![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Tanken är att den ska komma till RW och Trainz, KMW verkar ju lite pigg på att ta sig an projektet när jag är klar, så att det kommer till RW, sen så får jag helt enkelt öva på att få in lok i trainz så dyker det nog upp där med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
![]() |
#34 |
Tidigare v10
|
![]()
För er som vill se närmre på interiören för loket.
![]() Planen är att det ska bli en fungerande interiör, främst för Trainz, men det kommer inte att prioriteras jätte högt, då jag har annat att göra, så att för tillfället så är det endast eyecandy som syns från utsidan av loket. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-10-22 klockan 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Sjunker ner i förarsätet, skjuter upp sidofönstret och in strömmar varm luft med en gnutta diesellukt. Dags att sätta in l och s-vagnar för lastning på spår 71 och 72..ok innan jag drömmer mig bort helt så vill jag bara göra
![]() ![]() ![]()
![]() |
#36 |
Tidigare v10
|
![]()
Spenderat dagen med att göra texturer och lägga dit någon enstaka detalj, kommentera gärna.
Före: ![]() Efter : ![]() Nu kan man läsa exakt vad som står vart, så upplösningen är ju hyfsad. Några få saker kvarstår att fixa i texturen, men helt okej resultat för ett par timmars arbete,när man inte har någon större koll på att göra texturer. EDIT: Fråga till er som kan, hur ska man göra "ränderna" som finns i till exempel, hastighetsmätaren, vill ha dom jämna, men lyckas inte så bra. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-10-23 klockan 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
är det tänkt att denna ska släppas m. STL-koppel ?
Bara undrar ![]() ![]()
![]() |
#38 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() Texturer är ju inte det roligaste att hålla på med. Det och texturmappning. ![]() Fototexturer kan ju vara ett sätt för att göra instrument och dylikt. Det kan ju tyvärr vara svårt att få tag på om man inte har tillgång till fordonet i fråga. Följande är väl den enda förarbordsbilden jag har. Den är i och för sig ifrån en T45, men hastighetsmätaren är ju likadan. Kanske kan den gå att använda(?). Förarbord T45 Lycka till med fortsättningen. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#39 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Har du ett ritprogram med vektorgrafik går det att lägga strecken direkt i rätt vinklar som egna vektorer. Utan stöd för vektorer är det nog det bästa att först rita horisontellt och sedan vrida runt det till rätt vinkel. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Det svåra med just foto texturer är ju det att oftast är dom inte raka, och oftast så är det något som blänker, så det kan vara svårt att få det att smälta in snyggt med resten. Manöverpulpeten. ![]() Manövercentralen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ser mycket bra ut!
![]() |
#42 |
Tidigare v10
|
![]()
Sakta men säkert så växer det fram..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Det ser riktit bra ut!
![]() ![]() Fortsätt så ![]()
![]() |
#44 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Oj, detta ser verkligen bra ut Marcus!
Glädjer mig till att se denna i RW2. ![]()
![]() |
#45 |
Tidigare v10
|
![]()
Ser nästan lite inbjudande ut!
![]() ![]() Med lite mer UV mappning och någon frivillig, som kan hjälpa mig lite, så skulle nog T44:an i trainz kunna få en hytt fram tills att min T44:a är klar |
![]() |
![]() |