Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-30, 12:15   #16
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa Visa inlägg
Mitt trs 2009 som jag nu åter använder eftersom mitt Trainz 2010 gick åt skogen ligger nu på: 41844 build 2.0, hur gör man för att uppgradera vidare upp till build 2.9 som det verkar gå att få trainz 2009 till? Mvh Johnny
Det kan vara lite förvirrande med build kontra version ibland. Egentligen är det versionen som står i config efter taggen trainz-build. Build 41844 är TS2009 (Trainz Version 3.1) så den ska fungera bra. Originalinstallationen av TS2009 är Trainz Version 2.9 vilket är ekvivalent med taggen "trainz-build 2.9" som står i config filen.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 12:27   #17
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Kan någon vara vänlig att tala om vart dessa normalspår och smalspår skapade utav MatsS med aliaset: Emges finnes? Om det är dessa du menar: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...rmalsp%E5r så får man trolla för att kunna ladda ner dom för nedladdningslänken: www.e-buzz.net/stw det var länge sedan den var aktuell. mvh Johnny
__________________


Senast redigerad av Jonmpa den 2010-09-30 klockan 12:31.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 16:29   #18
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa Visa inlägg
Kan någon vara vänlig att tala om vart dessa normalspår och smalspår skapade utav MatsS med aliaset: Emges finnes? Om det är dessa du menar: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...s+normalsp%E5r så får man trolla för att kunna ladda ner dom för nedladdningslänken: www.e-buzz.net/stw det var länge sedan den var aktuell. mvh Johnny
Om jag inte minns fel, så finns allt med på Svenska Tågskivorna 2004 och 2005, som finns för nedladdning hos Banbyggarna.

http://banbyggarna.se/trs06/trainz.htm

Smalspåren finns även här, på STW:s gamla sida.
Hittas under objekt / Spårnära.

http://www.stw.se/index_swe.html
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 16:40   #19
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Tackar för länkarna, jag ska se om jag har missat något från dessa skivor och jag tackar även för den gamla länken till STW där ett av spåren du använt fanns. mvh Johnny
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 16:48   #20
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Det hjälpte inte att ominstallera, har testat Stockholm karta 1-8, men alla ser ut ungefär så där, det enda som syns igenom det blåa är växlarna, ska man göra som jag har gjort:
Först tog jag och laddade ner alla spår från Svenska tågskivorna för säkerhets skull och även alla spår från Stw länken du gav och dom installeras i CDP och därefter:

1. Ladda ner kartorna(På nytt och skrivit över föregående installationer av (de samma)
2. Installera dom(Dom installeras felfritt samtliga)
3. In i surveyorläget och kolla in kartan(Och om spåret hade synts satt ut tåg på det)
4. Sparat sessionen och gått in i Driverläget(och sedan testköra)

Är allt detta korrekt uppfattat?

Mvh Johnny
__________________


Senast redigerad av Jonmpa den 2010-09-30 klockan 16:58.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 17:14   #21
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa Visa inlägg
Det hjälpte inte att ominstallera, har testat Stockholm karta 1-8, men alla ser ut ungefär så där, det enda som syns igenom det blåa är växlarna, ska man göra som jag har gjort:
Först tog jag och laddade ner alla spår från Svenska tågskivorna för säkerhets skull och även alla spår från Stw länken du gav och dom installeras i CDP och därefter:

1. Ladda ner kartorna(På nytt och skrivit över föregående installationer av (de samma)
2. Installera dom(Dom installeras felfritt samtliga)
3. In i surveyorläget och kolla in kartan(Och om spåret hade synts satt ut tåg på det)
4. Sparat sessionen och gått in i Driverläget(och sedan testköra)

Är allt detta korrekt uppfattat?

Mvh Johnny
Har faktiskt ingen aning.

Fick OK från Svenolov, att banorna fungerar i TS2009 trainz-build 2.9.
Har ingen möjlighet att kolla själv, då jag måste avinstallera mitt eget TS2010 för detta och sen installera TS2009. Gjorde misstaget vid installation av mitt eget TS2010, så att det slogs ihop med mitt installerade TS2009. Så det har jag ingen ork med.

Då spåren är gammalt material, så kanske du måste bocka för (f*n, minns inte vad det heter och var man gör det). Måste starta upp Trainz och kolla.

Borde bara vara, att göra som du beskriver. Men finns egentligen ingenting att test-köra. Har bara grovlagt spåret efter linjen.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 12:17   #22
smille
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 26
Question

När jag öppnar kartan, är det bara helt svart. Det är stjärnor på himlen och marken är kolsvart, och det går inte att justera tiden för klockan i klockfliken har ingen visare. Öppnar man minimapen ser den normal ut där. Vad är det för fel?
smille besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 13:12   #23
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Hej Bengan.
Jag fick samma fenomen som "smille" beskriver. Dock kollade jag upp mitt buildnummer. Det visade sig att jag hadde dålig koll på vilket jag har. Trodde det var 2.9. Men jag har 3.1 41844.

Ändrade det i config filerna. vet ej om det fungerar så. Men det blev samma igen. Dock syns dina kartor i Minimap. Som smille skrev.

Jag tog en bild på det.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bengan.jpg (40.7 KB, 274 visningar)
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 13:14   #24
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

knappen högst upp till höger där, reset color, säg "ljus varde" tryck på knappen, och ljuset kom ^^
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 14:17   #25
smille
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 26
Talking

Tack!! Du är min hjälte!
smille besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 20:43   #26
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
knappen högst upp till höger där, reset color, säg "ljus varde" tryck på knappen, och ljuset kom ^^
Ha. ibland är det enklare än man tror. Tackar
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
dem-karta, hjälpmedel, stockholm

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009