![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Nu är jag trött på att höra om alla "grupperingar" och alla "experter" här inne!
Ni som envetet hävdar att dessa existerar - namnge de som ingår i dessa! Annars kommer ni snart att tappa all trovärdighet i era ständiga anklagelser!
#122 |
Tidigare ssg
|
![]()
Vilken grupp tillhör jag av dessa två?
Låt mig gissa lite. Den "grupp" som inte existerar men som alla så jättegärna vill vara med i består av följande eller? Det är blandannat utifrån denna tråd som jag fått fram min lista. Jag själv. Simon Bertilsson Alexander Fäldt Mulle Wedell Farbror Sallad Erik H Erik Göthborg MartinO Aleaxander Ödman Fredrik Olaf lindström Schulz Michael Erhardsson Med flera. Vad har vi gemensamt? Inte ett enda jävla skit ifall ni frågar mig. Vi jobbar inom allt möjligt från lokförare, ombordare till lastbilschaffisar och administratörer. Jag känner inte ens 10% av dessa. Har bara träffat Erik H samt Simon IRL. Har aldrig mött de andra personligen men jag brukar kommentera dessas bilder. Varför? Jo för att jag tycker att alla dessa fotografers bilder, märkväl bilder, ofta i mina ögon är mycket bra och intressanta och därmed ger jag en kommentar då och då. En ny bild från dessa ger ofta förhoppningar om nya bra bilder vilket jag finner fullkomligt naturligt. Såklart man skaffar sig förutfattade förhoppningar baserade på tidigare bilder. Men, märkväl men det betyder INTE att jag inte kommenterar andras bilder med. Jag kommenterar alla möjliga bilder. Ett exempel. Nu senast Wickes bild på ett TGOJ lok i Sala i dimma. En bild som enligt mig är väldigt bra. Förmodligen inte tagen med en systemkamera heller och inte fan är den dålig för det. Så sluta nu påstå att det skulle finnas grupperingar. Jag vet att det är dessa ovan nämna personer ni syftar på som klubben för "inbördes beundran" men inse att den inte finns. En sak till. Jag kan ta lika bra bilder med en kompaktkamera som med en systemkamera så kom inte och påstå att den gemensamma nämnaren istället är systemkameror. För såvitt jag vet har vi alla helt olika modeller, vissa några månader gamla, andras flera år och med helt olika uppsättningar av objekttiv, budget för fotoutrustning mm. Jag dementerar starkt att grupperingar i denna form existerar. //Eric B som börjar bli trött på detta eviga tjafs.
#123 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Håller med. Vore kul att veta hur dessa ser ut, samt vilka som tillhör vad. Jag vill inte jämt och ständigt vända mig emot samma person och dennes inlägg, men det kommer inlägg efter inlägg som talar om grupperingar och sprickor inom forumet, men inte ett enda namn har nämnts (förutom att jag tydligen tillhör grupp 1 då)?
Skriver man saker som dessa och i princip anklagar halva forumet för favorisering samt utfrysning av nybörjare så får man vara beredd att backa upp dessa ord, och det ordentligt i form av konkreta exempel och fakta. Nu har du visserligen länkat två trådar som exempel, men jag tyckte det var helt vanliga trådar. Mulles bild exempelvis har ju lite av en historia bakom sig, då han hade oturen att få GC's skabbigaste kärra. Detta beklagar han sig ironiskt över, och har därmed lagt nivån i tråden. Detta gör att andra spinner vidare på samma sätt, vilket jag inte tycker är konstigt? Hemulens bilder är vackra, och jag vill inte på något sätt förringa dem, men jag tror att bilder som berättar något speciellt generellt sätt drar mer kommentarer. Detta är bara mina egna tankar. Det är nog inte fel att inbjuda till diskussion genom att bifoga kanske en lite historia i samband med att bilden togs, eller hur man tänkte när man tog den. Senast redigerad av _gege den 2008-09-06 klockan 21:47. |
![]() |
![]() |
#124 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Men snälla...påstår ni något så dumt som att det finns klubbar förinbördes beundran, då får ni fasen berätta vilka ni räknar som medlemmer, likadant med alla grupperingar och vilka som anses vara experter!
