Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-16, 08:20   #16
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av germundal Visa inlägg
Det är väl just när folk slutar köpa rutter till TS19 som blir anledningen till att mindre skulle släppas?

Just nu är det mest DLC som inte är gjort av DTG som släpps till TS19. Och bara DTG själva kan ju bygga i TSW, men det ändras ju snart.
Även om DTG slutar skapa rutter och tåg för TS19 så kommer andra "företag" och personer fortsätta skapa tåg och rutter för TS19. Men det handlar ju om att folk köper och använder det!
Där slår du huvudet på spiken. Har inte tänkt på att det är andra firmor som gör Ts19 rutterna. Jo precis det beror ju om det är ekonomi i alla dessa beslut som tas
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 08:22   #17
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Jag har byggt Trollhattan i 7 år och ännu är inte färdig.
Jörgen, du skriver i nattmössan för du har inte byggt någon rutt.
Har faktiskt byggt en rutt omkring Sundvall men det blev inte så bra I MSTS
så jag vet att det är oerhört mycket jobb och ska man göra 3d modellerna är det nästan oöverstigligt.
Jag gjorde en jämförelse med TS19 och TSW där det är stor skillnad hur mycket som produceras men har fått svar på detta.

Men visst drömmer jag om att göra rutter men då måste det vara enklare än nu. Måste bli lite mer automatiska funktioner för Träd tex
Sundsvall-Ånge-Vännäs vore helt otroligt att ha denna rutt. Kuperat terräng kurvigt enkelspår spännande natur (många berg och älvar)

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-03-16 klockan 08:32.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 08:28   #18
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
.

Jag gillar att köra på TSW. just Ruhr-Sieg line gillar jag speciellt... främst dubbeldäckaren är min favorit att köra från... får se om jag kan köpa main spessart bahn snart...
Jag gillar också verkligen TSW att köra på. Main spessart är favoritrutten just nu.
Nu blir man direkt så besviken när man börjar köra TS19 rutter igen. Den känns gammal denna simulator.
Ofta slutar det att jag avslutar programmet rätt fort.
Tyvärr har man investerat så mycket där men jag har haft roligt för pengarna under tiden. Men nu kommer jag nog bara att köpa TSW rutter i framtiden

PS vissa tåg i Main Spessart har bromsarna på gör så här.
Press the overcharge button with the train brake in running for about 15 seconds, and then do not apply the train brake for another 2 minutes after pressing it (otherwise you have to do the cycle all over again), that'll release the dragging brakes on this service. Brukar trycka på denna innan jag far i väg med TRAXX 185 loket och även under färd då man inte ska bromsa DS

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-03-16 klockan 08:56.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 21:11   #19
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard Grafiken i TSW jämfört med riktiga bilder

Hittade en intressant sida där man jämför grafken i TSW med riktiga bilder.
Vissa av bilderna tyckte jag var bättre i TSW än i verkligheten.

Jag själv tycker TSW har så oerhört mycket bättre grafik än alla de andra simulatorerna.

Skulle nästan säga att nu behöver vi inte ha bättre grafik. Men det får jag nog äta upp om 10 år.
Men det är väldigt långt från MSTS 2001 grafiken då jag upptäckte denna simulatortyp

Länk TSW real pictures
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 00:33   #20
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Thumbs down en massa strunsnack

jorgen3

jag har aldrig läst så mycket trams på år och dag

TSW kommer aldrig att bli något att räkna med.
Publiken (Vi som kör TS2019) har inte råd att köpa hårdvaran, fattar du eller nada!!!!

Sedan är det höga priser på allt som ev. kommer ut, såsom rutter ,Tyska,USA GB,
mm ointressanta add-ons.
Vem har intrtesse att slänga ut tusentals kr. på alla dess ev. kommande add-ons
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2019-04-24 klockan 01:43.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 20:19   #21
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Tyvärr har du rätt, Hawk. Detta spel är riktade till de rika personer.
Jag har TSW installerat i min dator sedan länge och har köpt bara en rutt Great Western Express. Har inte råd mera rutter.
Kanske kan jag prova bygga en rutt om det går. Det skulle vara toppenbra med på svenska.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 22:24   #22
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Hawk du kommer att få äta upp detta, som du har fått gjort på så mycket annat du har skrivit i 10 år.
Men håll på med MSTS och train simulator du, du verkar nöjd med det bara du får byta några tallar och granar i rutterna.

Tja det är kanske dyrare men om 2-3 år tror jag att det är bara TSW som finns (från Dovetail).
Trainsimulator utvecklas nästan ingenting men det gör TSW för varje ny rutt som kommer. När editorn kommer så kommer mycket att hända det är jag rätt så säker.
Nu vill de få igen den dyra utvecklingskostnad de lagt ned så det är inte så konstigt tycker jag. Några svenska rutter kommer inte om vi inte gör dem själva

Vi kan ta upp denna diskussion 2021-2022 så får vi se vem som har rätt.

PS Men jag tycker det är oerhört klantigt att Dovetail inte fixade editorn när de släppte TSW de har nu tappat minst 3 år på detta klanteri. Just nu är TSW i tvångs tröja när detta viktiga saknas DS

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-04-24 klockan 22:33.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 00:44   #23
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

TSW flyter på helt OK på min snart 10 år gamla stationära dator och på min 5 år gamla laptop. Så att det bara skulle vara för "rika" är bara trams.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 14:52   #24
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Det gör min dator också. Den var dyr affär för mig som pensionär.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 20:07   #25
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Jag har högre Fps i TSW än i Train simulator 2019.
Så man behöver verkligen inte en super dator och det är det nu flera som har skrivit.

Att rutterna är dyrare stämmer inte heller. En rutt kostar ca 370 kronor i både TSW och train simulator 2019.
Men många rutter är i dagsläget längre i trainsimulator 2019. Det är mer arbetskrävande att göra rutterna i TSW än i TS2019 just för att grafiken är så otroligt bra.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-25, 21:59   #26
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
TSW kommer aldrig att bli något att räkna med.
Precis likadant sa du när Train Simulator kom, att den var värdelös, att grafiken såg ut som skit och att MSTS verkligen ÄGDE och var och skulle förbli bäst. Alla andra kunde typ dra åt helvete om dom inte höll med om att "MSTS ÄR BÄÄÄÄST!!!!!!"


- Jag är skeptisk...
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 06:50   #27
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Precis likadant sa du när Train Simulator kom, att den var värdelös, att grafiken såg ut som skit och att MSTS verkligen ÄGDE och var och skulle förbli bäst. Alla andra kunde typ dra åt helvete om dom inte höll med om att "MSTS ÄR BÄÄÄÄST!!!!!!"


- Jag är skeptisk...
Jag kom ihåg detta också. Det var starka ord det var röda och väldigt stora ord från Hawk. Jag tror med åldern att han blivit litet lugnare ändå,
för förut på detta forum så kändes det som Krig ibland.
En gång lämnade han väl forumet och sa att han ALDRIG skulle komma tillbaka.

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-04-26 klockan 06:52.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 11:39   #28
Torbjörn H
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
Standard

Visst är TSW bra när den fungerar, vilket den gör nu för mig, reparerade sig själv av någon outgrundlig anledning!
Jag har också betydligt bättre fps på den än på TS2019 men TS2019 fungerar ju också bra, den kör jag för att jag gillar ånglok, vilka har blivit bättre och mer realistiska under åren, i synnerhet Bossman Games senaste.
Nu hoppas jag att UE4 problemen håller sig borta på TSW och att det någon gång kommer ånglok till den! Kanske när externa utvecklare får tillgång till editorn?
Buggar finns ju förstås men det sägs ju att inget datorprogram existerar utan dem.
Jag började också med MSTS 2002, då tyckte man ju att det var fantastiskt att det överhuvudtaget gick att göra något liknande, hade man haft något sådant när man var barn hade det nog blivit lite väl mycket skärmtid...

Utvecklingen går framåt och TSW är väl det som kommer att förbättras och utvecklas under de närmaste åren. Det finns ju andra simulatorer också men det verkar ändå som om TSW ligger i framkant.
Torbjörn H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 14:11   #29
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag var en av de som fick byta dator för att kunna spela TSW. min gamla dator var bara 5 år gammal när jag skrotade den. men den gav mig mycket problem och hade ett undermåligt grafikkort. Det var knappt att Train Simulator funkade på den, gick inte att spela de spel som kom ut samma år som jag köpte datorn. Så att köpa delar och bygga ihop en helt ny dator var en dröm som kom i uppfyllelse för mig, för jag har väntat länge på att ha en så pass kraftfull dator att jag kan spela de senaste spelen i maxad grafik.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 20:49   #30
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Jag har över 100 i Fps i TSW men har sänkt det till fast 50 Fps så grafikkortet inte behöver jobba så hårt och det på allt på max ultra.

Nu har väl TSW försämrats lite grann i grafiken efter den hårda kritiken i början.
Jag har inte bergen full med träd långt bort som jag vill ha. De är kala och plötsligt så är de full av träd, jag hoppas de ändrar de snart. (TS2019 likadant fast värre)

En liten oväntad sak som också är bra är att man kan köra TSW och sedan byta till att titta i explorer och sedan hoppa tillbaka för att köra vidare.
Det går ju inte i TS2019 då kommer en ruta upp och man kommer inte vidare, man måste nästan starta om hela windows innan det är normalt igen
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009