Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-27, 17:01   #91
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Ett problem jag har stött på är uppsala C. Precis som google Earth har maps i spelet inte det senaste versionen av Uppsala ...
Väntade du dig något annat?
Kartorna i TS2014 hämtas från Google så det är klart att de är lika.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 17:29   #92
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

jag har haft möjlighet att visa kartor från 2011 på google Earth. men de kartor som visas som standard är från 2005, och det är dessa som visas i spelet också.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 21:59   #93
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard Irriterande intro

Hej
Jag kan då inte se någon direkt skillnad, kanske lite bättre flyt på fps.
Men när man startar spelet så blir jag otroligt less på all smörja .
Kan man kanske ta bort den där videon, så att spelet startar lite fortare
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 22:21   #94
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Jag kan då inte se någon direkt skillnad, kanske lite bättre flyt på fps.
Men när man startar spelet så blir jag otroligt less på all smörja .
Kan man kanske ta bort den där videon, så att spelet startar lite fortare
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=361&t=134007 Har inte testat det än själv, men ska göra det strax. Tycker också introt är förbaskat segt och långdraget!

Annars är jag nöjd med TS2014 och tycker FPS har fått en liten ökning. Men vad är det med zoomen i utvändiga vyn? Kan zooma in, så man kan se skäggstubben på föraren. Men zooma ut, går knappt..

Edit: Provade att byta namn på intro filen och skapa en ny text dokument fil med gamla namnet. Det gör att mitt TS2014 kraschar!? Så nu trycker jag Esc när introt börjar. Det funkar kanon! Upptäckte också att zoomen fungerar som den ska, men man får använda piltangenterna..
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2013-09-27 klockan 23:29.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 23:32   #95
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Tryck Esc när videon drar igång så avslutas den, inställningarna kan man sedan också stänga av bakgrundsmusiken.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 00:08   #96
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Läste på en annan sida att man kan öppna start videon med wordpad, markera all text, ta bort (delete) och sen spara. Jag provade nyss och det funkar bra. OBS! Ta en kopia/backup först!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 20:56   #97
alex
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
Standard

Någon som har en aning om varför man inte längre kan ändra bredden på dom svenska plattformarna, eller har jag missat något? Jag får iaf inte upp dom där två pilarna som man kan ändra med när jag markerar plattformen. Detta kommer ju att bli ett problem när man ska bygga stationer, man vill ju kunna bestämma bredden själv!.
__________________
Mvh Alexander
alex besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 21:39   #98
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
De svenska plattformarna har aldrig haft justerbart. Däremot de norska har det. Prova dem. Jag har dem i Öxnered, passar alldeles utmärkt.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 22:15   #99
alex
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
De svenska plattformarna har aldrig haft justerbart. Däremot de norska har det. Prova dem. Jag har dem i Öxnered, passar alldeles utmärkt.
Jodå det gick och ändra bredden på dom svenska, iaf kunde jag det. Men efter uppdateringen till 2014 verkar den möjligheten vara borta.

Vart kan jag hitta dom norska plattformarna. Jag har letat på 3Dtog.com men hittar inget där, eller finns dom i någon speciell rutt?
__________________
Mvh Alexander

Senast redigerad av alex den 2013-09-29 klockan 22:18.
alex besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-29, 23:16   #100
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alex Visa inlägg
Jodå det gick och ändra bredden på dom svenska, iaf kunde jag det. Men efter uppdateringen till 2014 verkar den möjligheten vara borta.

Vart kan jag hitta dom norska plattformarna. Jag har letat på 3Dtog.com men hittar inget där, eller finns dom i någon speciell rutt?
Någon speciell rutt är Roa Hønefoss.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 00:18   #101
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag har faktiskt samma problem gällande de svenska plattformarna. Andra problem relaterade till plattformarna dyker upp, bl.a. Kraschar simulatorn pga. bugg i Visual Basic 2010. Detta görs speciellt när jag justerar lutning på plattformarna, eller när jag delar en i två. Det går helt enkelt inte...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 21:35   #102
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alex Visa inlägg
Jodå det gick och ändra bredden på dom svenska, iaf kunde jag det. Men efter uppdateringen till 2014 verkar den möjligheten vara borta.

Vart kan jag hitta dom norska plattformarna. Jag har letat på 3Dtog.com men hittar inget där, eller finns dom i någon speciell rutt?
Hej Alex!
Prova dem och hämta! http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...207#post281207
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 12:33   #103
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Jag har tyvärr problem med nya uppdateringen, när jag har skapat en ny bana och lagt ut lite gräs och räls så kraschar spelet nästa gång jag startar upp bygg-editorn.
Jag har installerat om spelet men det hjälper tyvärr inte, och provat att lägga ut gräs och räls på en befintlig bana men det är samma sak där...
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 13:51   #104
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Folk som går på plattformarna, deras ben är i plattformarna. Hur har det blivit så?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg folk.jpg (234.7 KB, 116 visningar)

Senast redigerad av Totte den 2013-10-04 klockan 15:46.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 14:18   #105
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag har generella problem gällande plattformarna. När de olika plattformsrelaterade buggarna är fixade, och att en uppdatering har gjorts som ger en möjligheten att ändra plattformsbredden så kommer jag att jobba med det igen.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009