![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#826 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Nu har jag hittills tillbringat 3 dagar i London, och tunnelbanan här är den värsta jag sett. Trots 19 grader ute så är det uppåt 30 på alla stationer och i tågen, knappt någon luft, sjukt trånga perronger och för att inte tala om hur fulla alla tåg är. Praktiskt taget halva nätet är stängt, och den lilla del av tunnelbanan som verkligen går "hackar" sig fram med uppehåll på många stationer som sträcker sig uppåt 2-3 minuter och nästan ingen info får man. Dessutom känns det som att hela vagnparken har 30-40 år på nacken, sett till ljudnivån
![]() Nä, bussar är det enda som fungerar. De går både tystare, bekvämare och fortare än tunnelbanan. Har man tur får man ibland åka gamla Routemasters. Det är klart bättre än tunnelbanan, och dessutom slipper man irra runt i trånga gångtunnlar i 10 minuter på varje station.
![]() |
![]() |
#827 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Detta var utan tvekan första och absolut sista gången jag visade en bild från min rutt på Postvagnens forum. Blev fullständigt överöst med spydiga kommentarer på att smådetaljer skiljde sig från verkligheten...
![]()
![]() |
#828 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#829 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag själv tittar mycket sällan postvagnen. Lite tråkigt forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
Veteran
|
![]()
Ja, håller med. Men många medlemmar på postvagnen har iaf en stor expertis om järnvägar och tåg och man får ofta bra svar på ovanliga och svåra frågor.
![]()
![]() |
#831 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Man får ju inte glömma bort att Postvagnen är ett forum som behandlar verkliga järnvägar, och att få där har någon kunskap om järnvägssimulatorer.
//Simon som håller sig till verkligheten.
![]() |
#832 |
Medlem
|
![]()
Vaknar på morgonen och känner sig mest glad över att problemen med flickvännen inte är så allvarliga som jag trott, utan tänker att det kommer gå vidare.
Ringer därför upp chefen, som planerat, och säger upp mig från jobbet för att det inte går att kombinera det jobbet med ett förhållande. En timme senare kommer en obehaglig sanning fram och förhållandet tar slut. Ridå....
![]() |
#833 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Aj då, vad synd... Har själv väldigt trassligt på kärleksfronten, men det är inget jag delar med mig av här.
![]()
![]() |
#834 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Snubblade på hörlurarsladden som var kopplad till datorn idag. Snubblar på sladden och hela Datorchassit (lådan där moderkort,minne, Grafikkort osv är i) åker i golvet. Allt klarade sig men jag har säkert pajat någonting så att jag inte längre kan lyssna från mina hörlurar. Hoppas det finns en lösning på det så att man slipper spilla en massa hundringar på nya saker
![]() Jag glömde bort att stänga mitt fönster till mitt rum när regnet "ösade" ned så nu är golvet längs fönstret och halva fönsterbänken helt blött. Jag kör ner vänsterfoten i det också utan någon aning om att det är blött ![]() EDIT: Hade fel. Det var mina hörlurar som gick sönder. Högtalarna funkar, vilken lättnad
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2011-08-10 klockan 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#835 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Var i Stockholm idg och det regnade typ hela dan. Jag skulle kliva av tunnelbanan en C20 vid Alvik, det var mycket folk och då snubblade jag på det hala golvet och flög ut ur vagnen o landade på plattformen i en vattenpöl.
![]()
![]() |
#836 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
det var jättesynd för dig
![]() |
#837 |
Medlem
|
![]()
Fan va ni klagar på regn. Jag är så otroligt jäkla trött på all värme och sol. Längtar till hösten och vintern.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Helt rätt där GBSF. Regn och mulet väder behövdes. Trött på sol, blå himmel och värme.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2011-08-11 klockan 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() Vintern kan dock få vänta länge om jag får bestämma! ![]()
![]() |
![]() |
#840 |
Veteran
|
![]()
Hotellet i Göteborg anser att jag och min pappa ska sova i samma säng, trotts att vi har bokat rum med 2 enkelsängar. Gick att ordna med annat rum för första natten, men sen är det fullbokat så det är bara att stå ut...
![]()