Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-17, 08:20   #631
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Visst är det hemskt att sånt här händer.
I vissa länder (bl.a Polen) har man på bussar ett slags glas som skyddar bussföraren, det skulle vi ha i Sverige också! Åtminstone i Stockholm.
Är busschaufförerna mer värda i Stockholm, än i övriga Sverige?
Gammal 2010-11-17, 09:43   #632
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Har inte våldet mot busschaufförer minskat sen man tog bort all hantering av pengar ombord?

Ang. klottrarna på RB så är det hemskt tråkigt att höra. Fyfan.
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 14:11   #633
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Är inte den här typen av brott vanligare i städerna än på landsbygden? I Dalarna tex händer det inte särskilt ofta. Och är har föraren fortfarande pengar dessutom.

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 14:37   #634
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Sånt der skyddande glas sånt har man på spårvangnarna i Göteborg. Tycker det är tråkigt att man kanske borde ha så. Att föraren måste skydda sig bakom en glasvägg att man måste behöva skydda sig så. Man ska känna sig säker på sin arbets plats. Men FYFAN det där med konduktören på Roslags banan. Det var några i Göteborg som härgade runt under en tid och klotrade ner tåg och spårvagnar och filmade det. De hotade passagerare och folk som var utte och promenerade och gick fram och frågade vad dom höllpå med och spårvangns förarna som gick utt de fick hot om att de skulle bli ner slagna om de fortsatte som tur skaddades ingen vad jag vet. Men jävla klotrare kan dom inte klotra ner sitt eget i stället sinna hus billar och sådant nä det vill dom inte.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 14:51   #635
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Nä, såklart inte. Uttryckte jag mig så dåligt? Men som Bönan säger så tror jag att det är större risk i storstäder.
Hemskt att de till och med filmar det dom klottrar ner, de är ju inte kloka.

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 20:16   #636
bönan
Veteran

Standard

Har precis köpt den helt nya MSTS-expansionen ProTrain 36: Berlin - Hannover, men jag får don´t send vid 99% i installationsprogrammet. Har skrivit till supporten så jag får hoppas att man får svar.

Gammal 2010-11-19, 22:09   #637
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Har precis köpt den helt nya MSTS-expansionen ProTrain 36: Berlin - Hannover, men jag får don´t send vid 99% i installationsprogrammet. Har skrivit till supporten så jag får hoppas att man får svar.
Synd. Såg förresten att Aerosofts sida inte fungerar. Är det uppdatering på g, eller vad?

Gammal 2010-11-20, 10:24   #638
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Nä, såklart inte. Uttryckte jag mig så dåligt? Men som Bönan säger så tror jag att det är större risk i storstäder.
Hemskt att de till och med filmar det dom klottrar ner, de är ju inte kloka.
Stadskörning är lite mer avancerad och påfrestande än landsvägskörning. Regionalbussförarna har nog ett mindre stressigt yrke än vad lokaltrafiksförarna (stadsbuss) har.
Gammal 2010-11-21, 17:56   #639
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Åkte in till stan idag för att se om Clock-skylten vid pendeltågen var kvar, och det var den.
Tog sedan ett pendeltåg från Stockholm C till Årstaberg.
Väl framme tänkte jag att jag kan se det kommande pendeltåget mot Bålsta, som kom några minuter senare åt andra hållet (Norrgående). Sen kom det till slut, däremot så dröjde det innan det blev avgång (jag stannade inte kvar tills dess).
Några passagerare gick av tåget och stog och bankade på lokförardörren, till hytten.
Tänkte då, vad är det som har hänt. Sen hörde jag av dessa att någon hade svimmat av. Men lokföraren hade redan gått in i tåget där olyckan hade skett. (Det här var ju en modern X60, så han kunde ju övervaka detta på tv-monitorn)
Hände idag vid 16-tiden.

Detta drabbar nog pendeltågstrafiken en hel del. Tog sedan buss 160 mot Gullmarsplan, och då såg jag ambulans och polis komma. Så kan det gå.

Gammal 2010-11-22, 14:51   #640
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Åkte in till stan idag för att se om Clock-skylten vid pendeltågen var kvar, och det var den.
Tog sedan ett pendeltåg från Stockholm C till Årstaberg.
Väl framme tänkte jag att jag kan se det kommande pendeltåget mot Bålsta, som kom några minuter senare åt andra hållet (Norrgående). Sen kom det till slut, däremot så dröjde det innan det blev avgång (jag stannade inte kvar tills dess).
Några passagerare gick av tåget och stog och bankade på lokförardörren, till hytten.
Tänkte då, vad är det som har hänt. Sen hörde jag av dessa att någon hade svimmat av. Men lokföraren hade redan gått in i tåget där olyckan hade skett. (Det här var ju en modern X60, så han kunde ju övervaka detta på tv-monitorn)
Hände idag vid 16-tiden.

Detta drabbar nog pendeltågstrafiken en hel del. Tog sedan buss 160 mot Gullmarsplan, och då såg jag ambulans och polis komma. Så kan det gå.

Tråkigt. Händer då och då hetsteka dagar på sommaren i bussar, tunnelbanan och pendeltåg. Hände en gång att en äldre parson svimmade av i mitt tåg vid skanstull. Så´vårat tåg blev stående och sedan såg man hur det kom ner ambulans personal med en bår och hämtade den kolapsade. Men det blr nog rätt varmt i tågen varma sommardagar under rusningstrafik då alla står helt ihop trycka och vad jag vet så har inte C20 någon air condition. Förutom C20F den har air condition. SL sa att det behövs ingen air condition för det blir aldrig så varmt. C20 har ´bara luft som ventilation. Dåligt snåla SL! Nä Sl är helt ockej förutom dyta biljett priser och ingen air condison och lite till.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 16:07   #641
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus96 Visa inlägg
Tråkigt. Händer då och då hetsteka dagar på sommaren i bussar, tunnelbanan och pendeltåg. Hände en gång att en äldre parson svimmade av i mitt tåg vid skanstull. Så´vårat tåg blev stående och sedan såg man hur det kom ner ambulans personal med en bår och hämtade den kolapsade. Men det blr nog rätt varmt i tågen varma sommardagar under rusningstrafik då alla står helt ihop trycka och vad jag vet så har inte C20 någon air condition. Förutom C20F den har air condition. SL sa att det behövs ingen air condition för det blir aldrig så varmt. C20 har ´bara luft som ventilation. Dåligt snåla SL! Nä Sl är helt ockej förutom dyta biljett priser och ingen air condison och lite till.
Jo, sådant är nog ganska vanligt. För några veckor sedan var det också en gammal man som ramlade omkull i svängen i Skanstull. (Buss 4) Detta har hänt två gånger dessutom, när jag har varit med.

Gammal 2010-11-28, 13:10   #642
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Det där vita på marken. Det brukar inte dyka upp på allvar förrän i januari, men nu har vi någon form av snöbonanza redan i november.
Usch!

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 11:50   #643
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Det där vita på marken. Det brukar inte dyka upp på allvar förrän i januari, men nu har vi någon form av snöbonanza redan i november.
Usch!
Men alltså Simon! Se det positiva, det är jävligt häftigt att röja snö ute i smålandsskogarna!(två bilder tagna med mobilen igår, därav den usla kvaliten!)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMAG0146.jpg (227.7 KB, 226 visningar)
Filtyp: jpg IMAG0148.jpg (228.9 KB, 225 visningar)
Gammal 2010-11-29, 20:14   #644
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Det positiva idag var att jag jobbade nästan två normala arbetsdagar på en dag. Drygt 15 timmar hade gått när jag stämplade ut idag. Allt detta tack vare den [ ironi]underbara[ /ironi] vita kalla snön...

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 14:24   #645
bönan
Veteran

Standard

Nu har jag sent om sider fått svar från Protrain-supporten. Tog över 2 veckor! Jag skrev min fråga på klar och tydlig engelska, och mottagaren har uppenbarligen förstått, eftersom jag har fått ett svar. Det lilla problemet är bara att de svarade på tyska!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.