Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-10, 08:35   #16
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Standard

[:0][:0][:0][:0]
Förmodligen sticker jag ut hakan lite för mycket nu, men för mln del tycker jag att detta är helt OK.
Om detta kan göra att en av Sveriges bästa Tåg-siter fortfarande kan vara gratis,vikten av detta har ju ventilerats i flera trådar tidigare och att kräva att sysop skall tömma sin plånbok för att vi skall få "leka" är ganska taskigt.
Men låt bli att lägga ut POPups det stör så [}]
Det borde gå att alternera bannern i toppen så att flera företag kan annonsera där samt ytterligare en banner i foten på sidan.
En stilla undran vad kostar det att ligga där? vill ni inte skylta med det i forumet kan ni väl maila mig en prislista (kan vara intresant för egen del)
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 08:52   #17
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Christian

Har fixat buggen nu, nu borde bannern synas. Problemet var att den var inlagd för MSTS.e-buzz.net men inte för WWW.e-buzz.net.

/Christian
För mig ser det fortfarande likadant ut som tidigare. Bara en vit ruta till vänster om. Utvalda auktioner på Tradera.com.
Om det nu är det där som Christian har fixat buggen på.

Bengan
Bengan besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 12:55   #18
Macley
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 338
Skicka ett meddelande via ICQ till Macley Skicka ett meddelande via MSN till Macley
Standard

Samma sak för mig.


MVH Macley



http://www.skyvirtual.org
Macley besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 13:31   #19
Christian
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 426
Skicka ett meddelande via ICQ till Christian
Standard

Går ni in via WWW.e-buzz.net eller MSTS.e-buzz.net?
Det kan också vara så att ni inte tillåter IFRAME:s, kolla era Internet Explorer-inställningar...

Vad gäller popup-banners så kan ni vara lugna, det kommer aldrig att finnas några sådana här, det kan jag garantera.

Som Fredrik nämnde utvärderar vi huruvida banners kan hjälpa sajtens fortsatta existens, och fler än vad som finns nu har iaf jag inga planer på att lägga in.

Hälsningar,
/Christian
Christian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 13:36   #20
axelsonic
Junior Member
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 4
Standard

[

INLÄGG BORTTAGET AV CHRISTIAN. Kommentar: jag har inte ansträngt mig för att lägga upp banners bara för att folk skall komma med olika tips på hur man filterar bort dem, ok? =)

]


/----------------->|
axelsonic besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 18:25   #21
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Jag har fortfarande problemet med vita rutan trots att allt är rätt inställt och så!(går alltid in via msts.e-buzz.net!!!)
Cachen tömd och F5 är testa men tyvär samma resultat!!![V]

Gillar dock att ni har valt tradera som "sponsor" då deras sida går i stil med er och man märker inte av bannern som om det vore än illgrön eller liknande så att säga!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 19:18   #22
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag har sett reklamen hela tiden och det är absolut inget som stör (tycker jag!). Bara bra att det går att använda sig av lite reklam för att hålla sidan igång!

En sak förstår jag dock inte??????

Janne säger "Jag säger det igen. Det har ingenting med msts.e-buzz.net att göra. msts.e-buzz.net är inte reklamfinansierad. Hade det varit så hade ALLA råkat ut för samma sak."

Och Christian säger "Som Fredrik nämnde utvärderar vi huruvida banners kan hjälpa sajtens fortsatta existens, och fler än vad som finns nu har iaf jag inga planer på att lägga in."

Vad gäller?

Sen är det lite "lustigt" att när jag nämde om att använda sponsorer/reklam för att hålla igång en sida (gratis för användarna), så var det inget som var intressant. Men nu verkar det gå helt plötsligt!??????




http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 19:28   #23
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Det var tidigare undringar om popup-reklam som vissa råkade få när de besökte sidan här vilket Janne och även jag och Christian säger att den reklamen hade absolut inget med e-buzz att göra.

Att Christian sedan frågade mig härom dagen att han börjat undersöka för ev. flyttning av loginknappar och liknande för att underlätta för en banner är ju inget Janne kunde veta om. Det var alltså Christian som tyckte att det kunde testa för att se vad det ger. Jag sa att jag hade inget att säga då han (Christian stått för ev. driftkostnader) exkluderat domännamn.

Gällade att använda sponsorer för att hålla igång en sida används detta redan på t.ex train-sim.com för att hålla igång gratisdelen.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 19:41   #24
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

OK, då vet jag!

Jag har inte sett några popup och det är bra att ni inte tänker ha nått sånt sk..

Hoppas det funkar bra och hjälper till att fortsätta hålla igång sidan!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 20:52   #25
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Ställer frågan igen, kan någon säga vad man ska göra för att se den vänstra rutan av Tradera reklamen? Tycker det ser trist ut med en vit ruta trots att nämda åtgärder vidtagits!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 22:11   #26
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vr98olli

Ställer frågan igen, kan någon säga vad man ska göra för att se den vänstra rutan av Tradera reklamen? Tycker det ser trist ut med en vit ruta trots att nämda åtgärder vidtagits!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Vad har du för operativsystem och webläsare samt sitter du på snabb lina eller modem? Det kan vara avgörande, men jag tycker det verkar mysko att du bara ser den "vita rutan"

Uppdatera både operativsystemet och webläsaren om det behövs, det kan vara det som gör att du bara ser en vit ruta. Annars så vet jag inte riktigt vad det kan vara, men det kanske någon annan ev. kan svara på?

EDIT: Nu såg jag vad felet kan vara, loggan kräver Javascript för att funka, rätta mig om jag såg fel...[:X]
Byggare Bob
VD U-StadtBahn "Om inte solen skiner, så gör vår personal det!"



  Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 22:16   #27
Jocke
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 385
Standard

Även jag ser en vit ruta på en av mina datorer, men inte på den andra. Båda har XP och IE6 och sitter på samma ADSL-lina. Troligtvis är det nån inställning som skiljer, men jag har inte hunnit ta reda på vad det är.

Kan det ha att göra med att den vänstra rutan är en i-frame?

/Jocke
http://www.saltsjobanan.se / http://www.saltsjobanan.tk
Jocke besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 08:47   #28
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev axelsonic

[

INLÄGG BORTTAGET AV CHRISTIAN. Kommentar: jag har inte ansträngt mig för att lägga upp banners bara för att folk skall komma med olika tips på hur man filterar bort dem, ok? =)

]


/----------------->|
[}]
Detta var ett fascinerande tilltag i meddelarfrihetens Sverige.
Det verkar som 'Axelsonic' slog huvudet på spiken med sitt inlägg.
[}]
Det står inte heller i forumreglerna någonting om att inlägg av denna typen ej är tillåtna... =Censur [}]

Kanske är det så att 'axelsonic' får maila sina tips till de individer som vill förhindra dylika reklaminslag.


Moving Steel on Land and Under Water
SubTrain besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 09:45   #29
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Eller att vi helt sonika börjar ta ut en avgift av medlemmar för att hålla siten igång vilket kanske är en bättre lösning enligt andra.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-11, 10:07   #30
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Nä, jag vill inte ha en betalsajt av Svenska 3D-tåg, det är alla i utlandet så duktiga på ändå, låt oss få ha något fritt kvar, snälla???[^]

Byggare Bob
"In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?"




  Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag ang. reklam etc! Dson Virtuella Tågbolag 6 2004-05-10 10:21
Hur använder ni forumet? Fredrik Off-topic 13 2004-01-16 22:55



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009