en varning och låt mig vara.

Till er andra som mailar mig, fortsätt gärna med det! Detta gäller bara två personer som har gått över gränsen.

______________________

Och nu över till något trevligare, en "växlare" som väntar på nya uppdrag
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2013-10-16 17-31-22-82.bmp.jpg (164.4 KB, 146 visningar)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 19:29   #6745
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Riktigt trist att vissa inte kan behärska sig. Visst, jag säga såhär: jag skulle ju jättegärna vilja ha din rutt, men ALDRIG tjata och säga såna saker för det (vem vill inte ha den, om man säger så?). Vill man ha något, så kan man vänta. Vill man inte vänta, så är man knappast intresserad. Hoppas inte du ger upp, även om kommentarerna från dels min sida varit få - har inte haft ork till så mycket Trainz på sistone. Kan dock sägas väldigt många gånger, det är ett KANONBYGGE du gör!!! Man är väldigt avundsjuk på din byggtalang, jag bygger långt ifrån så bra som du gör.

Skulle gärna visa lite bilder, men har inga just nu.. Återkommer senare
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 19:46   #6746
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Jag håller med föregående talare. Att skapa snygga rutter som sedan många vill ha är en sak. Att sedan publicera rutterna är en helt annan sak. Jag förstår att det inte är så lätt. Jag skulle gladeligen lägga ut det som jag hittills har gjort på mitt Bensland, men det gör sig näst intill omöjligt med tanke på allt material som man måste ha tillstånd för att sprida vidare. Hela den här problematiken tycker jag man kan skapa en egen diskussionstråd om. Den här tråden är till för att sprida glädjefulla bilder och fina tips om hur man kan bygga och måla landskap med mera. Fortsätt med det Rely (och alla andra). Det är helschyssta bilder på ett helsikes fint bygge.
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 21:57   #6747
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Ojdå! Det var inte kul med PM:et. Jag skulle, om det var du, blockera PM för dem två.
Din rutt är ju väldig fin och du har fin konstnärstalang!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 22:04   #6748
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Trösta dig rely ...

... du är inte ensam om att vara utsatt för "tiggarbrev". Gör som totte föreslår eller radera dom direkt. Tyvärr har vi sådan medlemmar som tror att vi som bygger gör det för att serva dom. Somliga lär sig visst aldrig att vi håller på med en hobby och inte bedriver en serviceinrättning.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 22:15   #6749
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Kan säga att jag förstår din ilska rely de uppenbart omogna individerna får vi hoppas förstår budskapet iaf .. Vi är många som verkligen uppskattar de fina bilder du lägger upp... Och rely hur många som än vill ha din bana så är den just din och det är din tid du lagt på den så det avgör du... När, var och OM du vill släppa den.
Skulle de finnas några (två) personer som inte kan respektera det är det de som skall lämna inte du!
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 22:34   #6750
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

rely: Låt inga döskallar få dej att ge upp Trainz, utan låt dom bara fortsätta att var döskallar, och ignorera idioterna istället.
Dom är antagligen alldeles för hjärndöda för att fatta:

- Bara för att man bygger något i Trainz (modeller eller rutter) så finns det ingenting som säger att man är tvingad att släppa det.

- Dom allra flesta som bygger något, gör det för sitt eget höga nöjes skull i första hand, men vissa både vill och KAN släppa grejjorna, andra varken vill eller KAN p.g.a olika anledningar, och det har man ingen som helst skyldighet att redovisa varför till någon annan, och absolut inte till några korkade tiggare som säkert ändå inte skulle acceptera en förklaring.

Undrar hur mycket någon av dom där två har bjudit på själv förresten, men dom är väl för feg för att våga träda fram och visa vad dom går för.
-----------------------------------------------------------------
Fyller ut med en helt vanlig bild som inte har något med ovanstående att göra.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg unnamed_20131005_0001.jpg (246.1 KB, 135 visningar)
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2013-10-16 klockan 22:40.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009