Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-11, 10:16   #31
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Ni kan nog vara lugna tills vidare.

Det jag menade med inlägget var att om det tipsas hej vilt på forumet så att alla vet hur man filtrerar bort banners och liknande och Christian ändå skulle kräva ev. ersättning blir det i slutändan det "skräckscenariot".

Vad ni enskilt gör var och en på er dator eller använder för program det är er sak.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 12:55   #32
Christian
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 426
Skicka ett meddelande via ICQ till Christian
Standard

SubTrain:

Det handlar mer om hyfs och respekt, och mindre om nån 'meddelarfrihet'. Jag tror axelsonic missade en liten detalj, det ligger ganska mycket jobb bakom att driva den här sidan, och att då komma med tips på hur man ska gå runt en liten banner som är ditlagd för att eventuellt göra det möjligt att driva vidare sidan är, som sagt, en smula respektlöst.

/Christian
Christian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 15:29   #33
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Christian

SubTrain:

Det handlar mer om hyfs och respekt, och mindre om nån 'meddelarfrihet'. Jag tror axelsonic missade en liten detalj, det ligger ganska mycket jobb bakom att driva den här sidan, och att då komma med tips på hur man ska gå runt en liten banner som är ditlagd för att eventuellt göra det möjligt att driva vidare sidan är, som sagt, en smula respektlöst.

/Christian
Christian:
[:X]
Jag förstår fullständigt hur du tänker - och det respekterar jag.[B)]
Likaså har jag insikt om det arbete som erfordras för att driva en sajt som denna - inte tu tal om den saken.
Jag opponerar mig inte mot din ansats - tvärtom så sällar jag mig till den skara som bejakar kostnadsfrihet.[]
Detta till trots hoppas jag att du ändå kan se saken ur den synvinkel jag gav uttryck för.

Edit:
Det kanske vore på sin plats att i stället uppmana våra medlemmar att använda sig av länken till Tradera med hög frekvens - är det inte så det genererar ekonomiskt inflöde till e-buzz kassa?
Man behöver ju inte handla något...

Moving Steel on Land and Under Water
SubTrain besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 16:53   #34
Christian
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 426
Skicka ett meddelande via ICQ till Christian
Standard

Japp... klicka GÄRNA på länkarna =) Eller ännu bättre, klicka på tradera-bannern och registrera er sedan som användare där, det kostar ingenting!

/Christian
Christian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 18:10   #35
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Christian

Japp... klicka GÄRNA på länkarna =) Eller ännu bättre, klicka på tradera-bannern och registrera er sedan som användare där, det kostar ingenting!

/Christian
Jag skulle klicka där väldigt ofta om jag bara såg reklamen? Medlem är man ju såklart redan på den bästa platsen på internet för reservdelar till Puchen![]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 23:36   #36
axelsonic
Junior Member
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 4
Standard

Hmm... Jag känner att jag borde förklara mig.

Meningen var inte att väcka ont blod. Jag uppfattade det som att folk ville få bort dessa banners för att de var störande.

Jag är väl medveten om att det tar mycket tid att drifta och underhålla forum. För såväl innehållet i forumet som servrar måste bevakas och tas om hand.

Mitt tipps är inte specifikt för just detta forum, utan fungerar precis överallt där en banner/bild/någonting är länkad/t.

Att ha en banner från Tradera som visar tåg-relaterade auktioner är klokt. Eftersom de flesta här är tågintresserade, så torde det gagna både siten och dess användare.


/----------------->|
axelsonic besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-12, 17:31   #37
prymikom
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 838
Standard

Den vita rutan synsantagligen för att du har någonform av reklamstoppningsprogram eller liknande.

Mitt Norton Internet Security tog iallafall bort tradera bannern och ersatte med den vita rutan.


//MVH John
prymikom besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-12, 17:44   #38
Macley
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 338
Skicka ett meddelande via ICQ till Macley Skicka ett meddelande via MSN till Macley
Standard

Den var det ja, när Norton är avstängd får jag också fram tradera bannern, nu skall det klickas lite då och då.



