Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-15, 17:51   #1
bda157
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Järfälla
Inlägg: 2
Standard Railworks / Train simulator railworks 2010

Hej!
Jag har tänkt skaffa min första tågsimulator. Jag har efter att ha läst litet på olika forum fastnat för Railworks. Men så hittar jag plötsligt en simulator med det förvirrande namnet "Rail Simulator Railworks 2010". Är detta en senare utgåva av Railworks, eller är det en helt annan produkt??

Varför finns inte "Railworks" med bland de simulatorer som har egen rubrik i "Svenska 3D-Tåg". Är det väldigt få personer som använder Railworks?
bda157 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 18:02   #2
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hej, Railsimulator är den första "versionen" av Railworks. Dock är Railworks helt fristående och en klar förbättring från Railsimulator.

Kan dock inte svara på varför RW inte har ett eget forum. Men om du vill köpa Railworks så kan du köpa det på steam, där du också kan köpa addons till RW
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 18:04   #3
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Nu har du blandat ihop två olika simulatorer

Kujus simulatorer, som består av Railsimulator och uppföljaren Railworks.
Vad jag känner till så är Railworks populärare än Railsim, men de båda finns under Kuju Railsimulator, här på forumet.

Aurans Trainz serie som består av en rad versioner, den senaste Trainz Simulator 2010, hittas under Trainz här i forumet.

Dessa är de simulatorer som används mest idag och som är modernast. Sedan finns det den äldre MicroSoft TrainSimulator MSTS som har många år på nacken, men fortfarande används av några personer. Kan nog hittas på något ställe fortfarande för en 49 spänn eller så.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 18:07   #4
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Nu har du blandat ihop två olika simulatorer

Kujus simulatorer, som består av Railsimulator och uppföljaren Railworks.
Vad jag känner till så är Railworks populärare än Railsim, men de båda finns under Kuju Railsimulator, här på forumet.

Aurans Trainz serie som består av en rad versioner, den senaste Trainz Simulator 2010, hittas under Trainz här i forumet.

Dessa är de simulatorer som används mest idag och som är modernast. Sedan finns det den äldre MicroSoft TrainSimulator MSTS som har många år på nacken, men fortfarande används av några personer. Kan nog hittas på något ställe fortfarande för en 49 spänn eller så.
Nej, han blandar inte ihop simulatorerna. Han har helt rätt i att det finns en som heter typ "Railsimulator 2010" som verkar vara ett paket med både RW och ts2010??
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 18:14   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bda157 Visa inlägg
Hej!
Jag har tänkt skaffa min första tågsimulator. Jag har efter att ha läst litet på olika forum fastnat för Railworks. Men så hittar jag plötsligt en simulator med det förvirrande namnet "Rail Simulator Railworks 2010". Är detta en senare utgåva av Railworks, eller är det en helt annan produkt??

Varför finns inte "Railworks" med bland de simulatorer som har egen rubrik i "Svenska 3D-Tåg". Är det väldigt få personer som använder Railworks?
Nu är inte jag nån forumansvarig eller liknande, men jag tror det är såhär vad gäller forumavdelningen "Rail Simulator";

Rail Simulator är den första utgåvan av simulatorn, den uppdaterades med 2 servicepack, sedan ersattes den egentligen helt av Rail Works. Så jag påstår då följande:

  • Rail Simulator har haft sin sista uppdatering
  • Rail Works uppdateras löpande
  • I praktiken ser forumet att det är samma simulator
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 18:17   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Nej, han blandar inte ihop simulatorerna. Han har helt rätt i att det finns en som heter typ "Railsimulator 2010" som verkar vara ett paket med både RW och ts2010??
Nej, det kommer en tysk utgåva av railworks som heter railworks 2010, den komemr innehålla en del nytt rullande material som kommer att släppas till oss andra i en uppdatering via steam.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 18:20   #7
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

MSTS är faktiskt mycket bättre än det låter som här. Enligt mig slår den sina nyare släktingar med hästlängder. Inte när det gäller grafiken då, men för övrigt är allt helt ok!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 19:56   #8
bda157
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Järfälla
Inlägg: 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Nej, det kommer en tysk utgåva av railworks som heter railworks 2010, den komemr innehålla en del nytt rullande material som kommer att släppas till oss andra i en uppdatering via steam.
Detta (d.v.s. ovanstående svar) känns korrekt! Produkten kallas "Train Simulator Railworks 2010".

Här en länk: http://www.gamereactor.se/bild/?productid=8814

Tack alla för era svar! Det uppskattas!

//bda157
bda157 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009