![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
När vår egen TrainzRembrant kommer med nåt så måste man anstränga sig, det har jag gjort nu. Den urgamla reflect.tga som finns överallt på alla lok är nu ett minne blott. Jag har gjorte en ny reflect_brass av en julgranskula i format 256x256 med mörkare färg men bättre kontrast. Den visade sig ge ungefär dom effekter jag önskade. Det blänker till ibland på modellen men hela sidan blir inte längre "eloxerad", dessutom förvinner den gråblaskiga tonen. Kulan och lite bilder så får ni döma!
![]() |
#32 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Nu ser det normalt ut, kanonbra
![]() Har sett att det används många olika varianter på reflect, när man har målat om saker, allt från typ din kula i olika nyanser, till så konstiga saker som landskap å vattenfall!!! mm.
![]() |
#33 |
Veteran
|
![]()
Det mesta börjar bli klart, här någrabilder på Olle i BJ-mundering.
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt Lan!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ser MYCKET bra ut
![]() Snygg toning på fönstren, och snyggt trä på insidan oxå ![]() Nu kan jag bara hoppas, att mitt Trainz behagar starta å fungera igen, så att man ska kunna ta del av skönheten så småning om.
![]() |
#36 |
Veteran
|
![]()
Om ni tröttnar på "små grodorna" kan ni försöka lura ut var slutljusen satt på BJ O. Jag har monterat dom i vänster reflektor, men om nån vet så svara gärna! Måste ha suttit i någon av de tre reflektorerna, frågan är i vilken? Alltså 3 möjligheter! Om jag slänger ut denna fråga på "Järnvägshysteriskt forum" så får jag väl 13 olika svar kantänka.
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Mycket imponerande, har följt utvecklingen i tysthet.
Slutlyktan sitter till vänster om toppstrålkastaren likt den sitter på D-lok. Dock sitter den endast i B-änden och du har väl enbart sett foton framifrån. (lok går ju först i tåget så varför hålla på med slutlyktor?) Hittar ingen bild på nätet vid en snabb sökning. GBJ boggielok hade slutlykta på samma sätt: http://www.hnjverkstad.eu/lok_mv/749bg.htm Jag rekommenderar att du försöker låna ett exemplar av SJK skrift #17 "GDG ellok litt O" av Börje Lundvall som innehåller en hel del matnyttigt om loket. SJK #67 "Svenska Ellok" har också en del om loket med bilder på rätt ände. En annan detalj som du kan vilja korrigera är lokskylten, ta bort punkten på den. Ett exempel på en BJ lokskylt även om det är till ett tidigare ånglok: http://dl.dropbox.com/u/14456840/BJ%20lokskylt.JPG /anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
Tack för dom upplysningarna, KMW! Bilden på Lokskylten blir användbar och infon om slutljuset likaså!
![]() |
#39 |
Veteran
|
![]()
Se så snygga lokskyltar och slutljus man kan åstadkomma med rätt underlag!
Tusen Tack KMV!!!!
![]() |
#40 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt Lan! Det är alltid kul när du bygger gamla tåg som man själv aldrig har sett!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hittade denna GDG-vinge på en bussfront.
Inget fel på den nuvarande, som sitter på. Hade bara tanken, att det kunde vara kul att ha en bild på den. Då det är förbaskat svårt att hitta någon på nätet. Sprang på den här, av en slump. http://www.swedishbrasscar.com/bilder/sv173.jpg
![]() |
#42 |
Veteran
|
![]()
Jag behåller nog den vinge jag har, men den gamla panoramabussen är väldigt läcker!
![]() |
#43 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
När kommer loket till downloads-delen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
![]() |
#45 |
Veteran
|
![]()
Tack Bengan,
för att du tar på dig rollen som "Curlingpappa", jag orkar inte längre sopa banan ren från dessa ständiga frågor om när det släpps. "Droppen urholkar stenen och stenen urholkar isen som håller en uppe".