Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-04, 04:01   #1
DJNykyrka
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Nykyrka, Motala
Inlägg: 11
Standard Bugg?

Allt jag lägger in blir regnbågs-marmorerat och halvt genomskinligt, någon som vet vad som har hänt hur man fixar det?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bugg.jpg (243.0 KB, 90 visningar)
DJNykyrka besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 04:30   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Se lite info i länken nedan.

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...oblem+texturer

EDIT: Tror att det räcker med omstart på Trainz, att man inte behöver installera om allt. Så prova först, att bocka av rutan och starta Trainz på nytt.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2012-05-04 klockan 04:33.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 15:32   #3
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Se lite info i länken nedan.

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...oblem+texturer

EDIT: Tror att det räcker med omstart på Trainz, att man inte behöver installera om allt. Så prova först, att bocka av rutan och starta Trainz på nytt.
Nej, omstart räcker INTE. Jag har själv kvar några riktigt "funky" hus som jag råkade importera innan jag ändrade den här inställningen. Trots att jag gjorde detta för över ett år sedan och därmed har startat om säkert hundratals gånger så är det kvar. Det som krävs är alltså att man installerar om objektet som har fått felaktig textur.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 19:04   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

För mig löste det sig med att öppna och commita alla felande objekt. Man måste i alla fall läsa om cacheminnet hos Trainz, tror att det är där anledningen ligger till att det inte försvinner automatiskt. Att installera om kanske går snabbare om du inte har 100% koll på vilka delar som är drabbade. Är det massor av saker som inte fungerar så kan det lösa sig med en quick database repair.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 19:28   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
För mig löste det sig med att öppna och commita alla felande objekt. Man måste i alla fall läsa om cacheminnet hos Trainz, tror att det är där anledningen ligger till att det inte försvinner automatiskt. Att installera om kanske går snabbare om du inte har 100% koll på vilka delar som är drabbade. Är det massor av saker som inte fungerar så kan det lösa sig med en quick database repair.
Du har rätt i att det räcker med att öppna och committa alla objekt. Det är bara att hitta dem....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009