Svenska 3D-Tåg - Forum  

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-23-2012, 08:20 AM   #91
bear
Medlem

Det är nästan så att vi skulle skramla för att skicka över din disk till norge, bruka kosta 10-15 kkr att läsa tillbaka data ifrån en havererad disk om jag minns rätt.

Egentligen borde du inte hålla på med att försöka läsa data direkt ifrån haveristen utan se till att läsa de block som överhuvudtaget går över till en ny disk och sedan försöka få ut filer därifrån om du skall göra något själv.

Hoppas att du har lärt dig något av detta och antingen börjar ta riktiga backupper eller gör som Linux upphovsman.

Only wimps use tape backup: real men just upload their important stuff on ftp, and let the rest of the world mirror it*
Torvalds, Linus (1996-07-20). Post. linux.dev.kernel newsgroup. Google Groups. Retrieved on 2006-08-28.

Undrar föresten om sådant här alldrig händer mig eller om jag också borde fixa backup på mina Trainz grejer.

Hoppas verkligen att du lyckas rädda så stor del som möjligt av filerna, repar mod och fortsätter hänga här med oss i Trainz gänget. Vi gillar att ha dig här.
bear besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-23-2012, 11:57 AM   #92
bjornl
Medlem

Hej ekan

Hu det var hemskt att höra, jag håller tummarna för din (och vår) skull.

Bear har alldeles rätt, hade detta varit arbetsrelaterat så har en sådan viktig haverist får åka specialpaket till IBas för att få hjälp. http://www.ibas.se/

Nu kan vi bara önska dig framgång i återskapandet
Old 05-03-2012, 09:46 PM   #93
ekankal
Veteran

Ett lite roligare inlägg den här gången, räddningsoperationen lyckades till 100% (inte bara Trainz-materialet, utan allt som jag var rädd om har jag lyckats återställa), och nu har jag backuppat å backnerat å backpackat å dansat på ett ben, så nu är jag (och ska förbli) garderad för nya katastrofer.

För att återgå till trådämnet (och relys fråga), jag ska accordera lite med Marcus ang. loket, så kanske det kan komma en betaversion inom en inte allt för avlägsen framtid .

Last edited by ekankal; 05-03-2012 at 09:47 PM.
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-03-2012, 10:04 PM   #94
spyfrog
Medlem

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Ett lite roligare inlägg den här gången, räddningsoperationen lyckades till 100% (inte bara Trainz-materialet, utan allt som jag var rädd om har jag lyckats återställa), och nu har jag backuppat å backnerat å backpackat å dansat på ett ben, så nu är jag (och ska förbli) garderad för nya katastrofer.

För att återgå till trådämnet (och relys fråga), jag ska accordera lite med Marcus ang. loket, så kanske det kan komma en betaversion inom en inte allt för avlägsen framtid .
Bästa nyheten idag ekankal!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-03-2012, 10:15 PM   #95
baloo406
Medlem

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Ett lite roligare inlägg den här gången, räddningsoperationen lyckades till 100% (inte bara Trainz-materialet, utan allt som jag var rädd om har jag lyckats återställa), och nu har jag backuppat å backnerat å backpackat å dansat på ett ben, så nu är jag (och ska förbli) garderad för nya katastrofer.).
Jag hoppas du inte köper någon lott eller spelar på något denna helgen. För du har nog förbrukat din tur kvot för denna veckan
Var ute för samma sak, därför ny dator. Och allt sparat på en extern hårddisk. Tack och lov..
Old 05-03-2012, 10:25 PM   #96
bjornl
Medlem

Hurra Ekan

Nu blir jag glad för din skull
Old 05-03-2012, 11:40 PM   #97
Nils Blid
Medlem

Snälla Ekan - undvik att dansa på ett ben. Det kan bara sluta med en krasch.Härligt att det ordnade sig.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-04-2012, 04:21 PM   #98
Jockes
Medlem

Quote:
Originally Posted by spyfrog View Post
Bästa nyheten idag ekankal!
Måste helt klart hålla med! Hoppas man får tillbaka lusten för Trainz snart igen, så man själv kan bidra med lite saker.

Posting Rules