![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1111 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Jättefina stadsmiljöer. Mera sånt. Var finns t.ex. hyreshuset till höger om Shell-macken.
![]() |
#1112 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() Angående vilken sida spårvagnarna kör på, så är jag 99% säker på att det borde vara höger. Varför köra emot färdriktningen? Kan dock ha fel.
![]() |
![]() |
#1113 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Dennis....Bilderna är från en av städerna på min bana (en av dom få städerna som är någorlunda klar än).
KBM111....Tyvärr så kommer jag inte ihåg det, har så in i h*lvete mycket hus inst. och ingen ordning alls på vart jag har hittat dom. Daniel...Finns på http://www.trainzpedro.cz/ under downloads/Tramvaje. MVH. Ekan Senast redigerad av ekankal den 2008-11-16 klockan 04:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Väldigt fint jobb du har gjort! I Göteborg är det högertrafik är jag 100% säker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Göteborg vet jag inget om men i Norrköping så går spårvagnarna på höger sida.
![]() |
#1117 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 |
Veteran
|
![]()
Okey. Tackar för beröm och svar. Verkar ju mest logiskt med höger sida men blev lite fundersam eftersom tågen kör vänstertrafik. MVH. Ekan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 |
Medlem
|
![]()
Du måste ha riktigt mycket fantasi ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nere i Skåne så kommer alltid mötande tåg på höger sida.. Och är det dubbelspår åker jag alltid på höger sida , det är nog bara på X2000 jag har åkt på vänster sidan när det har varit dubbelspår ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1121 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Göteborgs spårvagnar kör på filen till höger, altså högertraffik.
Dock så finns det undantag på Angredsbanan som har vänstertrafik En viss gata belägen mitt i stan som jag för tillfället glömt namnet på har även vänstertrafik. Så 100% är det inte, men platformarna ligger mellan båda spåren för att anpassa efter högertrafik byggda och ombyggda spårvagnarna.
![]() |
#1123 |
Veteran
|
![]()
Mera bilder från stambanan som nu har fått dubbelspår. MVH. Ekan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 |
Medlem
|
![]()
Oj jisses! Nu finns inga ord kvar att säga. Snyggt är bara förnamnet...
Och, bild nummer fyra... Containervagnarna man ser till höger i bild, är det månne såna med jakobsboggier (Ser ut så!) och var har du hittat dom? ![]()
![]() |
#1125 |
Veteran
|
![]()
Tackar
![]() |
![]() |
![]() |