![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Ser ju bara underbart hitills!
Det syns att du har blivit ännu bättre på att bygga! Lycka till! ![]()
![]() |
#77 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bländat till texturen för att passa på natten under körning! Ser rätt hyfsat ut, men det finns mer att utveckla, som vanligt. Det är kul när saker beter sig till det bättre!?
![]() |
#78 |
Medlem
|
![]()
Helt otroligt snyggt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Blir det "fungerande" ATC? Otroligt snyggt!
![]()
![]() |
#80 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Som vanligt ett väldigt bra jobb Lan. Jag gillar särskilt den roliga tidningsrubriken
![]() Själv är jag dock mera van vid PrintScrn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#81 |
Veteran
|
![]()
Fixat till texturerna på natthytten - hyfsat?
![]() |
#82 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Kanske lite för blått ljus?
Eller ska det vara så?
![]() |
#83 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Svenolov har/hade ju en ATC på gång, kan säkert bli något av, nu när han får ett riktigt tågset att testa det på!
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Veteran
|
![]()
Håller med dig X2an! Skall justera det när nån kan tala om vilken färg det hade (gult kanske). Finns mycket att fila på, manometern behöver ny, skarpare textur t.ex.
Påpeka gärna saker här, jag får ju mest gissa eftersom jag aldrig varit i en X9-hytt !
![]() |
#86 |
Veteran
|
![]()
Man skall kanske gå på vitt med pyttelite gult (bilden har för mycket gult!):
![]() |
#87 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ser lovande ut!
Lennat: tänk på att dom inte är upplysta helt och hållet, utan att dom oftast har antingen en lampa i center av mätaren, eller runt om, så att det skalas ut, jag tror att det är det som gör att det upplevs som för mycket. //Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Veteran
|
![]()
Tror jag träffat hyfsat rät med dag- och nattmesherna vad gäller färger ??? Döm själva:
Ramlade just in en lista på hittade fel på vagnarna från Ekan, min just nu effektivaste betatestare, och detta skall fixas i morgon!
![]() |
#89 |
Veteran
|
![]()
Fick just ett meddelande från "rapid94" med en nattbild på hastighetsmätaren. Hur gör vi nu då?
http://www.e-buzz.se/galleri/showphoto.php?photo=107
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-05-18 klockan 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Veteran
|
![]()
Hytten implementerad i vagnarna. Jag experimenterar med en dag- och en nattmesh. Hur man skall få dessa att växla automatiskt blir en senare fråga för oss (=läs Svenolov) att lösa. Hittills flyter det mesta på och funkar väl. Laddar upp några bilder på dagens arbete:
(Obs det animerade "bländskyddet" som jag är ganska stolt över. Alla ljud kan jag tyvärr inte förmedla men jag kan garantera att dom finns! Ekan gör ett kanonjobb med att testa vagnarna och jag försöker hänga med och rätta till vartefter "error"-rapporterna ramlar in. (Kolla denna post i "screenshot-tråden"!): http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=5002 Jag som trodde det skulle bli tråkigt att bli pensionär men inte då när man har en sån här kul hobby och goda medarbetare!!! Vi hörs och syns: