Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-16, 00:09   #61
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Tyket och elakt som vanligt 1166. Det finns massor med folk som älskar Trainz men ändå inte innehar den sortens skickligheten som krävs för att få till snygga saker i Trainz.
Men om nu alla vi misslyckade stackare som inte kan det skulle sluta köpa Trainz så hade du nog fått göra ditt Trainz själv.
Auran själva anger att det är massor med, som du då tycker, misslyckade människor som köper Trainz.
Det är ett förslag som jag tycker ni skall ta med er till Auran.
Om man inte tillverkar egna saker och lägger ut bilder på det så är man en misslyckad individ och skall inte få köpa Trainz.

Det är så exempellöst oförskämt utav dig. Alla tycker inte som du, alla har inte samma krav och förväntningar.
Men mig borde du gilla för jag har lagt ut skärm bilder. Inte så att jag kan bygga lok eller andra saker men jag lyckades få ihop en liten bana. Så snälla 1166 jag är kanske bara lite misslyckad? Vad tror du.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 00:18   #62
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Det har på på detta forum och på andra pratats om träden och grönskan. Den skall vara klart sämre i 2009. Nu försöker jag återigen få ihop en liten bana och har ännu bara satt ut några JVC träd. Man måste ju ha TS2009 i kompatibilitets läge och jag tycker träden ser bra ut. Men det finns de som är mycket bättre än mig som inte håller med.
Jag har läst vad Auran skriver om 2009 så jag vet vad som skall kunna vara bättre. Men vad jag också kan läsa på Aurans forum så finns det inget som är bättre. Därför undrar jag, visa en bild på det som är bättre. Inte stationen, loket eller rälsen.

svenolov nu något helt annat. Kommer du att uppgradera dina regler till TS2009?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 01:02   #63
roger_sj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 25
Standard Rogga_sj

Ja tycker att 04 funkar bäst 06 o 09 bara strulig helst då man instalerar CDP i filer från cd eller e-buzz eller banbyggarna så auran kan spola 06 o 09 och vidare ut veckla 04 den duger bra
roger_sj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 12:33   #64
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Det har på på detta forum och på andra pratats om träden och grönskan. Den skall vara klart sämre i 2009. Nu försöker jag återigen få ihop en liten bana och har ännu bara satt ut några JVC träd. Man måste ju ha TS2009 i kompatibilitets läge och jag tycker träden ser bra ut. Men det finns de som är mycket bättre än mig som inte håller med.
Jag har läst vad Auran skriver om 2009 så jag vet vad som skall kunna vara bättre. Men vad jag också kan läsa på Aurans forum så finns det inget som är bättre. Därför undrar jag, visa en bild på det som är bättre. Inte stationen, loket eller rälsen.

svenolov nu något helt annat. Kommer du att uppgradera dina regler till TS2009?
Ja, jag vet att grönskan inte fungerar bra men vad jag förstår har det hög prioritet hos Auran.

Jag vet inte vilket forum du menar men du menar nog Aurans vanliga forum där diskussionen är liknande som här. Om du inte har besökt http://www.trainzdev.com så gör det. Där finns det mycket nytt att läsa när det gäller TS2009, speciellt under rubriken TrainzDev Wiki. Där finns också en hel del ny dokumentation.

Bra att du tar upp frågan om uppgradering av objekt. Mitt svar är ja, men det blir inget nytt förrän SP2 har släppts. Det är något som de flesta upphovsmän till add-ons måste göra, om man ska kunna använda de i TS2009. Detta är det största problemet och som orsakar mest irritation just nu, och den bördan ligger på oss utvecklare.

Auran har gett oss verktygen, och från min sida sett, mycket fina förbättringar. Många nya bra funktioner som jag kommer att utnyttja. En del funktioner har blivit överflödiga (obsolete) och det är här många misstag görs när folk försöker göra äldre objekt kompatibla med TS2009. Man man tar bort och struntar helt enkelt i sådana funktioner (kan även vara taggar i config filer) och glömmer bort att de en gång har haft en uppgift att fylla. I de flesta fall (för att få samma funktion i TS2009) krävs det att man använder nåt av det nya, som har tillkommit.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2009-06-16 klockan 12:35.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 12:58   #65
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roger_sj Visa inlägg
Ja tycker att 04 funkar bäst 06 o 09 bara strulig helst då man instalerar CDP i filer från cd eller e-buzz eller banbyggarna så auran kan spola 06 o 09 och vidare ut veckla 04 den duger bra
Ja, TRS2004 fungerar fint. Om du menar att strul är detsamma som att du får många fel (röda utropstecken), när du installerar CDP filer, så ligger ansvaret hos den som gjort objektet i fråga. Mitt råd är att inte försöka använda sådana objekt, förrän de har åtgärdats av upphovsmannen.

TS2009 är en vidareutveckling av TRS2004 och TRS2006 och ingenting annat!
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 16:33   #66
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Jag ber de som har svårt med den sakliga diskussionen att ändå försöka att vara saklig. Att svara med indirekta personangrepp är INTE att vara saklig och konstruktiv...

CGD har försöker föra en saklig diskussion och då hoppas jag att det kan komma sakliga svar (a la svenolov).

Tack för visat intresse!
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2009-06-16 klockan 16:36.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 16:37   #67
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag har haft mycket nöje med dina regler så det finns ju bara en sak att säga. Tack så mycket. Jag ser fram emot deras uppföljare.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 16:44   #68
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roger_sj Visa inlägg
Ja tycker att 04 funkar bäst 06 o 09 bara strulig helst då man instalerar CDP i filer från cd eller e-buzz eller banbyggarna så auran kan spola 06 o 09 och vidare ut veckla 04 den duger bra
Jag förstår inte det struliga, med att installera cdp-filer i TRS2006 eller TS09.
Att installera från cd-skiva har det avråtts ifrån, ända sen TRS2004.
Material från cd-skiva bör överföras till hårddisken i t.ex. en mapp som heter Trainz eller vad du nu vill kalla den för.
I denna mapp, kan du även lägga filer från e-buzz, Banbyggarna eller var du nu laddar hem materialet ifrån.

Sen är det bara, att gå upp till File (övre vänstra hörnet) och sedan gå ner till Import CDPs... och där leta reda på din mapp med cdp-filer. Var du nu har sparat den på hårddisken. Sen sköter CMP resten och installerar det som finns i mappen.

Sen att det blir en massa röda utropstecken på en del material. Det beror helt och hållet på att materialet inte är gjort för TRS2006 eller TS09.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Image1.jpg (95.8 KB, 56 visningar)
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2009-06-16 klockan 16:47.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009