Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-30, 16:12   #1
ad_de93
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Örebro
Inlägg: 74
Standard Problem med First Class Ticket

Hej!

I fredags eftermiddag köpte jag en FCT för att kunna få tillgång till DLS. Betalade med kort, så direktbetalning. Aktiverade i profilen som det står. Insåg efter detta att den mailadress som jag reggat på inte är den jag använder (av ngn skum anledning..). Vet inte om detta spelar någon roll - behöver jag bekräfta något via mail?
Har inte fått min FCT att funka, det står på DLS att den är aktiverad, men när jag ska ladda ner så funkar inte Download Helper (står bara downloading - retrying - retrying - download cancelled), och finns inte någon FTP-länk om jag klickar på Download Page.
Har skrivit på Helpdesk, men vet inte hur snabbt man kan väntas få svar där, eller om jag kan höra av mig någon annan stans?

Någon därute som haft samma problem, och som vet hur man kan lösa det?? =S

(använder TRS2004 om det är av betydelse)..
__________________
Andreas
ad_de93 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 16:33   #2
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Att din FCT inte har börjat fungera kan bero på att det är helg. Kan ta någon dag innan den är activerad från N3Vgames (auran).

Skulle råda dig att ändra din e-mail adress hos dom också så det blir rätt. Du behöver inte bekräfta något via mail till dom. Men jag tror att svaret på din helpdesk ticket. Går till den email adressen du har registrerad hos dom. Är lite osäker idet fallet dock.

Du kan också prova att fylla i ditt användar namn och lösenord till DLS igen. Det kan fungerar också.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 16:40   #3
ad_de93
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Örebro
Inlägg: 74
Standard

Okej, tack Hoppas det funkar under morgondagen iaf.
Jo jag vet, skulle ändra den via PlanetAuran och Edit Profile. Men det står typ att mitt konto "has been partially disabled". Men det verkar ju inget konstigt när jag söker efte föremål (står inget om att jag INTE har åtkomst att ladda ner, som det gjorde innan FCT). Så jag kunde inte ändra e-mailadressen där.. Men får hoppas att dom svarar på helpdesk snart!!
__________________
Andreas
ad_de93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 17:00   #4
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ad_de93 Visa inlägg
Okej, tack Jo jag vet, skulle ändra den via PlanetAuran och Edit Profile. Men det står typ att mitt konto "has been partially disabled". !!
Det var något jag inte har hört talas om innan. Kan du inte redigera din profil från deras hemsida längre då

Kolla länken här under den kanske kan hjälpa

http://forums.auran.com/trainz/showp...34&postcount=1
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2011-10-30 klockan 17:11.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 20:09   #5
ad_de93
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Örebro
Inlägg: 74
Standard

Kan inte komma åt den sidan, står att mitt konto kan vara tillfälligt låst av admin, typ..
Skumt!!
Undrar var man kan vända sig då?
__________________
Andreas
ad_de93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 21:20   #6
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Det verkar verkligen skumt. Helpdesk är väl det enda som du kan göra.



edit: Andreas, jag kollade några av mina gamla helpdesk tickets. Och jag hadde fel email adress också en gång. Det strulade till det en del. För enligt svaret jag fick från Zec Murphy på Auran. Så använder dom dina uppgifter som du är registrerad under för att kontakta dig.
Jag hittade en email adress som man kan tydligen kontakta dom på direkt, om man har strul med sitt konto. Den är auransupport@auran.com du kan ju testa och se om det går att få kontakt där igenom. Lycka till.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2011-10-30 klockan 21:33.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009