|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1201 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
Signaluppdatering, objekt och texturer utbytta mot bättre, mer detaljer på stationerna samt sträckorna Södertälje - Gnesta och Uppsala - Sala. Ca 80 kilometer ny bana.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#1202 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
|
|
|
|
|
|
|
#1203 | |
|
Tidigare mrdaddydj
|
Quote:
__________________
Mvh Erik.H |
|
|
|
|
|
|
#1204 |
|
Medlem
|
Ja det hoppas jag med, Den är så grym!
|
|
|
|
|
|
#1205 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
I väntan på Banbyggarna har jag nu laddat upp rutten på T-S.com. Dock tog det flera dagar efter uppladdningen för V2 innan den blev tillgänglig där. Bara att hoppas att det går fort!
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#1206 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
|
|
|
|
|
|
|
#1207 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2006
Location: Lillestrøm, Norge
Posts: 335
|
|
|
|
|
|
|
#1208 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
|
Er den klar på trainsim.com ?
Last edited by lukas; 05-11-2013 at 09:30 PM. |
|
|
|
|
|
#1209 |
|
Medlem
|
Inte an, Men snart hoppas vi...
|
|
|
|
|
|
#1210 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Vet någon av er om om BlueX till Mora kör med mer än 5 vagnar på vissa dagar?
Och isf hur sammansättningen ser ut? Vanligvis är det A11+RB11+3B11 (tror jag^^) ![]() Till alla som väntar på Trainsim.com, om vi har tur kanske Bönan viser oss ett screenshot på den vackra naturen i början av Dalarnas län?
Last edited by mikban; 05-11-2013 at 11:17 PM. |
|
|
|
|
|
#1211 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
A11-B11-RB11-B11-B11-B7 är en normal sammansättning på Moratågen (förstaklassvagnen går i Stockholmsänden av tåget). Normalt sett 6 vagnar, har vid vasaloppstider sett 8-vagnarståg.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#1212 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
|
|
|
|
|
|
#1213 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
Det finns ju trotts allt ett begränsat antal BlueX-vagnar, och de går på samtliga IC-sträckor(och någon enstaka gång i regionaltåg). Man kan tycka att det vore vettigare med enhetliga tågsammansättningar med enbart 7-vagnar eller 11-vagnar, men det tycker uppenbarligen inte SJ!
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#1214 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Bönan kan du länka till ett ställe där man kan ladda ner A/B11 vagnarna?
![]() Den länken jag har här till forumet är inte giltig längre |
|
|
|
|
|
#1215 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
http://e-buzz.heidling.se/files/downloads/Rc7BlueX.zip
Loket som följer med är en äldre 3D-modell som inte är mycket att ha, men vagnarna är fina.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|