Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-18, 23:33   #751
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz

Väver man då ihop krasst status med nya simulatorer som är utlovade detta år, så kan jag konstatera följande:
  • LLJ blir inte en rutt som kommer att releasas i MSTS. Det är helt enkelt för mycket kvar att göra.
  • LLJ som koncept är nått som jag själv gillar skarpt, jag bryr mig mindre om att det inte är en verklig rutt, då sådana egentligen inte intresserar mig så mycket. Så, LLJ kommer i allra högsta grad att leva vidare, men i annan simulator. Samma rutt, annan simulator.
  • I väntans tider på nästkommande simulator, så kommer den tid jag kan ägna åt tågsim att ägnas åt att bygga svenska objekt som jag kommer att behöva till LLJ. Till glädje för andra ruttbyggare förhoppningsvis, då jag inte sitter o trycker på färdiga grejjer själv. Men, detaljeringsgraden är ju hyggligt lite högre än ursprunglig MSTS-standard och det innebär ju även att det tar lite tid. Men, jag räknar med att allt ska vara gångbart i de nya simulatorerna.
    Även rullande grejjer får ju sin prioritet, hur o vad vet jag inte, det får visa sig vartefter.
Trist kanske att det inte blev nån LLJ i MSTS, men ibland ska man vara realist. Det finns ju ingen anledning att försöka knöka fram nått nu, när nya simulatorer står för dörren och har sannolikt mycket effektivare verktyg att bygga rutt med. Bättre då att satsa på det som vi i långa loppet behöver, svenska objekt och fordon. Fordons-sidan, så är det i första hand historiska fordon som jag kommer prioritera.
Citerar mig själv då. Det som jag sa i april, gäller nog ganska oförändrat. LLJ är inte nedlagd, men kommer att byggas till annan simulator än MSTS, när tiden så kommer.

Under tiden, så är det JBJ2 som står på agendan, skillnad relativt april, förvisso. I övrigt, så är det välbehövliga 3D-arbeten som står på agendan likaväl.


__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 22:08   #752
mattiasb
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Knäred
Inlägg: 155
Standard

Var finns den då att ladda hem?
mattiasb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 22:12   #753
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiasb
Var finns den då att ladda hem?
Nja.. alltså..

Den finns inte att ladda hem och kommer inte att bli det heller till MSTS... LLJ kommer att byggas i nästa tågsim, antagligen och förhoppningsvis KRS...

Under tiden tills dess, JBJ2 smids på för fullt... Vad gäller spår, så blir det nog en del "LLJ-tänk" i den rutten...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009