![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Tack för svaret. Då jag inte är så tekniskt bevandrad skulle jag vilja ha hjälp med att ta bort speedtaggen. Jag var inne i configen och tog bort uppgiften men de hjälpe inte.
![]() |
#62 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
När du tagit bort speedlimit måste du "committa" loket !!! (Ctrl-M i ContentManager)
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Tack för svaret. Jag hade comittat men glömt ta bort texten speedlimit. Nu funkar det.
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
så nu har jag fått hjälp av lan att få ordning på texture groupen till Bj Ds/SJ Dk loken så här är de fyra som finns
![]() Senast redigerad av rac_hammer den 2015-01-02 klockan 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Veteran
|
![]()
Ser ju bra ut. Men en riktigt solkig SJ. a la Ekan vore inte fel ?
![]() |
#66 |
Medlem
|
![]()
jobbar på iaf två till så det blir 6 st sammanlagt av loket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Veteran
|
![]()
Bra jobbat, Rac!
![]() |
#68 |
Medlem
|
![]()
Då var en till klar den 3/3 brunlok SJ Dk så ska bi få till en Bj Ds till med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Strålande jobb, Rac_hammer
![]()
![]() |
#70 |
Veteran
|
![]()
Instämmer med Bengan!
Jag fick ett ryck och målade lite på en SJ Dk för att träna GIMP. Målet var att få till en skitig variant med färgsprutan i högsta hugg. Tyvärr så är plogarna mappade på egen textur som jag mörkade ner ordentligt, lyktglasen vita och skitiga fönsterkarmar. Resultatet blev ganska OK ?
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
Ser mycket fint ut om du vill skicka över filerna så kan jag ta med det i gruppen med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Veteran
|
![]() Citat:
En idé är väl att göra två lok, ett välputsat och ett skitigt och dela texgroupen i två, en till varje lok !???
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
jo lutar lite åt det med tanke på plogen med. Kan tänka mig att plogen precis som resten sköttes väl under Bj's vård men när de försvann i mängden hos Sj lär inte vården på vare sig plogar eller lok fortsatt i samma anda ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem
|
![]()
har gjort lite ändringar på dem lagt till lite lister som saknats bland annat fram och den som går under namnskylten på sidan samt lite skugga runt lampor med mera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Medlem
|
![]()
Bj Ds 208
![]() |
![]() |
![]() |