![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Åssbånn har genom "våta" kontakter i SNJ styrelse lyckats få jobbet som trafikledare i södra ställverket, ett jobb som han missköter efter bästa förmåga. Han begriper sig inte på alla knappar, lampor och spakar vid manöverbordet utan flaxar bara uppgivet med armarna. För det mesta står han på balkongen och försöker leda tågen rätt genom yviga gester. ![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Aha, då är det förstås han som har drällt med färgburkarna, och varit och kladdat blått & lila lite här och där på trävirket, och Kermit-grönt på fönster å inredning, hehe
![]() ![]()
![]() |
#93 |
Veteran
|
![]()
Eftersom vår "MästerRembrant" tydligen inte uppskattar mina försök att gestalta blåröta och reflektioner i fönster så har jag tagit bort dom effekterna. Åssbonn är också avskedad "med omedelbar verkan". Jag laddar upp den nu, så är det bekymmret ur världen:
![]() |
#94 |
Veteran
|
![]()
... typ "funkis" börjar ta förm och färg, mycket tack vare Bengan - superfotograf
![]() Ännu fattas lite klocka, postlåda, stuprör, trappa mm. Med det ni ser är bara 350 polys så jag har råd med det:
![]() |
#95 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det tar sig.
Men ett fönster ska bort + att det ska vara två dörrar. Ser även ut att vara fönster ovanför dörrarna.
![]() |
#96 |
Veteran
|
![]()
det blir lättfixat ! Hittar du mer så tveka inte
![]()
![]() |
#97 |
Veteran
|
![]()
... artar sig bra, märkningen är "impact" med går ju att ändra.
Det finns 3 texturer i texgroupen förutom orginalfärgen som är den färg huset har idag, i texgroupen är 1:texturen vitgrå som jag tror var färgen runt 1970 (har jag gissat av sista bilden (1971) - ni kan ju försöka lista ut hur). Det två övriga texturerna är mer - typ - tonårsromantiska, men dom kan ni ju måla om om ni vill.
![]() |
#98 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Den där blev bra, riktigt bra
![]()
![]() |
#99 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Trappstegen ligger en aning för högt - tillräckligt mycket för astt jag skall snubbla och bli förd till hospital.
Fixar du LAn inte trappstegen ![]() Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag hade höjs stationen 0,6 m för att passa plattformarna. Den hamnar normalt 0,6 m lägre och då blir det "ett litet steg för mänskligheten ner - ingen fara för stämmning, det borde även 80-åringar klara (med ett litet lårbensbrott kanske)"
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-09-21 klockan 21:54. Anledning: Nu såg jag det! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#101 |
Veteran
|
![]()
Jag gjorde en delförstoring av ett flygfoto från Samlingsportalen och där syns mycket intressant!
Bilden tagen efter 1932, gångbron är riven men det syns var den stått. Längst ned i vänsterkant syns Stallverket och snett ovanför det s.k. "Stinsabåset" och lite till höger på andra sidan där gångbron stått de två perronguppgångarna från gångtunneln. Längst upp till höger Godsmagasinet. Ställverket och Stationen är i princip klara och uppgångarna också, sen återstår "Stinsbås" och Godmagasin.
![]() |
#102 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
På den här bilden, så ser det ut som om det skulle vara fönster hela vägen.
EDIT: O.B.S. 4 rutor på höjden och 3 på längden. Så att dom blir lika höga som dom som sitter brevid dörrarna, men att det ska vara en rad till, så att det blir 12 fyrkantiga rutor i varje fönster.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-09-22 klockan 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Veteran
|
![]()
Enl. din bild stämmer det nog, skall se om jag kan fixa det (rent texturarbete), har gjort RÄTT takstruktur idag i alla fall.
![]() |
#104 |
Veteran
|
![]()
... blev lite pyssel med, hade tänkt att skära hål i marken med det "sket" sig, så jag valde en annan modell där man genom att placera ut lite folk på listigt valda höjder ger intryck av att det går en trappa ner i underjorden:
![]() |
#105 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse, f d prisad modellbyggare |
|
![]() |
![]() |