Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-05, 10:20   #1
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard Russiske Nedlastninger.

God morgen alle brukere av denne forumet. Jeg vil gjerne, siden jeg selv er fra Russland. Vise dere hvor mange flotte tillegg som blir laget her.

Og vil starte en tråd for Russiske tillegg. Der jeg legger ut ting, andre Russiske personer har gjort (Så ingenting er jo mitt) Og prøver å forklare litt, om det blir noen spørsmål - Kan de stiller enten her, eller via PM.

Flott, min første utlegg er smale spor ofte brukt i industribane, eller barnejernbane (En ekte smalspor bane, der barn lærer seg alt fra lokfører til signaler, fra de er 14 år)

Denne pakken inneholder R50 (50 kg/meter) spor og tresviller. Pluss 1/9 høyre og venstre sporveksel. Pakken har TRS 06 og TRS 09 utgave, husk å laste ned tilsvarende skinner!

Pluss en liten bonus, noen ballastsplines for bruk under sporene.

Det er litt vanskelig å få alt nedlastet riktig, men dere vil trenge

1 - http://relsomania.ucoz.ru/load/0-0-1-50-20 dette (skinner bare! for TRS09)

2 - http://relsomania.ucoz.ru/load/0-0-1-53-20 og dette

3 - http://relsomania.ucoz.ru/load/0-0-1-54-20 plus dette

4 - http://relsomania.ucoz.ru/load/0-0-1-55-20 ikke glem teksturene

5 - http://relsomania.ucoz.ru/load/0-0-1-57-20 siste lenken

6 - http://relsomania.ucoz.ru/load/0-0-1-52-20 Ikke helt, dette er skinner for de som har TRS06

7 - http://relsomania.ucoz.ru/load/0-0-1-49-20 Ballast splines.

8 - installere den "bifogade" filen

Ferdig.

Alt må! lastes ned for at det skal fungere. Sporvekselet kan justeres til forskjellige spor ved å klikke spørsmålstegn i objektvinduet og leke med instillingene. Lykke til, eksperimenter og prøv ut. Om noe ikke fungerer la meg vite. Unnskyld for en lang post.
Bifogade filer
Filtyp: cdp icon.cdp (2.7 KB, 109 visningar)
Silverwolf besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-07, 11:13   #2
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard Smalsporet Elstasjon.

Så, for at dere skal ha noe å bruke på disse smale sporene, tenkte jeg å laste først opp en dieselgenerator på hjulp. Denne loket blir oftest brukt til å stå på ett sted og lage strøm for en liten landsby. Men dere kan gjøre hva dere vil med den her er linken

Her er ett bilde

Håper den vil fungere for dere.

PS! Unnskyld, hvis bildet ble litt stort
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-07, 15:36   #3
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Varifrån fick du loken? Och andra föraren?! Spåret var UNDERBART!, så det tackar man för!
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-08, 10:21   #4
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Varifrån fick du loken? Och andra föraren?! Spåret var UNDERBART!, så det tackar man för!
Samme side - animerte lokførere.



- Mye bedre, enn de flate gamle?
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 18:40   #5
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Og nå mine damer og herre, den beste Russiske lokomotivet, noensinne laget. VL10-1628

Dette loket fugerer bare i TS06! Og den er gjennomskriptert. Det betyr, at den ikke vil fungere i DCC mode.
Mange av dere kommer sikkert ikke til å klare å starte den en gang, og jeg vil få en haug med spørsmål. Men prøv, se og lær. Og bruk den som et eksempel.

Jeg vil gjerne sammenligne den med deres payware Rc lok- Og med fare for å være på parti. Denne er gratis, og like bra, om enn ikke bedre.

Hvis dere ikke får startet den. Spør meg, eller kansje jeg kan oversette brukermanualen.

Og til slutt, her er ett bilde


PS for de som gir opp, her er en engelsk brukermanual.

Senast redigerad av Silverwolf den 2009-11-09 klockan 18:42.
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 22:37   #6
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Sterling jobb. Veldig morsom å kjøre, men jeg ville nok ikke gjort det uten den engelske manualen.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 00:04   #7
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Sterling jobb. Veldig morsom å kjøre, men jeg ville nok ikke gjort det uten den engelske manualen.
Så du er fornøyd med hvor virkelighetstro dette loket er? Takk for den snille kommentaren.
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 20:20   #8
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard Russiske strømledninger.

God kveld alle, here er en liten noe fra Russland igjen til å leke med.

