![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Medlem
|
![]()
ja det kommer från Orsa och det kommer stå i falun ett tag innan det åker till gävle och skrotas
![]() |
#123 |
Medlem
|
![]()
Ja, nu är det snart dags att releasa ver 2 av E loket.
Räknar med inom en vecka........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem
|
![]()
Läste just bjornls inlägg om DONJ no 5 och fick lite dåligt samvete då E loket har överdådiga krafter(BigBoy) liksom ALLTFÖR HÖG HÖGSTA hastighet (99km/t) i CAB mode. Men nu håller vi på att testa ut detta på E2 loket, som nu fått lite mer realistiska egenskaper. Så turen kommer snart till E loket.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem
|
![]()
Jag kunde inte låta bli att klä in E loket i ny skepnad efter Bengans fina bilder från Gävle.
Dessutom har vi nu en eldare som slänger in några skyfflar ungefär en gång i minuten. Det här med dragkraften sk-er jag i nu. E och E2 loken är LITE för starka men jag orkar inte längre lägga ned mer kol på detta! Tar för mycket tid och dessutom så begriper jag inte alla tekniska termer! Har testat andra ånglok, bl.a tyska, men de verkar också vara för starka. Är det nån som känner till ett Trainz ånglok, ungefär i E lokets format, som har fått riktig dragkrafts förmåga? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Du har fått till reflektionen i plåtytorna väldigt bra, jag blir imponerad!
Det finns en som kan detta med enginespec. - Korvtiger. Han kan säkert hjälpa dig om du kontaktar honom!?
![]() |
#127 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Har redan varit i kontakt med Korvtiger, men han har ännu INTE satt sig in i ångloksmaskineriet. Får väl vänta tills han blivit klar med B lokets ångmaskin.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Medlem
|
![]()
Håller på och lär mig SCRIPT språket och övningsobjekt är E907 som nu har följande:
1. Tender Baklampor: Släckta, tända med vitt sken, en röd lampa, 2 röda lampor. 2. Loket Plog: Av/på Rödlampa Av/på Man kan parametrisera under antingen Survey eller driver mode. Funderar på vad mer att göra ? Har ni några idéer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Veteran
|
![]()
Om du lär dig skripta sånt här så avlastar du Svenolov. Mycket intressant för mig som tillhör "skript-classens" bottenskikt
![]()
![]() |
#130 |
Medlem
|
![]()
Jag försöker i alla fall, MEN det finns gott om metoder(funktioner) att sätta sig in i....... så det lär ta sin tid innan man kan säga sig behärska detta område!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Medlem
|
![]() Citat:
R loket tycker jag dock har godkänd dragförmåga i CAB mode, men inte i DCC mode !! Har studerat filen "Engine config" flera gånger, men förstår inte alla parametrar. Dessutom har jag testat många, många tyska ånglok och de besitter också oanade krafter. Så, denna del har jag lagt i träda. Däremot börjar jag intressera mig för att kunna reglera röken fån ånglokets skorsten, som t.ex när det står i stall för "vila". Då skall ju loket bara avge lite svag rök (Knappt märkbar) från skorstenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
låter mäkta intressant vovven då det hade tillfört ännu mer realism i vår redan härliga värld
![]() lycka till på din....jaa...kalla de för upptäcksfärd om du vill ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Medlem
|
![]() Citat:
minska på rökutvecklingen ju längre tid det står still....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Veteran
|
![]()
det finns oändliga möjligheter att experimentera för den som vill. Se denna länk:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...e%22_container