Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-03, 10:53   #1396
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Ja, idag skulle det komma en tekniker och få liv i mitt bredband. Klockan 8 var det tal om. Nu har det ännu inte kommit någon och jag ska till jobbet om 5 minuter. Man blir lite sur, känns ganska kasst att betala för något som inte fungerar (halva månaden har gått sen jag beställde och jag har inte kunnat använda det alls...)!
Va trist! Så får det inte vara. Vad heter bredbandbolag?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-03, 12:12   #1397
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Telia. Mrn teknikern ät från annat bolag. Ska höra av mig till Telia och fråga angående betalning...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 19:25   #1398
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Skitkul att ha kommit ner till runt 100 svenska faulty items i Trainz, och sen behöva köra en database repair och nu ha över 500 svenska faulty items som återigen ska fixas.. Nåja, bara å se glad ut och börja om
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 16:59   #1399
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Fy vilken dag... Allt inleddes i likhet med föregående 5 dagar klockan 04:45 på TågX Fagersta, där dörreländet inte behagade släppa in mig. Våld, svordomar och en massa trixande senare tog jag mig in i lagom tid för att med nöd och näppe få iväg dagens första tåg i tid. Sen var det dock inte så mycket att göra, nästa tåg var 3 timmar bort. Och så fortsatte resten av passet. Det är söndagstrafik och dessutom massor med inställd trafik pga urspårningen i Frövi. Inte jättemycket att göra, med andra ord.

Och kallt är det, något så inåt bomben. -16 grader enligt termometern. Alla norrlänningar på forumet lär skratta, men jag är inte direkt van. Hursom, på eftermiddagen var jag iväg till simhallen och simmade ett par längder. Det gick i alla fall vägen, jag drunknade ju inte...

På vägen hem var jag in och handlade lite på Konsum och fick mitt livs utskällning av nån toktant som ansåg att dagens ungdom var oduglingar och ligister allihop, och allt grundade sig visst på att jag bar mina byxor på fel sätt?? Vet ej hur hon fick ihop det.

När jag steg in genom dörren lät det mycket märkligt. Lite undersökningar senare pekar på att det är frysen som har ballat ur. Förhoppningsvis inget allvarligt, men lite nervös blir jag allt.

Så, nu har jag skrivit av mig...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 17:11   #1400
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Fy vilken dag... Allt inleddes i likhet med föregående 5 dagar klockan 04:45 på TågX Fagersta, där dörreländet inte behagade släppa in mig. Våld, svordomar och en massa trixande senare tog jag mig in i lagom tid för att med nöd och näppe få iväg dagens första tåg i tid. Sen var det dock inte så mycket att göra, nästa tåg var 3 timmar bort. Och så fortsatte resten av passet. Det är söndagstrafik och dessutom massor med inställd trafik pga urspårningen i Frövi. Inte jättemycket att göra, med andra ord.

Och kallt är det, något så inåt bomben. -16 grader enligt termometern. Alla norrlänningar på forumet lär skratta, men jag är inte direkt van. Hursom, på eftermiddagen var jag iväg till simhallen och simmade ett par längder. Det gick i alla fall vägen, jag drunknade ju inte...

På vägen hem var jag in och handlade lite på Konsum och fick mitt livs utskällning av nån toktant som ansåg att dagens ungdom var oduglingar och ligister allihop, och allt grundade sig visst på att jag bar mina byxor på fel sätt?? Vet ej hur hon fick ihop det.

När jag steg in genom dörren lät det mycket märkligt. Lite undersökningar senare pekar på att det är frysen som har ballat ur. Förhoppningsvis inget allvarligt, men lite nervös blir jag allt.

Så, nu har jag skrivit av mig...
Hoppas du har tur med frysen! Våran paja en månad efter vi flyttat hit... Lagom rolig investering...
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 04:03   #1401
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

För andra gången på en vecka vaknade jag nyss med riktigt ont i magen och illamående. Vete tusan om det bara är stress eller om det kanske kan vara något jag inte tål att äta som ligger bakom. Har varit lite småhängig av och till i över ett år nu, glutenintolerans kanske? Tycker det har kommit natten efter att jag ätit bröd båda gångerna nu. Blir att ringa doktorn senare idag.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 10:44   #1402
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
För andra gången på en vecka vaknade jag nyss med riktigt ont i magen och illamående. Vete tusan om det bara är stress eller om det kanske kan vara något jag inte tål att äta som ligger bakom. Har varit lite småhängig av och till i över ett år nu, glutenintolerans kanske? Tycker det har kommit natten efter att jag ätit bröd båda gångerna nu. Blir att ringa doktorn senare idag.
Så tråkigt! Kanske laktos?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 14:04   #1403
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Lycka till!

Ibland går det över av sig själv, men det kan också orsakas av stress genom längre tid, särskild när du vaknar sådär på morgonen.

Nytt jobb och flera prov är precis vad som behövs för att få ont i magen.

Rekommenderas: 1 veckas semester på en varm strand + 1 veckas byggande i OR
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 07:48   #1404
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Så i natt har någon gått loss för fullt i väntsalen, vänt uppåner på samtliga soptunnor, spridit ut innehållet över hela golvet och snuskat ner toaletten totalt. Man blir så förbannad, jag brukar vara lite stolt över att hålla det fint på stationen (sopar plattformen dagligen osv) så jag blir minst sagt sur när folk beter sig så idiotiskt.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 11:39   #1405
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Man måste vara efterbliven för att kunne få njutning av att göra något sånt.

Personen som gjort detta har för mycket fritid, och mår dårligt med sig själv på det ena eller andra sätet.

Syns något på video övervakningen?

Perverst beteende.
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 13:03   #1406
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Tyvärr inga fungerande kameror i väntsalen... Säkert nåt ungdomsgäng igår kväll, de brukar orsaka problem ibland.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 13:05   #1407
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Kanske dags att Banverket har ett prat med Securitas?
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 13:13   #1408
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Trafikverket nuförtiden. Ja, något skulle behövas. Stationshuset är numera privatägt och ägaren ansvarar för väntsalen. Det sitter tidlås på dörren så det är låst nattetid, efter 21.00 då sista tåget går (sedan är det bara ankommande) till 05:30 på morgonen. Men är man redan inne spelar ju inte det någon roll. Det blir väl att ta på sig uniformsmössan och se hotfull ut om det är folk där...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 13:21   #1409
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Kanske om man hade kioskförsäjlning i anslutning till väntrummet?

I Danmark är det oftast så att det finns en 7-eleven i anslutning till väntrummen på stationen
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 13:39   #1410
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja det hade varit utmärkt, då hade det dessutom funnits biljettförsäljning och folk hade inte vågat bete sig hur som helst om det fanns personal som syntes. Tyvärr är all sån verksamhet borta på nästan alla mellanstora och små svenska stationer.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009