![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Jag tror nog att jag inte ska anmäla mig till betatestare. Å ena sidan är det ju kul att ha, men det är dessamma som att veta vad man får i julklapp... och det är ju inte så kul.
![]() |
#62 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
En bra synpunkt - jag hoppas "hon" kommer ut till jul!?
![]() |
#63 |
Veteran
|
![]()
Nu har jag tillräckligt med betatestare till X7. Jag saknar dock Bengan (texturvirtous), men han kanske har villat bort sig i Gäfle igen?
![]() |
#64 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
hej är nån som vill hjälpa mig bygga såda här tåg som som jag skriv i ett inlägg på http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25036
jag kan betlar för det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#66 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Veteran
|
![]()
Inga kommentarer!
![]() |
#68 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Inte ens säkert att någon vill/har tid att bygga "ditt" tåg, och det går definitift inte fortare om du postar hej vilt i alla trådar. Det ända som händer då är att folk blir irriterad (som jag t.ex) på dej, och till slut struntar i allt du skriver/postar/frågar. Själv ska jag återgå till något som har med den här tråden att göra.
![]() |
![]() |
#69 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men då det är så sällan, som jag själv ägnar mig åt hyttkörning och det är väl där dom flesta testerna säkert skulle behövas, så på den punkten finns det nog fler med bättre erfarenhet. Själv föredrar jag, att bara följa tågen i utplacerade kameror och se dom dundra fram i landskapet. Så det hade nog bara slutat med några tester från punkt A till punkt B, meddans jag själv sitter och njuter utav skapelsen. Misstänker att du vill ha en bättre test än så. Men om du vill och har lust, så får du mer än gärna skicka över den redan nu. Men ingen panik, jag kan vänta tills hon är helt klar. Det tar nog inte så lång tid. 14-dagars byggande och hon är redan ute på Beta-test. Imponerande ![]() ![]() ![]() ![]() EDIT:Inlägg 55 om passagerarstöd. Skymtar jag rött slutljus där uppe på henne?
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2009-11-13 klockan 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Hej!
Jag hittade en cab på DLS som skulle passa till X7:an. Sök på "NSW 600-700-900 Series Railcar Cab T06". Här är lite bilder. ![]()
![]() |
#71 |
Veteran
|
![]()
Tack Elias,
jag håller på att sätta mig in i cabkonstruktion, men den du föreslår passar ju väldigt bra - skallundersöka möjligheterna. Tack för tipset!
![]() |
#72 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]() Citat:
Det är bara roligt att hjälpa till. ![]() P.S Den caben är lite för bred bara så du vet D.S.
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Jag tror att jag vet ett bra script, som kontrolerar koppel (vet inget om övergångsbryggor, men kanske det), Destinationer, lysen (Bak, fram) och vindrutetorkare. Scriptet finns i witte46:s DB763, Finns på dls. Hoppas att scriptet funkar nu bara...
![]() |
#74 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tack X2an!
![]() |
![]() |
#75 |
Veteran
|
![]()
Efter hgkn:s inlägg i Allmänt:
"Sitter och längtar efter Xoa7 ( I Malmö kallat mjölkatåget) då jag i mitten på 60-talet åkte med denna från Malmö till Frostavallens hållplats några km norr om Höör för att åka skidor. Hela bagagedelen på loket var fullt av skidor så jag fick hjälpa konduktören att kasta av, för brottom var det, tåget kunde bara göra någon minuts uppehåll mitt på södra stambanan. Hittade några gamla tågfoton på denna länk. http://www.hoor.se/sv/SeGora/Kulturm...arnvag-150-ar/ Hittade även en annan intressant länk där bla. alla Sveriges stations och hållplatsnamn finns, både existerande och nedlagda. Kan vara bra att ha om man inte kan komma på ett namn till en station eller ort man bygger. http://www.jvmv.se/bandelsregister/LOK-reg/Index.htm __________________ Göran. g.nilsson@bredband2.com " så har jag ställt in lite mjölkkannor i resgodsavdelningen (= mjölkatåg) och sedan har jag, efter synpunkter från betatestare, jobbat med att förfina vagnen. Har även börjat på en hytt (än så länge alldeles fel instrumentering-men man lär sig mycket att titta hur andra gjort). Laddar upp lite bilder som visar vad dagens arbete resulterat i: