Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-06, 12:28   #16
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Vilket vansinne!

Inlandsbanan är på väg att driva mig till vansinne. Vad jag råkat ut för är otroligt.

Det började med att utfartsignalen i Kristinehamn (JVS-X b3) visade fel ljus. Trots genomgripande undersökningar fanns det inga fel på banan. Bytte ut signalen mot Johanv:s JVS senary som kopplades tll osynlig marker. Även den visade fel. Gick in i wireframe mode. Upptäckte en texturplatta som låg inte bara under spåret utan också under baseboarden. Texturen okänd för mig. Plattan inte fullt 10 X 10 meter och låg i anslutning till utfartssignalen. Senare upptäckte jag en liten lus som rände runt under baseboarden. Lusen har jag träffat på tillsammans med Korvtiger och Svenolov en annan bana.

Tog till ett skamgrepp och installerade en Svenska Tåg-signal (TS2004) som utfartssignal (se bild). Plötsligt fungerade hela banan AI-mässigt perfekt.

I samma veva upptäckte jag att jag hade ett lok för mycket. Inne i en av lokstallets hallar stod nu ett amerikanskt diesellok och i en annan hall återfanns kontoret med vedhög! Allt togs bort och hallarna byttes ut. När lokstallet med vändskiva installerades ursprungligen var det helt felfritt.

Jgloket ville att jag skulle installera elspärrtavla med spårpil vid en av växlarna. Det skedde med visst besvär eftersom tavlorna skall placeras på ledningsstolpe mellan kontaktledning och bärlina. Banan sparades.

När jag sedan öppnades banan svävade de här två tavlorna fritt i luften. Bums till lokstallet – och vad upptäckte jag i en av hallarna; kontoret hade kommit tillbaka jämte en banderoll, signerad Bengan. Dessutom hade innerväggar tillkommit inne i lokstallet Bilden tagen genom fönstret i en av lokstallets portar.

Vad vet du om den banderollen, Bengan? Jag är nyfiken.

Och sanningens minut; slänger jag banan i papperskorgen eller försöker jag göra det möjliga av det omöjliga? Enda anledningen till Inlandsbanan är att den ger mig chansen att bygga LAns formidabla sluss, det roligaste jag vet i Trainz.

Dock; papperskorgen ligger bra till.

Bilderna:

STW :s tvåskenssignal – klarade banan. Bakom infartssignalen (JVS-X b3) ATC-baliser.

Kontoret i lokstallshallen. Nertill banderollen med texten: ”Endast för påelledning/Bengan(uttytt så).

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg STW.jpg (81.9 KB, 52 visningar)
Filtyp: jpg Kontor.jpg (128.9 KB, 52 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 14:50   #17
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Beskyll inte Bengan,
han har ingen del i detta, den tillhör en del av mitt lokstall, och ligger utanför kontoret. De heter wood_left resp. wood_right i config.

Bränn upp skiten!!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 14:55   #18
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Ursäkta Bengan. Väl talat, LAn.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009