Dette er en pakke med strøm,ledninger feeders, seksjonering og ankerering av Russiske DC/AC Strømsystem. I Russland så blilr det brukt 3 KV DC og 25 KV AC pluss 10 KV hjelpesrøm etc. Lokomotivet VL10 er en DC lok.
Prøv å bruke den riktig.
Denne pakken hadde dessverre ingen manual.
Så jeg lagde noe veldig veldig raskt noe med hjelp av en venn.

AC manual kommer senere. Da jeg og ham bor i en DC område. Og skaperen av pakken ikke er tilgjengelig.

AC
http://www.trainz.ru/index.php?actio...n=ac_scr55.jpg

DC
http://www.trainz.ru/index.php?actio...en=dc_scr3.jpg

Manual (Veldig kort og uerfarent) DC

Stolper i rett linje, skal ha en maks. avstand 70 meter. I kurver er det maks. 40 meter.

Det blir brukt forskjellige navn på ledninger og stolper, som autolimes sammen:

Z - ZigZag - Plasseres i rette linjer, slik at ledningen går i zigzag for å forhindre skade på pantografen.

CV - CurVe - Plasseres i kurver, ledningen heller alltid en vei, samme vei som kurven, så stolpene må være de samme på inner siden. Og de samme på yttersiden.

ST - Straight - Brukes ved vekslinger for å lede til høyre/venstre

Så var det stolpene veldig kort

HC/HP/JP/R Alle er veldig vanskelige å beskrive nå. Så send avgårde en spørsmål, om dere ikke forstår deres bruk.

Phew. Jeg vil inkludere en eksempelkart, der de fleste tingene i DC vises klart. Trykk på "Скачать"
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-11, 20:23   #9
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Hej! Jag laddade ner VL10-loket och testade, och det såg mycket fint ut! Dock har jag lite problem. Jag har fölljt din manual till punkt och pricka, och kollat på några tutorials på Youtube. Men när jag kommer till steget att höja strömavtagaren, så händer inget. Strömavtagarna går inte upp och inget händer på visaren för linjespänningen. Jag är 100 % säker på att allt är rätt gjort. Jag har också två Missin Kuid:s som inte finns på Download Station: Unknown Location: <kuid:239173:15287>
Unknown Location: <kuid:239173:51010>
Tacksam för snabb hjälp!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-11, 20:25   #10
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Hej! Jag laddade ner VL10-loket och testade, och det såg mycket fint ut! Dock har jag lite problem. Jag har fölljt din manual till punkt och pricka, och kollat på några tutorials på Youtube. Men när jag kommer till steget att höja strömavtagaren, så händer inget. Strömavtagarna går inte upp och inget händer på visaren för linjespänningen. Jag är 100 % säker på att allt är rätt gjort. Jag har också två Missin Kuid:s som inte finns på Download Station: Unknown Location: <kuid:239173:15287>
Unknown Location: <kuid:239173:51010>
Tacksam för snabb hjälp!
Samma problem här.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-11, 20:40   #11
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Verkar ju som on det skulle kunna vara de missade kuidnummren som skapar felet..
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-11, 20:41   #12
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Disse savnete kuidene påvirker ikke lokomotivet. De er rester av noe gammelt. Har dere begge TS06? VL10 er dessverre ikke garantert å fungere i TS09. Ellers så kan det hande skriptene feiler av og til, men for å heve pantografen (som i det virkelige live) Må man samle en krets av tre punkter, "Токоприемники", "Передний токоприемник", Og en kran på høyre side, den skal snus helt ned (mot dere) Jeg håper dette hjelper.

Om ikke, skal jeg selv se om jeg får den i gang ^^

PS. Til høyre for pedalen er det en liten hendel, den skal helt ned. den er nedenfor de to røde hendlene til høyre, vanskelig å finne, men den tillot meg å kjøre toget.

Senast redigerad av Silverwolf den 2009-11-11 klockan 21:02.
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-11, 21:00   #13
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag hittade reglaget, det satt nästan nere vid golvet på höger sida. Ett tecken på ett bra lok, när man upptäcker att det inte var ett fel i simuleringen utan ett felgrepp från en själv..
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-11, 21:15   #14
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nu har jag kommit så långt, att jag ska slå på "TSM", men hur? Kan du visa en bild på var den knappen och "reset"-knappen sitter?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-11, 21:25   #15
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Nu har jag kommit så långt, att jag ska slå på "TSM", men hur? Kan du visa en bild på var den knappen och "reset"-knappen sitter?

Se under vinduet til høyre det skal være en boks med en nøkkel, som kan vris, det står "ЭПК" over den. Vri den, og en signal kommer, etter signalet trykk "mellomrom" Og det skal være det.
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009