MVH Macley



http://www.skyvirtual.org
Macley besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-12, 19:33   #39
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Macley

Den var det ja, när Norton är avstängd får jag också fram tradera bannern, nu skall det klickas lite då och då.



MVH Macley



http://www.skyvirtual.org
Samma sak här och när norton är på så är det bara en vit ruta.

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-12, 19:39   #40
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Om man talar om att e-buzz.net är en säkerzon så brukar det vara så i de flesta program (vet inte exakt hur det fungerar i norton) allt från den platsen visas, även om det är länkat vidare.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-13, 00:22   #41
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Det verkar ju vara ett jätteproblem för vissa att dom inte kan se reklamen. [8)]

Jag tycker som sagt inte att reklamen passar in på E-buzz. Men man vänjer väl sig, som när forumet bytte till denna "gräsliga" färg.

Hur många kronor skulle en ev. avgift röra sig om då? Jag är beredd att betala ett par kronor om året.

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-13, 01:00   #42
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Det verkar ju vara ett jätteproblem för vissa att dom inte kan se reklamen. [8)]

------

Hur många kronor skulle en ev. avgift röra sig om då? Jag är beredd att betala ett par kronor om året.

Med vänliga hälsningar Pson


Om det bara vore ett forum för dom som är här nu så vore det ok att betala några 100 spänn om året för att vara med.
Men:
å skulle ju inte forumet fungera som det är tänkt att vara en plats där nya användare kan ställa frågor.
å skulle det bara bli några nördar kvar som lika gärna kunde ha en liten privat e-maillista
å skulle jag plocka bort några namn (och andra skulle troligen plocka bort mitt) så det skulle inte bli mycket kvar.
å skulle hela denna community dö efter några månader.
å skulle ... ...

Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-13, 05:38   #43
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Det verkar ju vara ett jätteproblem för vissa att dom inte kan se reklamen. [8)]
Jag tycker som sagt inte att reklamen passar in på E-buzz. Men man vänjer väl sig, som när forumet bytte till denna "gräsliga" färg.
Hur många kronor skulle en ev. avgift röra sig om då? Jag är beredd att betala ett par kronor om året.
Med vänliga hälsningar Pson
Du gnäller om en ynka liten reklamruta som i bästa fall kan generera en liten intäkt till Christian och bidra till att hålla forumet igång. Ett väldigt litet pris för att få så mycket. Men, så fort en förändring har införts på forumet så är du den som mest högljutt protesterar. Att du inte glömt färgbytet efter drygt två år säger en hel del.

Sluta gnäll och klicka på reklamrutan så drar du ditt strå till stacken när det gäller att hålla forumet igång. Det är solidariskt mot andra forummedlemmar och ett tack till Christian för allt arbete han lägger ner på forumet.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-13, 08:54   #44
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Standard

Varning
Fredrik skrev:Om man talar om att e-buzz.net är en säkerzon så brukar det vara så i de flesta program (vet inte exakt hur det fungerar i norton) allt från den platsen visas, även om det är länkat vidare.

Om man gör detta är man helt exponerad för okunniga, illasinnade eller oseriösa förummedlemmar som lägger in suspekta länkadresser cookies och annat skrot!

Ett exempel Nicke_123 har i sin "banner" en cookie som länkas till http://www.skyvirtual.org/404.php

Lägsta säkerhetsnivå är enligt min mening att ställa in IE6 enl följande säkerhet: normal , sekretess: mellan Och naturligtvis ett uppdaterat virusprogram

Ps.
Att sedan hålla på och tjafsa om dessa små reklamrutor verkar mera vara ett utslag av testosteronstinna tonåringar som inte har nåt bättre för sig, om ni inte gillar detta så är det bara att låta bli att gå in på Svenska 3D-Tåg.
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-13, 11:37   #45
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Jag personligen har inga som helst problem med tradera reklamen eller den vita rutan men en del andra värkar ha det..

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag ang. reklam etc! Dson Virtuella Tågbolag 6 2004-05-10 10:21
Hur använder ni forumet? Fredrik Off-topic 13 2004-01-16 22:55



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009