![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Jag tror att alla vägskydd fungerar. Jag tar en vända in och provkör så återkommer jag lite senare.
Alla vägskydd funkade utom ett, som saknade trigger. Dock uppstår samma felmeddelande efter att jag la till trigger på vägskyddet. Provade även ta bort samtliga vägbitar men får ändå samma felmeddelande. Har inte använt större bitar än 20m. Myrorna i huvudet blir bara fler och fler.. Senast redigerad av nejmeg den 2009-07-10 klockan 09:23. Anledning: återkommande svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Har ett liknande felmed. på en av mina banor, fast det gäller morabryggor. Har provat allt jag kan komma på, bytt ut alla morabryggorna t.ex, men medd. kvarstår. Dock så fungerar banan helt felfritt både med A1-förare och när jag kör själv så jag väljer bara "continue" när medd. dyker upp och låtsas som det regnar och kör vidare tills jag ev. upptäcker något som är fel (det är uppskattningsvis 5-6 veckor sen medd. dök upp för mej, men än har jag inte upptäckt något som inte fungerar som det ska).
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2009-07-10 klockan 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Mystiskt, får väl hoppas på det bästa att det försvinner av sig självt på magiskt vis..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Kan ju tillägga, lite OT, att Trainz är fullt av div. mysko överraskningar.
Sitter och håller på att elektrifiera lite nya bandelar (i 2006 den här gången) och söker efter "Återledning 1-fas, 3-fas hög/låg" osv. som dom alltid har hetat hos mej. Helt plötsligt utan att jag har gjort något speciellt eller inst. någonting nytt överhuvudtaget eller haft CMP öppet så att databasen skulle kunna ha uppdateras så heter dom "STW-återledning" bla bla bla... Man undrar ju lite smått, hur f*n gick det till?
![]() |
#65 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Detta fel kommer inte att försvinna av sig självt. Det är en bug i skriptet som uphovsmannen måste åtgärda.
![]() |
#66 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej alla, jag har tittat runt lite här på forumet (och läst beskrivningen man laddar ner) men jag förstår ej hur jag ska få bommarna att gå ner tidigare, då de just nu går ner när tåget är allför nära, och hinner ej vara nere innan tåget kört förbi... Hur ska jag göra?
Jag vill alltså veta hur jag gör för att bommarna ska gå ner när tåget är på ett visst ställe? Mycket tacksam för svar //Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Du får ändra meterantalet i triggern som du lägger ut på spåret. Om du har ett för lågt tal känner triggern av tåget försent och bommen hinner inte fällas helt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Johan.spe den 2009-07-21 klockan 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
|
![]()
Fungerar mycket bra nu! Men en sak jag saknar (och undrar om det är möjligt att fixa) är denna signalen, som används på stationer! Blinkar i orange men texten "Stop" på!
Senast redigerad av Joel den 2009-08-11 klockan 18:37. Anledning: Inlägget stred mot upphovsrättslagen. |
![]() |
![]() |