![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
men första versionen ha inte förstora förhoppningar om att det fungerar som det ska.
Jag har 2 beta testare och dom ja det är fint ok för beta version Men den "J%%)ÄV)¤%) grafiken som en skrev göra att trainz bara Crashar hela tiden. Men inte jämt. Vissa tåg spårar ur på ett ställe 2 av 5 gånger eller 5 av 5. ? ja fel finns det och gott om dom också. Men men det är beta som kommer först. Bild.1 Wireholds på plats Bild.2 Pendeln På Bron Bild.3 - 5 från linjen. P.S. kärvs väldigt stark dator. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
|
![]()
Hej
Jag bara undrar var man laddar ner denna bana. MVH Victor Tågkillen Sumegi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Banan finns nog inte ute för allmänheten ännu utan har testats av lite olika personer.
Ett tipps till dig her lokförare vore att inte spara bilderna som kvadrater då de ser skeva ut då. 800*600, 600*450 etc är bättre! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
jag skrattade när jag så det
ok jag ska 600*450 är nog bättre. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hmm. Varför är perrongen så långtifrån spåret?
/Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Medlem
|
![]()
Och jag bygger som jag gör.
Trainz är en modelljärnväg på PC inte simulator. Då finns MSTS. Jag bygger för att det är rolig. Visst OK synpunkter och vad som är fel är bra. Men en perrong står fel , lägg av. Det är inte 100 % realistisk.(Det är inte tänkt så heller) Det blir jobbigt när ALLT ska vara så. Trainz ska INTE ersätta riktiga tåg. Ska allt vara 100% realsistikt BLI lokörare. Det är Igen BETA version. Mycket fel allt står inte rätt, kontakledingen kan jag inte få rätt, men någon kanske vill hjälpa till? först ska den första versionen ut. När det är klart ska 0.5 med fix för en del fel mm ut. sedan den första V1.0 som ska vara klar.Nästan. Hälsningar TW P.S. Jag menar inte att vara tjurig eller att ingen får klaga men Det är inte menat att allt ska vara 100 % perfekt. Så har jag aldrig tänkt. Stör det veklingen så mycket om en signal sår fel (inte vid kontaktledings-stoplen) om en perrong jaha inte är exakt vid spåren. Ja, vänta bara när jag har lagt upp den då lär det väl stå... Böjar bli lite orolig för det. Med tanke på vilka mail jag fått. Snälla det bara blir jobbig när alla ska vara som i verkligheten. Kanske inte så konstigt att det inte är så många som vill visa eller lägga upp sina banor på DLS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
|
![]()
Att jag ber om ursäkt om någon tyckte att det var lite klumpigt skrivet. "Det som står ovanför."
Men vad jag syftar på är inte vad som stod om en perrong Utan "vissa" e-mail jag fått. Det är inte så kul att få höra att man inte vet vad man gör. Att man gör skit till linje mm Man kan ju sluta skicka sådant till mig. Jag tänker inte ens svara på dom mailen , någon hade visst tänkt säg det. Det är sådant som tar en rakt ner när det gäller intresse för sådant här rutt byggande mm. Hoppas ni förstår. TW Men jag bygger vidare. Bild 1.Storstadens bangård. Bild 2. Bergstrakter. (Städerna ska / Stationerna ska få namn snart.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Fina bilder,vem vill att allt ska vara perfekt.
De mail som du har fått tycker jag inte du ska bry dej om. Var mycket dumt av någon,så j****a viktigt är de ju inte att allt ska vara perfekt! Jag tycker denna person ska tänka på detta! ![]() Fast å andra sidan måste du kunna acceptera tips och kritik (innom vissa gränser ![]()
![]() |
#69 |
Medlem
|
![]()
"Fast å andra sidan måste du kunna acceptera tips och kritik (innom vissa gränser )"
Det gör jag ju det blev lite irriterat när jag kom läste vissa e-mail igår. Tips,kritik har jag ju aldrig sagt något om. För det lär jag nog få (kritik) mycket av när V.Beta är ute. Hehe TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
Bild 1. Mot tunneln
Bild 2. Bangård Bild 3. Hus Senast redigerad av Lokförarn den 2005-11-11 klockan 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Mycket fint.
Men hur kommer det sig att du alltid sätter plattformarna så långt ifrån spåren? Tänkt ett nytt spår till vänster där eller?
![]() |
#72 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
"Och jag bygger som jag gör. Trainz är en modelljärnväg på PC inte simulator. Då finns MSTS. Jag bygger för att det är rolig. Visst OK synpunkter och vad som är fel är bra. Men en perrong står fel , lägg av. Det är inte 100 % realistisk.(Det är inte tänkt så heller) Det blir jobbigt när ALLT ska vara så. Trainz ska INTE ersätta riktiga tåg. Ska allt vara 100% realsistikt BLI lokörare." Varför inte låta han få bygga som han vill?
![]() |
![]() |
#73 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo andra drar säkert spåren först jo visst men jag lägger ut en spårplan först men sedan kommer hus plattformar vägar alla annat först. Sist spåren. Och någon hade problem med att en signal stod fel på nått sätt. Ja samma där spår signaler och sedan kontaktledningen som jag drar ut sist men den klarar jag inte av. Det blir inte särskilt snyggt på alla ställen o s v. Men jag har hjälp med det till v.2.0 = 1.0 första klar versionen kommer den blir något längre en 2 mil. Men just nu kan jag inte bygga så mycket mer p g a mina beta testare håller på med linjen både med fix och synpunkter och det finns många. Vad gäller tunnlar och så , så ja nu så är det så att den under staden fick bli kort. och man kör in i en bergväg ibland och tydligen beroende på vilket spår man är på?! JA det går att ta bort men jag vet inte hur , men Ivarfall nu kör ju tåget inte in i en "bergväg" utan igenom bättre. TW Tack till "mixerboy" för Varför inte låta han få bygga som han vill?. Senast redigerad av Lokförarn den 2005-11-11 klockan 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Medlem
|
![]()
från linjens slut.
TW |
![]() |