Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-11-2013, 01:22 AM   #1201
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Signaluppdatering, objekt och texturer utbytta mot bättre, mer detaljer på stationerna samt sträckorna Södertälje - Gnesta och Uppsala - Sala. Ca 80 kilometer ny bana.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 06:27 AM   #1202
lukas
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
Signaluppdatering, objekt och texturer utbytta mot bättre, mer detaljer på stationerna samt sträckorna Södertälje - Gnesta och Uppsala - Sala. Ca 80 kilometer ny bana.
Håper den kommer til download idag , gleder meg enormt
lukas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 10:22 AM   #1203
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Join Date: Oct 2003
Location: Oslo, Norway
Posts: 1,068
Send a message via MSN to Erik.H Send a message via Skype™ to Erik.H
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
Signaluppdatering, objekt och texturer utbytta mot bättre, mer detaljer på stationerna samt sträckorna Södertälje - Gnesta och Uppsala - Sala. Ca 80 kilometer ny bana.
Awesome
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:33 AM   #1204
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Smile

Ja det hoppas jag med, Den är så grym!
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:34 AM   #1205
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

I väntan på Banbyggarna har jag nu laddat upp rutten på T-S.com. Dock tog det flera dagar efter uppladdningen för V2 innan den blev tillgänglig där. Bara att hoppas att det går fort!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 01:08 PM   #1206
lukas
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
I väntan på Banbyggarna har jag nu laddat upp rutten på T-S.com. Dock tog det flera dagar efter uppladdningen för V2 innan den blev tillgänglig där. Bara att hoppas att det går fort!
Vi får håpe det , den er ikke kommet enda men er nok like om hjørnet da
lukas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 04:28 PM   #1207
Roar H
Medlem
 
Join Date: Apr 2006
Location: Lillestrøm, Norge
Posts: 335
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
Signaluppdatering, objekt och texturer utbytta mot bättre, mer detaljer på stationerna samt sträckorna Södertälje - Gnesta och Uppsala - Sala. Ca 80 kilometer ny bana.
Takk, det var det jeg lurte på!!!
Roar H besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 09:18 PM   #1208
lukas
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
I väntan på Banbyggarna har jag nu laddat upp rutten på T-S.com. Dock tog det flera dagar efter uppladdningen för V2 innan den blev tillgänglig där. Bara att hoppas att det går fort!
Er den klar på trainsim.com ?

Last edited by lukas; 05-11-2013 at 09:30 PM.
lukas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 10:50 PM   #1209
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Smile

Inte an, Men snart hoppas vi...
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:14 PM   #1210
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Vet någon av er om om BlueX till Mora kör med mer än 5 vagnar på vissa dagar?
Och isf hur sammansättningen ser ut?

Vanligvis är det A11+RB11+3B11 (tror jag^^)

Till alla som väntar på Trainsim.com,
om vi har tur kanske Bönan viser oss ett screenshot på den vackra naturen i början av Dalarnas län?

Last edited by mikban; 05-11-2013 at 11:17 PM.
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:23 PM   #1211
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

A11-B11-RB11-B11-B11-B7 är en normal sammansättning på Moratågen (förstaklassvagnen går i Stockholmsänden av tåget). Normalt sett 6 vagnar, har vid vasaloppstider sett 8-vagnarståg.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:29 PM   #1212
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
A11-B11-RB11-B11-B11-B7 är en normal sammansättning på Moratågen (förstaklassvagnen går i Stockholmsänden av tåget). Normalt sett 6 vagnar, har vid vasaloppstider sett 8-vagnarståg.
En B7 också?
Jag undras varför dom väljer hänga på en sån vagn?
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:32 PM   #1213
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Det finns ju trotts allt ett begränsat antal BlueX-vagnar, och de går på samtliga IC-sträckor(och någon enstaka gång i regionaltåg). Man kan tycka att det vore vettigare med enhetliga tågsammansättningar med enbart 7-vagnar eller 11-vagnar, men det tycker uppenbarligen inte SJ!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:42 PM   #1214
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default

Bönan kan du länka till ett ställe där man kan ladda ner A/B11 vagnarna?

Den länken jag har här till forumet är inte giltig längre
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-11-2013, 11:44 PM   #1215
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

http://e-buzz.heidling.se/files/downloads/Rc7BlueX.zip

Loket som följer med är en äldre 3D-modell som inte är mycket att ha, men vagnarna är fina.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 10:28 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009