Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-17, 21:39   #1
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile MSTS 2 specifikation...

HEJ! Jag undrar om någon vet vilka specifikationer som gäller för MSTS 2:

1. Grafikkort rekommenderat och minimikrav
2. Processor och processor hastighet rekommenderat och minimikrav
3. Hårddisk utrymme rekommenderat och minimikrav

Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 00:28   #2
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Question

Jag lägger till en fråga:
  • Är det bekräftat att det kommer till Windows XP?
Jag har hört olika bud. På Wikipedias sida om spelet säger de att det kommer för XP och Vista men på andra ställen har jag hört enbart Vista.

Jag har inte Vista och ämnar inte skaffa det heller så om det inte kommer för XP får det vara.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 01:36   #3
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Gå iin på http://tsinsider.com/product/FAQ.aspx

och LÄS!!! Där står det mesta om era funderingar...

Och Wikipedia skall man inte tro på, lika sanningsenlig som Aftonbladet...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2008-09-19 klockan 01:37.
  Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 03:08   #4
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Exclamation

Q: What operating systems will Train Simulator 2 run on? I heard it was Vista only.
A: Train Simulator 2 will be available for Windows XP and Windows Vista operating systems. But DirectX 10, which provides enhanced 3-D graphics-rendering capabilities and helps noticeably improve your computer's gaming performance, is available only on Windows Vista.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-22, 21:18   #5
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Q: What operating systems will Train Simulator 2 run on? I heard it was Vista only.
A: Train Simulator 2 will be available for Windows XP and Windows Vista operating systems. But DirectX 10, which provides enhanced 3-D graphics-rendering capabilities and helps noticeably improve your computer's gaming performance, is available only on Windows Vista.
Detta var intressant Då slipper man pisse-Vista!
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 00:29   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Q: What operating systems will Train Simulator 2 run on? I heard it was Vista only.
A: Train Simulator 2 will be available for Windows XP and Windows Vista operating systems. But DirectX 10, which provides enhanced 3-D graphics-rendering capabilities and helps noticeably improve your computer's gaming performance, is available only on Windows Vista.
Jo, jag läste det också.
Ny sak på önskelistan till julen mao.

För övrigt så förstår jag inte hur de menar med att Dx10 skulle förbättra prestandan. I varje test jag läst så hamnar Dx10 10-20% efter Dx9 i prestanda pga Vistas sämre kapacitet än XP...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 19:07   #7
Tootie
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Cool men hör ni...

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog
Jo, jag läste det också.
Ny sak på önskelistan till julen mao.

För övrigt så förstår jag inte hur de menar med att Dx10 skulle förbättra prestandan. I varje test jag läst så hamnar Dx10 10-20% efter Dx9 i prestanda pga Vistas sämre kapacitet än XP...
Ehm....aningen logikfel där. Vilken bil är snabbast Porsche från 1998 eller Porsche från 2008?
Dx10 är snabbare på att skyffla mer avancerad grafik än Dx9. Dx9 klarar inte heller så pass avancerad grafik eftersom det inte skapat för det....

Egentligen är det inte Windows Vista det är fel på. Det är stödet som spelutvecklarna saknar, som de alltid gjort vid OS-byte. XP hade precis samma kompatibilitetsproblem när det kom. Vill man utnyttja den snyggaste grafiken tillgängligt så krävs det Vista helt enkelt. Efter det så krävs ett nytt grafikkort som stödjer Dx10. Skillnaden är stor när man jämför. Det snygga blir riktigt snyggt. Sen får var och en bedöma om det är värt att skaffa Vista.

För övrigt hade personen som skrev "stöd för XP" på Wikipedia rätt, eller hur?
Som med allt på internet gäller det att källgranska. Gäller även aftonbladets artiklar.
Tootie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009