Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-27, 23:14   #1
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard Mer data frågor från LokKalle

Hej

En sak till som blivit till i min dator ibland då jag varit ute på Internett.
På skrivborden så skapas denna genväg rätt som det är. Kollar jag på egenskaper så kan jag bara se att filen heter just bara fil. Inget mera.


Öppnar jag filen så är det för mig bara galimatias. Hur kan sådant inträffa? Då det inträffar så tar jag bara bort den. Om någon är intresserad av innehållet och kan sådan här skript så har jag sparat det utifall.

.[?]

Kalle Hyllman




KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 23:27   #2
pglrtrain
Member
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 36
Standard

Det är en kopia på din adressbok för Outlook express. Döp om filen till tex bok.wab och dubbelklicka på den så får du upp en din adressbok. Detta är en kopia (tempfil) som skapas när du är inne och ändrar in din adressbok. Jag tror att det räcker med att du svarar på ett mail som du inte har tidigare inlaggt i adressboken. För när du svarar så läggs dom e-mail adresserna automatiskt i adressboken.

Jag vet inte om det en bugg i windows för detta kom med sp1 på internet explorer 6.

På jobbet trodde många att dom hade fått virus när dom fick upp ~ på skrivbordet. Det roliga är att den kan även hamna i roten på c: och om jag inte minns fel även under dokument settings.

Det är helt ofarligt att ta bort den.

Patrick

pglrtrain besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 23:43   #3
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard

Fantastisk bra att man kan få svar på undringar om sådana här konstigheter.

Det märkliga är att när jag sparade filen öppnad i i wordpad antekningar så hade alla de för mig konstiga tecken ändrat sig till andra konstiga tecken med långa toma mellanrum mellan stycken när jag öppnade WordPad för att kolla om sparningen blev riktig.
I en del av dessa stycken så stod plötsligt mitt namn och en del andras namn med och som ingår i min adressbok i OutLook Express. Så det är nog som du säger.
Känns skönt att det finns folk som kan sådant här på Forumet.

Ja...Det kan hända mycket med dessa datorer som gör en förvånad och i bland lite rädd för att allt skall krascha.

Kalle



KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fråga till lokkalle om Y1 1314 Leonard 3D-design - Trainz 6 2004-05-13 00:52
LokKalle tackar för visat intresse LokKalle 3D-design - Trainz 2 2003-04-08 23:29
Hjälp önskas... RapidHO Trainz - Allmänt om Trainz 4 2002-11-13 10:07



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009