Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-01, 16:17   #31
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Totte nu är jag inte vid datorn.
Men i steam där du startar tsw ska det stå en 3 (och några bokstäver)i namnet om du fått den installerad.
Tror att tågbromsen har fått nya tangenter än vi är van vid.
Steam --> Bibliotek --> Högerklicka TSW --> Egenskaper --> Betas --> Välj u3tb

Bromsarna är annorlunda ifrån TS20xx, I TSW är det Å <-> ¨ och Ö <-> Ä
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-05, 21:22   #32
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

De jobbar på rätt bra nu Dovetail.
Men allt blir inte rätt för dem, lysena på loken Es44 blev ju jättekonstig i senaste beta versionen. Hoppas de snart börjar titta på fysiken.

Train Simulator Update 3 should have a full release later this week and we are hard at work on Update 4 which will be distributed as a test build probably around Friday.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-05, 21:49   #33
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
De jobbar på rätt bra nu Dovetail.
Men allt blir inte rätt för dem, lysena på loken Es44 blev ju jättekonstig i senaste beta versionen. Hoppas de snart börjar titta på fysiken.

Train Simulator Update 3 should have a full release later this week and we are hard at work on Update 4 which will be distributed as a test build probably around Friday.
Tyvärr brukar det ju vara en effekt i spelutvecklingen. När man släcker ner en bugg, så dyker det upp en annan på grund av konflikter i koden. Sedan åtgärdar man det, så dyker det upp ytterligare en.

Men den senaste uppdateringen upplever jag som fullständigt lysande, trotts dom på tok för starka lyktorna.
FPSen har ju ökat på ordentligt, och tangentbordet fungerar äntligen.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-05, 23:01   #34
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Men den senaste uppdateringen upplever jag som fullständigt lysande, trotts dom på tok för starka lyktorna.
FPSen har ju ökat på ordentligt, och tangentbordet fungerar äntligen.
Kan bara hålla med. Nu när jag hade en körning hade jag fps på 50 (ultra) TAA
tror knappt att trainsimulator 2017 har det.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-17, 05:19   #35
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Om man kör med Windowed Fullscreen i inställningarna, så kan man sätta fullscreen istället, för att öka på FPSen.
För mig ökade den rätt markant faktiskt, men det verkar variera från dator till dator.
För mig gick den nämligen från drygt 30 stabilt, med allt på ultra, till 45 som lägst, med allt på ultra.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-17, 08:05   #36
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

En grej jag har märkt med uppdatering 3 är att Fps har åkt upp men på bekostnad över grafiken.
Skrev förut att nu har bergen har skog redan när du ser berget.
Men nu är de kala och de skogs bekläs när man närmar sig berget.

Fattar inte att jag inte får bestämma sådant. Men det är så viktigt att man ska kunna köra på Ultra med 60 fps.
Men ultra är kanske nu medium (i speed tree) i tidigare versioner.

Jag hoppas man ändrar sig här så jag får bestämma sådant och då får jag kanske 40 fps istället. Blir intressant vad de ska göra i uppdatering 4 (som jag antar kommer)
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-17, 13:42   #37
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
En grej jag har märkt med uppdatering 3 är att Fps har åkt upp men på bekostnad över grafiken.
Skrev förut att nu har bergen har skog redan när du ser berget.
Men nu är de kala och de skogs bekläs när man närmar sig berget.

Fattar inte att jag inte får bestämma sådant. Men det är så viktigt att man ska kunna köra på Ultra med 60 fps.
Men ultra är kanske nu medium (i speed tree) i tidigare versioner.

Jag hoppas man ändrar sig här så jag får bestämma sådant och då får jag kanske 40 fps istället. Blir intressant vad de ska göra i uppdatering 4 (som jag antar kommer)
Det är faktiskt inte ett problem som jag stött på, jag har träd på bergen på ett väldigt långt avstånd.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-17, 21:38   #38
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Du har nog rätt. Jag testade i 3,5 versionen med kamera 8 som var flera kilometer före tåget och då såg jag det (när man flög på 100 m höjd framåt). Testade lite snabbt idag från loket och då kunde jag inte se problemet.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 21:45   #39
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Dovetail jobbar vidare med TSW.
De vill fixa till den innan de gör nya funktioner i den.
Den var någon som skrev att det var en alpha program vi fick i December
och nu släppet av TSW var det en beta program.
Kan nog hålla med att det var så. De fick väldigt mycket åsikter och fel i december men det var inte så mycket de fixade till släppet nu i mars.

Men det känns nu som de håller på att beta av listan med fel som det skrivs om. Men det kommer nog att dröja till vintern innan vi kan säga att TSW har fått alla funktioner. Editorer Multiplayer någon bana till etc.

Tror inte att Dovetail räknade att få så mycket kritik över TSW när de släppte den. Framförallt över FPS men de andra massor av felen har fått TSW i dåligt dager. Men den blir nog bra till slut hoppas jag. Såg att bara 100 tal spelade TSW per dag mot ca 2000 st TS2017.... Trainz a new era 100 st Länk

Länk Dovetail fel forum TSW
------------------------------------------------------------------

Hi Jack,

Multiplayer is still very much one of our primary goals and definitely is still coming to TSW, right now however we are focusing on improving the core product and making sure that we have laid the groundwork for multiplayer to be as enjoyable an experience as possible for our players upon its release.

We'll have more definitive news at a later date


The troottle problems (train cruise control)
-----------------------------
Hi Silent night,
Thanks for raising this, appreciate the feedback!
We are aware of this issue and are looking into it currently, hopefully we'll be able to address it in an upcoming update.
- Jay

The psycics problems
-----------------
DTG_James [utvecklare]
Straight from the dev team:
We are aware of the issue and it's on our list to investigate, it's a complex issue but we are working with engineers to understand it and improve it. Unfortunately, we can't give a solid timeframe for when a resolution for this issue will be released.

Senast redigerad av jorgen3 den 2017-05-16 klockan 22:05.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009