Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-20, 20:54   #1
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard Merge picture i Radio Mobile

Hej
Dags för nästa fråga i ämnet DEM-landskap.

I RadioMobile och när man ska lägga kartan över höjddata-bilden, så ser dialogrutan ut så här:


Får felet "Unable to get Map picture. Please verify your internet connexion".

Är det någon som har lyckats använda dessa? Nyfiken därför att jag gissar att det är flygfoton över området.

Hälsningar
Richard
Richard70 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-08-20, 23:01   #2
rotten
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
Standard

Det felet har jag aldrig fått. Den ska ladda ner en kartbild över det aktuella områden från Mappoint. Kanske är det din firewall som spökar igen?

//John
rotten besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-21, 00:26   #3
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev rotten

Det felet har jag aldrig fått. Den ska ladda ner en kartbild över det aktuella områden från Mappoint. Kanske är det din firewall som spökar igen?

//John
[:I] Ähh, ja å mina snabba fingrar.

Så här var det jag tänkte skriva: Mappoint funkar precis som det skulle, men om man väljer någon av "Internet Terraserver - Aerial photo" så får man felet som jag beskrev. Misstänker att det har något med pengar och abbonemang att göra. Men tänkte ändå fråga om någon lyckats och vet hur det funkar.

/Richard

ps. har precis lyckats med Jönköpings-exemplet. inte allt för knepigt. det svåraste var bildhanteringen. där har lite kvar att putsa på. ds.
Richard70 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-21, 05:00   #4
emges
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
Standard

Terraserver verkar enbart täcka USA så det är därför du får felmeddelande då du provar med andra områden.

Det finns däremot ett klurigt sätt att få gratis satellitbilder även över Sverige. Jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men det var på denna adressen: http://viewer.digitalearth.gov/ och man valde in Africa i context. Uppenbarligen finns även täckning för Europa från den satelliten. Det är dock en väldigt komplex sajt. Så här ser Jönköping ut från den, man kan tom se vissa större byggnader:



/Mats
emges besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-23, 19:44   #5
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard

Det där var snyggt! Tänk om man kunnde få in den som textur istället. Men som du skriver, det är en komplex sajt. Det är inte självförklarande alls. Jag lyckades i vart fall inte få fram samma bild som du visade.

/Richard
Richard70 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Min Online Radio: Radio RainBow DJTimboy Off-topic 4 2003-01-01 21:34



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009