Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-02, 15:51   #1
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard Fråga om framtida versioner av hastighetsskyltarna

Hejsan

Kom på en sak i dag då jag satt på pendeltåget på väg hem till Södertälje, STW´s hastighetsskyltar är väldigt bra/snygga m.m men dom står ju bredvid spåret, vi passerade hastighetskyltar som satt fast på ledningsstolpar/bryggor och min fråga är:

Kommer ni i framtida versioner göra som ni gjort med signalerna (dom hängande) att man kan placera hastighetsskyltarna på ledningsstolparna/bryggorna i lagom höjd på både vänster och höger sida???

Undrar även om ni kommer att göra en version av dom stolparna som står på marken att man kan placera dom på höger sida om spåret också som det är nu (om nu inte jag gjort fel hela tiden) så placerar man en stolpe på v. sida om ett dubbelspår (helt ok) om man vill placera en likadan stolpe på höger sida om dubbelspåret (fungerar inte, den placerar sig mellan spåren istället).

Det vore helt perfekt nämligen om det gick att fixa.

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-02, 16:40   #2
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

Om du tittat noga på min sommarbana så ser du att det finns hastighetsskyltar som sitter på höger sida om spåret, så de kommer.

Ang skyltar som sitter på stolpar och bryggor så skulle det krävas ca 52 skyltar till för att få den möjligheten, fullt genomförbart, men vill vi ha 52 varianter till? Om så är fallet kan ni ju skriva här så kan vi se om det går o ordna

Varianter:
På luftledningsstolpar (vänster/höger) (26 stycken)
På äldre bryggor (centrerat över spåret) (13 stycken)
På nya bryggor (centrerat över spåret) (13 stycken)

Det är ju olika höjd på gamla o nya bryggorna så det blir två versioner bara för dem..

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-02, 17:15   #3
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Varför inte nöja sig med enkelspårig smalspårbana
Skämt åsido, vi behöver snart en stor PDF fil med instruktioner om hur man använder alla svenska godbitar.

Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-02, 20:25   #4
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

Om du tittat noga på min sommarbana så ser du att det finns hastighetsskyltar som sitter på höger sida om spåret, så de kommer.
Tack då vet jag.[]

Ang. andra frågan:
Eftersom det är ni som gör skyltarna så bestämmer ni om ni har tid/lust/möjlighet att göra dom eller inte, Ni verkar ha fullt upp redan nu[8].

Behov finns. (även om det kanske bara är jag som behöver dom )
Jag behöver inte 52 stycken, bara några stycken (kan man få göra en specialbeställning???)

Hur som helst, det är ni som bestämmer hur det blir.

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-02, 21:01   #5
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

behöver bara nåra.. nåra av vilka? ska du inte ha en full uppsättning med hastigheter?

finns det intresse så går det alltid att snabbt fixa dem

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-09, 14:09   #6
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Visst vill jag ha alla skyltarna, men dom jag skulle kunna tänka mig är 100, 130, 160 och 200km-skyltarna.

Men om ni har planer på att släppa alla skyltarna i ett paket inom en inte alls för avlägsen framtid (6 mån-1 år) så kan jag vänta tills det blir dags istället.

jag ser hellre fram emot fler fordonsreleaser före skyltarnas release. (skyltar finns och jag kan använda dom befintliga till dom nya planeras att släppas)

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-09, 21:37   #7
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard


Skyltar över 160 km/h används inte i Sverige. Då används pil upp/ned för att visa en ändring. Går kanske att göra en sådan skylt och sedan "koda" den i config-filen till önskad hastighet, t.ex 200 km/h. Blir då som i verkligheten, rätt hastighet syns bara i Trainz "ATC"-panel


Roger

Rojje besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fråga ang. Boggier+Polygoner Carlj 3D-design - Trainz 0 2005-02-01 22:44
Nyfiken fråga? Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-01-15 21:52
Fråga om tillstånd knebert 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 5 2003-08-17 01:09
Fråga till STW. RapidHO Trainz - Allmänt om Trainz 3 2002-08-16 22:37



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009