#125 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Visst finns det grupper i alla samanhang. Ett enkelt exempel är följande grupperingar:
1, De som läser detta inlägg och kommenterar bilden. 2, De som läser detta inlägg och kommenterar något annat. 3, De som tittar på bilden och undrar i vilken ordning färgerna är på skorstenen på ett dansk E-lok. 4, De som kommenterar utan att ha läst inlägget. 5, De som har något annat att göra än att läsa detta inlägg. ![]() PS. Jo, HemuleN har hjälpt med bilden. DS.
#126 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]() Citat:
Såklart jag ser att det är ironi. Men jag har sett många som drar till med ironi i sina trådar men inte skrivs det ett skit där. Eric B: Vad jag förstår så vill man väl ändå inte vara med i gruppen som du gjorde en lista över? |
|
![]() |
![]() |
#127 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
För att göra saken klar... Det ända jag påstår är att dom duktiga får mer kommentarer än vad nybörjarna får kritik & kommentarer. Jag har aldrig nämnt något om grupper osv. Det vill jag inte bli anklagad för.
#128 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
#129 |
Hedersmedlem
|
![]()
Grupperingar kanske är ett fel ord, men nått liknande existerar faktiskt vare sig ni vill se det eller inte. Dom som inte ser det lär ju vara i den ena "grupperingen" och dom som ser det lär ju vara i den andra.
Jag varken tror eller tycker att dessa "grupperingar" har med yrke eller kamerautrustning att göra, utan är helt och hållet kompis baserat. Men ett forum borde vara öppet för alla och inte bara för dom som känner varann. Dom andra kan dra!? Jag tycker (skriver: jag tycker) att alla borde känna sig välkomna i detta forum. Är det fel? Att be folk namnge andra låter väldigt konstigt. Vad är det för sätt? Vi bor väl inte i öst-tyskland va? Nej, det går tydligt att se dessa " grupperingar" ändå. Men det är klart, vill man inte se, så ser man inte... Jag tycker att folk får ha olika uppfattningar om saker och ting. Det är rätt! Men om vissa på ett sånt här ställe känner sig särbehandlade och berättar det, så bör man försöka göra nått åt det, inte försöka sopa "skiten" under mattan och låtsas att det regnar. Det är fel!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-09-07 klockan 01:17. |
![]() |
![]() |
#130 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Det har verkligen blivit ett fotoforum av det här, det som en gång i tiden var ett renodlat tågsimulator-forum... Det kanske är bra, det är ju många som postar iallafall... Kanske är dax att byta namn på forumet? För så mycke tågsimulator är det ju inte längre... Eller oxå är jag bara en sur gammal gubbe som tycker att ett tydligt forum med låg postningsfrekvens är bättre än ett splittrat forum... |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
Kommentarer till bilder som kompisar,kollegor,släkt, el dylikt kommer nog att fortsätta i framtiden och det är väl inge fel med det? Visst är det tråkigt att inte få några kommentarer på sina bilder ibland men att häva ur sig att det förekommer grupperingar utan att vilja namnge vilka som ingår var och varför osar avundsjuka lång väg. Senast redigerad av Sparkfot den 2008-09-07 klockan 07:32. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker inte man ska komma med massa påståenden som man sedan inte vågar backa upp. Vräker man ur sig sånna saker får man stå för det, så är det bara.
Grupperingar eller inte, jag tänker fortsätta ladda upp bilder trots att jag sällan får jättemånga kommentarer. |
![]() |
![]() |
#133 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
#134 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag tänker fortsätta ladda upp bilder här, och hoppas att få nån kommentar och kritik iaf
![]()
#135 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |