Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-31, 19:53   #826
Mikey
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Nu har jag hittills tillbringat 3 dagar i London, och tunnelbanan här är den värsta jag sett. Trots 19 grader ute så är det uppåt 30 på alla stationer och i tågen, knappt någon luft, sjukt trånga perronger och för att inte tala om hur fulla alla tåg är. Praktiskt taget halva nätet är stängt, och den lilla del av tunnelbanan som verkligen går "hackar" sig fram med uppehåll på många stationer som sträcker sig uppåt 2-3 minuter och nästan ingen info får man. Dessutom känns det som att hela vagnparken har 30-40 år på nacken, sett till ljudnivån

Nä, bussar är det enda som fungerar. De går både tystare, bekvämare och fortare än tunnelbanan. Har man tur får man ibland åka gamla Routemasters. Det är klart bättre än tunnelbanan, och dessutom slipper man irra runt i trånga gångtunnlar i 10 minuter på varje station.
Gammal 2011-07-31, 21:18   #827
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Detta var utan tvekan första och absolut sista gången jag visade en bild från min rutt på Postvagnens forum. Blev fullständigt överöst med spydiga kommentarer på att smådetaljer skiljde sig från verkligheten...

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 11:44   #828
henrik645
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Detta var utan tvekan första och absolut sista gången jag visade en bild från min rutt på Postvagnens forum. Blev fullständigt överöst med spydiga kommentarer på att smådetaljer skiljde sig från verkligheten...
Synd att alla på Postvagnen ska vara så negativa... Tur att Svenska 3d-tåg finns! Här är det mycket bättre stämning!
Gammal 2011-08-01, 19:04   #829
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Jag själv tittar mycket sällan postvagnen. Lite tråkigt forum.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 21:32   #830
bönan
Veteran

Standard

Ja, håller med. Men många medlemmar på postvagnen har iaf en stor expertis om järnvägar och tåg och man får ofta bra svar på ovanliga och svåra frågor.

Gammal 2011-08-01, 23:20   #831
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Man får ju inte glömma bort att Postvagnen är ett forum som behandlar verkliga järnvägar, och att få där har någon kunskap om järnvägssimulatorer.

//Simon som håller sig till verkligheten.

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 21:04   #832
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Vaknar på morgonen och känner sig mest glad över att problemen med flickvännen inte är så allvarliga som jag trott, utan tänker att det kommer gå vidare.
Ringer därför upp chefen, som planerat, och säger upp mig från jobbet för att det inte går att kombinera det jobbet med ett förhållande.
En timme senare kommer en obehaglig sanning fram och förhållandet tar slut. Ridå....
Gammal 2011-08-07, 00:01   #833
X10rules
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard

Aj då, vad synd... Har själv väldigt trassligt på kärleksfronten, men det är inget jag delar med mig av här.
Gammal 2011-08-10, 14:36   #834
Fredrik1996
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard

Snubblade på hörlurarsladden som var kopplad till datorn idag. Snubblar på sladden och hela Datorchassit (lådan där moderkort,minne, Grafikkort osv är i) åker i golvet. Allt klarade sig men jag har säkert pajat någonting så att jag inte längre kan lyssna från mina hörlurar. Hoppas det finns en lösning på det så att man slipper spilla en massa hundringar på nya saker. För snart fyller fyra st personer min släkt år räknat med mig då i den här månaden.

Jag glömde bort att stänga mitt fönster till mitt rum när regnet "ösade" ned så nu är golvet längs fönstret och halva fönsterbänken helt blött. Jag kör ner vänsterfoten i det också utan någon aning om att det är blött. Kan den här dagan bli värre.

EDIT: Hade fel. Det var mina hörlurar som gick sönder. Högtalarna funkar, vilken lättnad

Senast redigerad av Fredrik1996 den 2011-08-10 klockan 15:01.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 21:36   #835
TGOJ gubben
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Var i Stockholm idg och det regnade typ hela dan. Jag skulle kliva av tunnelbanan en C20 vid Alvik, det var mycket folk och då snubblade jag på det hala golvet och flög ut ur vagnen o landade på plattformen i en vattenpöl. satan vad blött det blev!
Gammal 2011-08-11, 12:26   #836
fargus
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Unhappy

Citat:
Ursprungligen postat av TGOJ gubben Visa inlägg
Var i Stockholm idg och det regnade typ hela dan. Jag skulle kliva av tunnelbanan en C20 vid Alvik, det var mycket folk och då snubblade jag på det hala golvet och flög ut ur vagnen o landade på plattformen i en vattenpöl. satan vad blött det blev!
det var jättesynd för dig

Gillar Taurus loket

Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 15:55   #837
GBSF
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Fan va ni klagar på regn. Jag är så otroligt jäkla trött på all värme och sol. Längtar till hösten och vintern.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 17:10   #838
Fredrik1996
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard

Helt rätt där GBSF. Regn och mulet väder behövdes. Trött på sol, blå himmel och värme.

Senast redigerad av Fredrik1996 den 2011-08-11 klockan 17:11.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 17:15   #839
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Fan va ni klagar på regn. Jag är så otroligt jäkla trött på all värme och sol. Längtar till hösten och vintern.
Ja, det är faktiskt så jag är benägen att hålla med dig. Det vore inte helt fel med lite mysigt höstrusk nu. Det finns inte mycket som slår att få sitta på ett mysigt fik i stan med någon man gillar, allt medan regnet duggar ner över gatan utanför, som är fylld med gula höstlöv..
Vintern kan dock få vänta länge om jag får bestämma!

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 21:58   #840
bönan
Veteran

Standard

Hotellet i Göteborg anser att jag och min pappa ska sova i samma säng, trotts att vi har bokat rum med 2 enkelsängar. Gick att ordna med annat rum för första natten, men sen är det fullbokat så det är bara att stå ut...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:01.